Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

What would happen if the United Kingdom issued a digital currency like Bitcoin?

1 Like

ETH Prepaing launch for new ATH?

1 Like

Jeg skal vurdere å ta litt her. Bare virker litt tungvint å kjøpe. Var det Kraken som var beste måte?

1 Like

Ja, det stemmer :slight_smile:

Er det best å overføre USD, EUR eller GBP?

Edit: Overførte en liten sum EUR for å teste.

Litt ironisk hvordan man må gå igjennom det tradisjonelle tungvinte banksystemet for å få til dette.

Snart får vi svaret på min TA fra 21. mars

Da var kursen 11.85 så svaret har vært “bort” dvs sidelengs. Og da blir spørsmålet om en videre oppgang nå kan trigges av gulvet.

1 Like

Det beste er å ta en SEPA-overføring med EUR ut fra din konto.

1 Like

Bra! Det var det jeg gjorde

1 Like

I fully believe that blockchain is the next wave and have committed my future to it for the next 8-10 years - Microsoft’s Global Blockchain Business Strategist

a16z Podcast: Ethereum, App Coins, and Beyond with Vitalik Buterin, Fred Ehrsam, and Chris Dixon

1 Like

Tror du hvert land kan få sin egen kryptovaluta / hard fork, i tillegg til de åpne/eksisterende? Sentralbankene ønsker sikkert å kunne styre valutaen i deres land fremtiden også?

Ingen grunn til at sentralbanker skal ha sin egen blockchain. Hele poenget med en blockchain er at det er en arkitektur for å bygge desentraliserte valutaer. Teknologien for å gi ut digital cash på en sentralisert måte har vi hatt siden 1983:

1 Like

Hvis sentralbankene ikke ønsker å bruke masse tid på å bygge opp infrastruktur for digital cash, så kan de veldig enkelt gi ut en token på Ethereum sin blockchain. Denne tokenen kan backes opp med å kunne veksles 1:1 for fiat. Jeg tipper noen sentralbanker vil prøve seg på dette. Dette vil være bull for Ethereum og gjøre det enklere for folk å kjøpe ETH :slight_smile:

2 Likes

Da har jeg kjøpt mine første eth, for 1818 eur som var det man fikk overføre per dag uten pass osv kjøpte på kursen 9.92 eur. Skal kjøpe mer har jeg tenkt, nå som jeg er i gang.

4 Likes

Har egentlig bare ventet på at du skulle finne et passende tidspunkt på å gå inn i ETH på, så ikke utenkelig at jeg gjør min første investering i kryptovaluta denne uken her.

Hvor lang tid tok det før pengene var inne på Kraken-kontoen?

2 Likes

2 bankdager tok det!

NB høy risiko :slight_smile: Men jeg tror eth har en god mulighet til å bli ledende og da er prisen 1/10 av bitcoin (market cap eller pengemengden) relativt sett lav. Det er også en mulighet at ethereum kan fylle en nisje innen smarte kontrakter selv dersom bitcoin beholder ledertrøya.

1 Like

Ethereum 20 days of up

Kjøper mer

1 Like