Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Bitcoin og framtidig teknologi er et viktig tema nÄr man diskuterer hvilke kryptovalutaer man skal investere pensjonsmidlene sine i. For det er ingen tvil om at desentraliserte penger vil prege framtiden.

Kvantedatamaskiner er en av den stÞrste trusselen som stÄr foran oss. Noen mener det finnes allerede (D-wave). IOTA er den eneste kryptovalutaen jeg kjenner til som bruker Winternitz-signering - som er kvanteresistent.

PÄ youtube er det et foredrag holdt av Vitalik, som gÄr innpÄ hvordan Ethereum kan implementere Lamport-signaturer i framtiden

NÄr vi fÞrst er inne pÄ saken, bÞr det kanskje nevnes at det ikke er bare kryptovalutaer det gÄr utover. Krypteringene til bankene og bÞrsene har like mye Ä frykte. Per dags dato virker det som Ethereum har det stÞrste potensialet til Ä lykkes med proof-of-stake og smart-kontrakter. Selv om jeg er gift med Bitcoin :heart_eyes:

2 Likes

Dette virker interessant, noen som har tips om nettsider etc jeg kan se pÄ for Ä lese meg opp pÄ dette?

1 Like

Her er noen nettsider hvor du kan lese deg opp:

1 Like

Greit Ä ta med noe av dette ogsÄ.

Ja. Onecoin er helt klart et pyramidespill som bruker hypen rundt kryptovaluta og blockchain for Ă„ markedsfĂžre seg selv. Styr unna!

Hinsides. 150kr ble til fem millioner. (Hvis du ser pÄ antall coins han hadde og kursen).

Den tiden er nok over:)

2 Likes

Heldigvis en gammel artikkel, alikevell litt skummelt at man trykker sÄnne suksesshistorier som har like stor sansynlighet som det Ä vinne i lotto.

Ser sÄnn ut 12,26

1 Like

13.13 ethusd

Edit 13.40

2 Likes

Enterprise Ethereum: JP Morgan, CME Group, BNY Mellon, Banco Santander, Microsoft, Red Hat, Cisco, Wipro and British Petroleum

http://www.coindesk.com/jp-morgan-santander-said-join-enterprise-ethereum-blockchain-group/

Dette er gull for axa :slight_smile:

Sturle redux:

3 Likes

Setter pris pÄ at de har nevnt Host1 i bunnen av artikkelen. :grin:

1 Like

European Parliamentary Research Service - How blockchain technology could change our lives

http://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/IDAN/2017/581948/EPRS_IDA(2017)581948_EN.pdf