Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Laplagam sin portefølje

Det er liten tvil om at enkelte skader som risikoinvestor er permanente. Jeg hadde litt midler fra lønn som skulle reinvesteres, og da havnet brorparten på Ethereum. Med en kurs rundt 1930 vurderte jeg det som et godt tidspunkt å investere, spesielt med tanke på de langsiktige mulighetene. Kursen er godt under halvparten av ATH, og jeg blir personlig overrasket om ikke kursen oppnår ATH i løpet av de neste 10 årene. Det ville i så fall bety en 100 % avkastning, noe jeg ville vært svært fornøyd med. I tillegg legges de til staking, slik at det også blir renteinntekter på investeringen.

Ellers hadde jeg også en liten ekstra bit jeg skulle investere, og den havnet på Nordnet Teknologi Indeks, som også opplever større svingninger for tiden. Uansett tror jeg også denne på sikt kommer seg oppover igjen, så jeg er ikke spesielt bekymret. Derimot er jeg helt 100 % overbevist om at det tryggeste hadde vært å heller bare fylle pengene på i Orkla, som har både utbytte og år etter år med gode og trygge resultater. Men i usikre tider er det alltid litt ekstra spennende å spytte inn midler i ting som er i mer bevegelse.

Jeg vurderer det derimot som rimelig trygt, med tanke på spredningen jeg har i porteføljen for øyeblikket. Jeg forventer en del svingninger de neste månedene, men når markedet igjen går opp, tror jeg det som er tapt på kort sikt, raskt kan gjenvinnes, og kanskje med en gevinst. Hvis man også benytter anledningen til å kjøpe når prisene er lave kan det også bidra som en liten ekstra bonus.

DNB Teknologi A er jo også interessant. Bedre og jevnere spredning på den enn Nordnet Teknologi. Samtidig er den også priset 0,8 % høyere per år i kostnad. Jeg får ta en vurdering på dette ved neste investering. Jeg er litt skeptisk til Nvidia fremover, som er eksponert omkring 17 % på Nordnet sin indeks, mens den kun er på ca. 3,5 % på DNB sin liste. Jeg får gå mer i dybden på det når ny lønningspose ramler inn og nye midler skal investeres igjen.

4 Likes