Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Laplagam sin portefølje

Får ta oppfordringen fra PDX om å lage egen portefølje tråd! Har ikke satt opp i det siste da det har vært lite aktivitet. Slenger den likevel opp så den er på plass.

Generelt sett er min investeringsstrategi veldig klar. Aksjene i min portfølje skal være doblingskandidater (helst innen 12 måneder). Også gjerne flerdoblingsmuligheter. Det kommer jo selsvagt på bekostning av det blir mer riisiko.

Regner at sommer porteføljen min nå går inn i en spennende tid da det er triggere på rekke og rad for aksjene jeg har.

APCL: Forventet farmout melding innen de neste 6 ukene.
Funcom: SWL launch, summer sale og til høsten XBOX launch. I tillegg etter SWL er launchet og på plass så vil studioet i USA begynne på sitt nye spill prosjekt. Annonsering av info rundt dette kan komme når som helst etter launchen.
PCI Biotech: Firmavacc resultater. Venter på resultater som skal annonseres 1h 2017. Det kan komme når som helst. Med gode resultater her har jeg forhåpning om at vi skal ihvertfall oppover mot 30 igjen rimelig fort. Har derimot lite tanker rundt sannsynlighet for at det skulle være tilfelle. Derfor er også PCI en av mine 2 mindre poster.
Nordic Nanovector: Neste trigger er strengt tatt i morgen med resultat presentasjon i Lugano. Da får det fort bære eller briste. Nordic Nannovector er min største post og satsning for øyeblikket. Har stor tro på resultatene som kommer, men veldig usikker på hva markedet forventer og eventuelt hvordan det kommer til å reagere. Veldig spennende. Blir veldig overrasket dersom resultatene ikke skulle være bra.

Nedenfor er selve portefølje diagrammet:

Nordic Nanovector: 48.6%
Funcom: 33.1%
PCI Biotech: 13.7%
APCL: 4.6%

Jeg startet i August i fjor med enkelt aksjer og status er opp 70% (skal vel være 76% da i dag ikke er tatt med :smile:) Uansett, veldig moro å holde på. Kjører også litt trading av og til, men prøver å være veldig forsiktig med det spesielt med aksjer i medgang da jeg personlig foretrekker å være med toget på sikt enn å sikre noen små prosenter. Derimot skjer det jeg trader spesielt dersom jeg tror en aksje skal nedover.

Skal prøve å oppdatere med jevne mellomrom når muligheten byr seg :slight_smile:

18 Likes

Takk @laplagam, blir spennende å følge! :smiley:

2 Likes

Og der var resultatene på plass. Og det ble desverre briste. Gode resultater i biotec virker ikke å være godt nok for norske biotec aksjonærer. Ser ut til å være stor forskjell på hva det norske markedet forventer, og hva selskapet selv vurderer som svært lovende resultater.

Uansett, det ble en trade. Jeg solgte alt PCI bitec på 22:30 og la det over på Nanovector på 91.50. Jeg valgte å avvente en stund for å se om PCI skulle fyke opp med tanke på at kanskje en del som solgte Nano ville gå over dit. Det skjedde ikke(før et par timer etter handelen), så da ble det flytting av pengene til Nano.

I hindsight(etterpåklokskap) skulle jeg gjerne delt kjøpet opp i 2 deler. Da kunne jeg satt et kjøp som gikk igjennom på 91.50, og satt en ny kjøpsordre på f.eks. 85 eller 80. Synes ofte det er en fin måte å snitte ned på selv om det kan bety at en mister litt av rekylen om enbunnen er nådd. Likevel, dette er vanskelig å vurdere. Derimot er det fin måte å få snittet enda lavere, og dersom du ikke treffer på den laveste, så er det jo trossalt fortsatt bra. Om en treffer så blir det kortere vei til gevinst. Ble muligens litt het på grøten. Uansett, handelen var langt innenfor min strategi så ikke noe jeg er misfornøyd med. En tar valg underveis og noen ganger treffer det bedre enn andre.

Ellers blir det spennende å høre mer fra Luigi og Nordic Nanovector hvordan de vurderer resultatene og om de kan komme med litt videre utdypninger og tanker i etterkant. Håper også vi kan få litt innblikk rundt hva vi kan forvente av nyheter fremover.

Og ellers, gårsdagens flotte +6% i går ble plutselig litt nedsablet! Faktisk ble det den dårligste dagen siden jeg startet på børsen. Det ble 11.66% ned :slight_smile:

Uansett, dette er en del av spillet. Om en ikke tåler litt motgang og tap, ikke driv med høy risikoaksjer :smile: Vil også påstå at det fundamentale i Nordic Nanovector etter presentasjonen i dag er sterkere enn det var i går (sett ut ifra tilgjengelig informasjon). Er større grunnlag nå som bekrefter effekten av betalutin. Har ikke noe hastverk å selge eller å få “raske” penger. Jeg har ingen problemer med å vente til 2019/2020 om det er det som må til for å få rikelig avkastning. Skulle derimot selvsagt heller sett kursen oppover i dag!

Ellers når det gjelder de andre aksjene så ser APCL 4 tallet akkurat igjen (4.99). Er spent på om utålmodige aksjonærer kan få denne ned mot 4 blank igjen. Ville ikke blitt veldig overrasket. Passer meg egentlig ganske greit da jeg synes risk/reward her virker veldig spennende. Nå er også feriepenger på vei så da om riktiig inngang dukker opp så kan det fort bli en liten økning på beholdningen der. 5% av beholdning er ikke nok til at det skal bli skikkelg gøy om den flyr av gårde. Jeg tror derimot om en skal få best inngang her så kan tålmodighet være fint. Så får vi se om den er der eller om jeg kjøper meg inn rett rundt 5 :slight_smile:

Ellers ser den oppdaterte porteføljen slik ut nå:

Nordic Nanovector: 62.2%
Funcom: 32.6%
APCL: 5%

7 Likes

Fikk aldri tid i går til å få lagt inn en post, men ble feriepenger på meg inn på konto. Da ble det naturligvis også handel!

På morgenen hadde jeg ikke mulighet til å følge med, men utover dagen så prøvde jeg å finne god inngang på APCL. Jeg klarte til slutt å komme inn på kurs 4.86. Synes det virket å være bra treff. Nå kan det fortsatt ta liitt tid før meldign kommervedrørende farmout og utålmodige aksjonærer kan fort få kursen nedover. Anser kurs helt ned mot 4 blank som mulig frem til da. Likevel, det er store forventninger så ikke sikker på om det skjer. Uansett fornøyd med inngangen enn så lenge. Det kan være dersom aksjen går vesenlig oppover at jeg tar det som en trade, men enn så lenge har jeg mes lyst til å ta gambelen. .

Ettter gårsdagens handel så porteføljen slik ut:

4 Likes

Fatter ikke dette snakket om feriepenger! Skal dere ikke på ferie???
Kommer til å svi av feriepengene og vel så det…blir ikke aktuelt å kjøpe aksjer for min del.
Nå skal det nytes. Om to uker er vi i Tyskland på vei sørover og blir ute av landet rundt fem uker :smile:

3 Likes

Blir ikke noe ferie her. Skal jobbe hele Juli :smile: Får spare opp på andre tidspunkt til den tid… Det gode været ser ut til å holde seg her i sør nå så fin tid å være hjemme :slight_smile:

2 Likes

Ble en liten korrigering i porteføljen nå. Solgte en liten porsjon av Nano 78 og flyttet den over på APCL til 4.64. Da er Nano akkurat såvidt over 50% av porteføljen. Funcom ligger på 35% og APCL på 14%. Jeg setter en liten gamble på at det blir positiv melding på farmout. Muligh jeg flytter ytterligere 3-4% til APCL dersom kursene faller videre ned mot 4, men akkurat nå så har jeg hverken lyst til å selge Funcom eller Nano. Funcom liker jeg tendensene på. Nano er litt frustrerende, men der blir det langsiktig. Kommer ikke til å nedvekte den noe særlig mer.

Nano: 50.8%
Funcom: 35%
APCL: 14%

3 Likes

Gjorde ny flytting av penger over til APCL. 10% av Funcom aksjene solgte jeg på 2.44 og kjøpte meg inn på 4.51 på APCL. Definitivt ikke fulltreff i forhld til topp på Funcom og bunn på APCL, men samtidig helt greit. Har forhåpninger om at APCL skal høy oppover kommende stund og er villig til å risikere en del på det. APCL beholdning ligger nå på 17.4%.

APCL: 17.4%
Funcom: 31.3%
Nano: 51.1%

3 Likes

Hva er din snittkurs i Nano og Funcom? Hvis du ønsker å dele det med oss :slight_smile:

Synes du tar en stor risiko med å gamble på APCL kontra Nano som dannet dobbel-bunn men satser på dobling i APCL selv så håper du treffer. Vurderer selv å øke i APCL ned mot 4 kr.

Det kan jeg! Litt sent svar da jeg ikka var tilgjengelig i går kveld og jobb i dag stod i veien :smile:

Funcom er det reelle snittet omkring omkring 1.50. Jeg solgte ut alt med en liten feiltakelse på 3.80 ish og kjøpte tilbake på omkring samme kurs(mistolka en børsmelding på en travel jobb dag).

På nano ligger det på omkring 92.

Ja, Jeg tenker triggeren til APCL er nærmere og vil kunne gi større utslag på kort sikt. Med litt hell kan det bety vesentlig mer nano aksjer om en måned. Likevel, med farmout så blir verdien på penger de har fått inn med emisjon + farmout tilskudd ikke fryktelig langt unna dagens selskapsverdi. Oppsiden med farmout og så eventuelt oljefunn i senere tid er enorm.Likevel, kan få et dramatisk fall dersom det kommer dårlig melding. Satser på at det blir god melding :slight_smile:

Om den kommer på 4 blank så er det faktisk mulig jeg går inn med enda mer, men det blir nok bare en trade da jeg ikke har troa på at kursen faller videre ned fra det nivået i påvente av farmout avtale.

1 Like

Da er det på tide med en liten oppdatering her! Har fått gjort litt endringer i porteføljene. Her har det vært skikkelig action… Fra himmel til det som er under himmelen, så har APCL som de fleste har sett fått en skikkelig knekk. Fra på det beste på dagen i går over 6, til ned på 2.30 for å fortsette med enorme svingninger. Når jeg fikk med meg nyheten om at Gambiske myndigheter sa at det ikke ble noen avtale satt jeg salg på 3. Det var etter handelstoppen, og deretter fjernet jeg salgsordren. Jeg har på nåværende tidspunkt ikke solgt noen APCL aksjer.

Når nedgangen satte i gang i APCL solgte jeg noe Funcom som jeg tenkte å legge inn der, men fallet var såpass dramatisk at jeg antok at det måtte ligge noe mer bak. Derfor klarte jeg å unngå å putte inn mer. JEg fant ikke noe nyhet på hvorfor fallet var der, men det lå litt i kortene.

Uansett, tilbake til handlene! Solgte litt Funcom på 2.48 i går som jeg endte opp med å sette tilbake igjen i Funcom til 2.43.

I dag solgte jeg også en liten post av Nano på 74.20. Denne satte jeg videre inn på Still Front group på Kurs 89.75. Tror moroa (om det blir moro) er rett rundt hjørnet for Siege: Titan wars nå så fint å ha en liten post der.

Da ser nå porteføljen slik ut:

APCL: 10.3%
Funcom: 34.4%
Nordic Nanovector: 50.6%
Stillfront Group AB: 4.7%

Ble en fin Nanodag i dag, og forhåpentligvis kommer det noen blå dager igjen snart. I går ble akkurat i underkant av 10% ned, og i dag ble også videre ned grunnet APCL.

Nå satser vi på et lite Africa mirakel og gode blåde dager fremover :slight_smile:

6 Likes

Flott kake! Min er kjedelig, bare Nano-grønnblåturkis :sweat_smile:

2 Likes

Da har vi bevegd oss igjen. I dag ble det litt endringer i porteføljen. Solgte ca 1/5 av min nano beholdning og la over i Stillfront Group. Har veldig troa på Siege: Titan wars. Samtidig så tror jeg det er en fair sjanse at det tar litt tid før det blir fart i nano igjen. Har derfor valgt å omrokere dette. Forhåpentligvis kan det gi god avkastning som senere kan flyttes tilbake igjen i Nano på et tidspunkt.

Jeg gjorde også et forferdelig forsøk på å treffe topp på APCL for en trade. Det gikk ikke veldig bra. Solgte 1/3 av det jeg hadde inne på 2.79. Kursen slo til slutt opppover videre og da suste det godt. Det ble til slutt at jeg endte opp med å kjøpe på 3. Det kan virke som sagaen på APCL er langt ifra over basert det spillet som foregår. Selv om det var en fryktelig trade jeg gjorde, så kan det godt være at det gir avkastning. Kan være det var viktig å være inne før helga. Blir særdeles spennende å se hva som skjer med kursen neste uke.

Slik er aksjene og prosenter nå:

Nordic Nanovector: 38.9%
Funcom: 35.4%
Stillfront Group AP: 12.7%
APCL: 12,8%.

Og kakediagammet. Er det bare meg eller ser den skikkelig lekker ut? :smile:

8 Likes

Uten tvil lekkert! Men jeg synes APCL og Stillfront fortjener hakket større poster… Stillfront er ikke bare spennende på grunn av Siege, jeg har ståltro på selskapet over tid. Er et av dem jeg håper å holde på i mange år, og så utbytte fra etterhvert som de mener de ikke trenger å vokse lenger basert på oppkjøp…

3 Likes

Ser ut til at Funcom maskineriet gikk tidligere i gang. Valgte derfor å ta ut et liten gevinst på stillfront (på kurs 99.25) å flytte inn i Funcom. Kurs ble 3.10. Stod opp litt for sent til å kjøpe på lavere kurs #sommerferie :smile:

Ellers teller jeg litt på knappene på APCL om jeg skal nedjustere og selge litt der og komme meg inn med mer i Nano. MEd snitt omkring 4 på APCL så blir ikke tapet så grusomt som det kan bli dersom det skal vise seg å bli rettstvister osv. En strategi jeg vurderer er å redusere ned slik at dersom det kommer god nyhet og blir mer enn en dobling, så kan resterende beløp gjøre at jeg ender i 0. Samtidig tror jeg ikke Nano skal noe særlig lengre ned, så tror dersom jeg flytter de over så er det en fair sjanse for at de blir større.

Slik er porteføljen nå:

Funcom: 53.6%
Nordic Nanovector: 34:9%
APCL: 11.3%

3 Likes

Lite handel den siste tiden, men det er ingen tvil i at porteføljen går i riktig retning! Som dere ser av nedenfor teknisk analyse så finnes det ingen negative indikatorer. Alle tekniske siggnaler tyder på oppgang i porteføljen.

6 Likes

Litt aktivitet i dag og. Ser ut til at jeg er forfulgt av uflaks. Naturligvis tok jeg en liten bit av Nanovector for å sette det videre inn i Funcom. Solgte på 74.10 og kjøpte inn på 2.98 på Funcom, Var egentlig veldig fornøyd med det i litt over en time… Det var faktisk treff på laveste bunn i litt over en time før det kom en dump av det som vel var 2 mill aksjer. Aksjeverden er et hardt liv.

Og som ikke det var nok. Når en håper at lykken endelig skal snu så kommer nedenfor melding på shareville. Til tross for at det er sol ute så blir jeg nå nødt til å gå med paraply :rolling_eyes:

11 Likes

forfulgt av regnet :cloud_rain: :smile:

5 Likes