Får ta oppfordringen fra PDX om å lage egen portefølje tråd! Har ikke satt opp i det siste da det har vært lite aktivitet. Slenger den likevel opp så den er på plass.
Generelt sett er min investeringsstrategi veldig klar. Aksjene i min portfølje skal være doblingskandidater (helst innen 12 måneder). Også gjerne flerdoblingsmuligheter. Det kommer jo selsvagt på bekostning av det blir mer riisiko.
Regner at sommer porteføljen min nå går inn i en spennende tid da det er triggere på rekke og rad for aksjene jeg har.
APCL: Forventet farmout melding innen de neste 6 ukene.
Funcom: SWL launch, summer sale og til høsten XBOX launch. I tillegg etter SWL er launchet og på plass så vil studioet i USA begynne på sitt nye spill prosjekt. Annonsering av info rundt dette kan komme når som helst etter launchen.
PCI Biotech: Firmavacc resultater. Venter på resultater som skal annonseres 1h 2017. Det kan komme når som helst. Med gode resultater her har jeg forhåpning om at vi skal ihvertfall oppover mot 30 igjen rimelig fort. Har derimot lite tanker rundt sannsynlighet for at det skulle være tilfelle. Derfor er også PCI en av mine 2 mindre poster.
Nordic Nanovector: Neste trigger er strengt tatt i morgen med resultat presentasjon i Lugano. Da får det fort bære eller briste. Nordic Nannovector er min største post og satsning for øyeblikket. Har stor tro på resultatene som kommer, men veldig usikker på hva markedet forventer og eventuelt hvordan det kommer til å reagere. Veldig spennende. Blir veldig overrasket dersom resultatene ikke skulle være bra.
Nedenfor er selve portefølje diagrammet:
Nordic Nanovector: 48.6%
Funcom: 33.1%
PCI Biotech: 13.7%
APCL: 4.6%
Jeg startet i August i fjor med enkelt aksjer og status er opp 70% (skal vel være 76% da i dag ikke er tatt med ) Uansett, veldig moro å holde på. Kjører også litt trading av og til, men prøver å være veldig forsiktig med det spesielt med aksjer i medgang da jeg personlig foretrekker å være med toget på sikt enn å sikre noen små prosenter. Derimot skjer det jeg trader spesielt dersom jeg tror en aksje skal nedover.
Skal prøve å oppdatere med jevne mellomrom når muligheten byr seg