Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Lifecare (LIFE)

Jeg er ikke helt enig, caset var en hurtig godkjenning innen tirsdag denne uken.

Men Folk gjør hva de vil :wink:

1 Like

Hurtig godkjenning eller ikke, vi får nok svar snart, FDA, BFARM og samarbeid med et børsnotert selskap i USA. By the way husk at hovedbusinessen er ikke hurtigtest til DD. Det er kun bonus. Do your own research…

Triggeren alle venter på er covid hurtigtesten. Det er den som drar kursen. Uten den hadde kursen vært bais og flertallet her hadde ikke brydd seg om aksjen.

Do your own research…

1 Like

Bara för att vara dryg. Var det bara datum för godkännande som var grejen eller var det rallyt ? :wink:

Jeg var inne for en rask gevinst med rask godkjenning, alle mente godkjenningen kom innen tirsdag og alt var jolly good. Når da enkelte mente at “few weeks” nok betydde lengre ventetid. Da tok jeg gevinst.

@chunwaitsui Nei jeg tapte ikke på aksjen, jeg hadde rimelig ok trade. Skulle helst ønske at det kom melding på Tirsdag slik at det hadde blitt mer penger, men slik ble det ikke.

image

3 Likes

Jada det blir bra det inga problem gubben. Behöver inte förklara. Men lite kul är det. :grin: Aksjesladder har uppenbarligen effekt

Ingen «mente» noe som helst, dette var kun bullshit. Selskapet var allerede den 12. Juni tydelig på at det var snakk om «weeks». Aksjesladder ble brukt til å tjene egen vinst.

4 Likes

Den är ju uppenbar då jallakongen var involvet på top50 var lång. Men så ikke. Men att haussa ett bolag i en väldigt populär. Var så snäll och var försiktig med det.

1 Like

Ja, man skal være forsiktig med å hausse - på samme vis som man skal være forsiktig med å baisse. Grunnen til at denne aksjen gikk fra en positiv til negativ trend er dog at det kom et innsidesalg. Hvem kunne forutsett det? Mest sannsynlig fikk nok denne aksjen ekstra hype pga omtale på «Norges mest hørte økonomi podcast» - likefullt er det dem som går inn i aksjen sitt ansvar å gjøre egne vurderinger… Hva E.A. gjelder så er jeg rimelig sikker på at han solgte dagen etter nyheten om innsidesalg kom; det samme med E.H. Å laste dem for den handlingen blir for dumt. Ingen kunne vite at det kom ut av det blå. De spilte ut sine kort, og med tanke på deres perspektiv, antakeligvis bedre enn mange andre. Når det er sagt så kan en godt stille spørsmål ved hvilket tidsperspektiv gutta så for seg. En kort trade eller langvarig posisjon? Og skal man eventuelt være «aktivt long»? Dette burde gjerne kommuniseres i aksjesladder da der formodentlig er mange uerfarne som lytter på.

Det var iallefall drøssevis med poster fra flere ulike forumer hvor folk var bombesikre på at godkjenningen kom på tirsdag. Heck det var jo faktisk derfor jeg kjøpte selv.

Men life er et fint eksempel på hvor fort informasjon blir gammel fordi det kommer ny info eller fordi innsidere finner på noen sprell

Bare hyggelig at mine kritiske innspill kom til nytte🙂

2 Likes

Alltid sundt med folk som har annen mening! Sånn man lærer mer!

1 Like

Tror det er god sjans for godkjenning neste uke. Burde ha solgt tidligere og kjøpt meg inn igjen nå, men ble sittende. Ikke mye i minus, men gikk glipp av ca 10% gevinst.

Dette kan vel være både bull og bear for Lifecare? Spørs hvor presis hurtigtesten de har en fot innenfor er… Det som forundrer meg er at tester som kan gi et helt random resultat blir godkjent, hvis man trenger en godkjenning for å tilby dem gjennom private leger da? Vil tro at selv om FDA godkjenner ting kjappere enn normalt om dagen, er slike flops luket ut i godkjenningsprosessen?

Dette er i stor grad tester fra Kina som har svæææært tvilsom kvalitet, gjelder det meste av testmaterialet fra Kina.

Tror vi kan anta at Life og Digid sin test har godkjent kvalitet.

2 Likes

En ting jeg har lurt på som jeg ikke har orket å sjekke selv: hvordan er eierskapet i dette joint venturet egentlig? Hvor mye friske penger er sprøytet inn i selskapet av tyskerne og hvordan er prisingen av det?

1 Like

AO nu är godkjenning som kan komma vilken dag som helst. De som sålt sig ut pga ingen godkjenning ikke kom Tisdag. Är med andra ord ute och missar då det rallyt vid godkjenning. Inga konstigheter

1 Like

Arbeidet Dr Konstantin Kloppstech VP Technology LIFECARE (DD/LC) har utført.

Power point: https://simuleurope.com/2018/attd/Files/(andreas.pfuetzner@pfuetzner-mainz.com)ePoster%20NIA.pdf

Presentasjonen beskriver hvor mye mer nøyaktig deres nanosensor er kontra enzyme-linked immunosorbent assay (ELISA). Ser at linken ikke fungerer ved å trykke direkte på den så klipp og lim hele adressen.

The ELISA reference method was shown to have a 100 % specificity within an observed linear detection range from 10 ng/mL to 1000 ng/mL With similar specificity, the linear detection range of the NIA was shown to be between 0.01 ng/mL to 1 ng/mL, i.e. the NIA was 1000fold more sensitive than the reference ELISA. Minor unspecific binding of IgG was observed with the NIA technology at chicken IgG concentrations > 1000 ng/mL

“ELISAs are one of the most sensitive immunoassays available. The typical detection range for an ELISA is 0.1 to 1 fmole or 0.01 ng to 0.1 ng”
Forklaring om Elisa deteksjon: https://www.enzolifesciences.com/science-center/technotes/2019/september/why-are-sensitivity-and-specificity-important-parameters-for-an-elisa?/

Her står det altså “the NIA was 1000 fold more sensitive than the reference ELISA”

NIA:
NANO-IMMUNO-ASSAY (NIA) - A CANTILEVER-BASED
NANOSENSOR TECHNOLOGY FOR POINT-OF-CARE
MEASUREMENT OF PROTEINS IN BIOLOGICAL SAMPLES

In our proof-of-concept experiment, the NIA in comparison to the classic ELISA was shown to be substantially more sensitive, less time and resource consuming. With the NIA it is possible to determine the analyte-binding directly within minutes and without any further labeling requirement. In addition, the small size of the NIA sensors allows for integration into Lab-on-a-Chip technologies, which will enable point-of-care testing with a laboratory
quality level.

5 Likes

Lifecare eier 25% av Digital Diagnostic AG. De har gått sammen for og utvikle sencell (glukosemåler) og DD står for alle kostnader relatert til utviklingen. Etter covid19 utbruddet fant de ut at de kan detektere viruset med samme teknologi. Powerpoint presentasjonen det er linket itl over viser at den er veldig presis. Først ble testen validert i samrabeid med HZI laboratoret i Tyskalnd. 29 Mai ble det sendt søknad til FDA for godkjenning av test metode. (EUA hurtig godkjenning ifm med covid19).
FDA er imøtekommende til alle som søker og oppretter dialog med utvikler. 14 dager etter søknaden var sent ble det sendt en ny søknad til Bfarm (tysklands svar på FDA) om godkjenning i Tyskalnd/EU. Tviler på de ville sendt denne søknaden hvis FDA hadde kommunisert at det er problemer med testen deres. Det virker meget trolig at godkjenningen kommer og at sensitiviteten er høy. Styreleder gikk av og solgte 40% av sine aksjer. Det samme gjorde hans tidligere partner i bech invest. Ser man på omsetning ser det ut til at dette var en gevinst sikring og at de er med videre med sine respektive 60%. Nytt styre er valgt og veien videre er klar. Ingen behov for emisjon og sencell utviklingen og falle tilbake på. Eierandelen på 25% i DD er priset til ca 2,5 kr pr aksje i dag. Dvs at DD sin mcap er ca 2,5kr x 80millioner aksjer x 4. = ca 800mnok. Er god risk reward her da DD og LC har posisjonert seg for og selge millioner av tester ved godkjenning. MVH Bullogull (finansavisen forum)

4 Likes