Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Lifecare (LIFE)

Høy risiko til tross, Aabø trekker også frem selskapet Lifecare , som er notert på Merkur-listen på Oslo Børs.

Selskapet jobber med å utvikle en mikrosensor som kan benyttes av diabetikere for å kontinuerlig overvåke glukosenivået i blodet.

– Det som gjør aksjen ekstra spennende på kort sikt er deres 25 prosent eierposisjon i et tysk selskap som heter Digital Diagnostics. Dette selskapet har utviklet en test for Covid-19 viruset som skal gi svar i løpet av minutter, uten behov for å sende prøven til et laboratorium, sier Aabø.

## Sommeraksje

Her er sommerens aksjetips fra ekspertene:

*** Kid**
*** Orkla**
*** Yara**
*** Gjensidige**
*** NEL**
*** Pexip**
*** Quantafuel**
*** Andfjord Salmon**
*** Lifecarene**

3 Likes

Spennende at Lifecare trekkes frem som et av sommerens aksjekjøp.

2 Likes

Kan me håpe på ei gladmelding fra FDA i ettermiddag, etter at GF i Life er vel overstått?

Noen som kan gi en kort oppsummering fra GF?

https://newsweb.oslobors.no/message/508793

1 Like

I innkallingen til GF står det;
“Etter Generalforsamlingen vil det bli gitt en generell presentasjon av Lifecare sin utvikling siste år, samt en gjennomgang av det videre arbeidet.”

Noen som har fått med seg dette? Evt. hvor det er blitt publisert? Noen som var på GF og kan fortelle/gi et lite referat?

1 Like

Mistenker vi får gladnyheter her ila helgen🚀 jeg håper ihvertfall på det

Hvilke gladnyheter da?

Ikke bull lengre?

Ikke siden " a few weeks" meldingen kom.

Da mistet jeg troen på at det kom godkjenning denne uken.

Det er en GF hva er det folk forventer at det skal komme kursdrivende nyheter? det kommer uansett først ut på Lifecare eller DD sine sider før det kommer på GF. Ha litt tålmodighet eller selg alt og kom deg videre til en annen aksje :slight_smile:

I form av FDA godkjenning mener jeg

1 Like

Den infoen var kjent allerede den 12. Juni. Du kjøpte vel den 15. :stuck_out_tongue:

Etter sigende

De godkjenner vel kun i ukedagene?

Meldingen er iallefall fra den 15ende…

Så etter å ha tenkt og analysert samt gravd etter mer info tok jeg utgang nær toppen fordi jeg så det som mindre sansynlig med godkjenning når alle håpte

Fredag 12. Juni: det var aldri sannsynlig eller aktuelt at produktet ble godkjent for videre utprøving av FDA ca 15. Juni.

Bra man har disclaimers si;)

https://digid.com/digid-beantragt-zulassung-fuer-ersten-corona-antigen-schnelltest-in-deutschland/

En ting jeg er sikker på er at det ikke kommer til å være like billig som kursen er nå når godkjenning kommer for både FDA og BFARM. Jeg har råd til å sitte i denne aksjen gjennom hele året så får vi heller se hvem som er fortsatt med. Denne aksjen har stor risiko, men å daytrade denne er ikke noe for meg. Har tapt mye på det tidligere.

Er det slik at det er bare å ta det i bruk i full skala når det snart blir godkjent av FDA første gangen?

Og den meldingen lå ikke på newsweb siden digid ikke er notert noen plass. Så ja.

anyhow. Ble en latterlig god trade. så happy med det. Så er det vel en god mulighet til å kjøpe seg inn igjen innen noen uker.

1 Like

Men blivit “aningen” mer bear har du blivit @Evilfreud . :blush: Caset är oförändrat. Nu är det mer att godkännande kan komma vilken dag som helst.