Lite som Soft var før trøg med desinfektionsmedel
Hvor mange slike pump artikler skal vi se i Finansavisen. Meningsløst.
Hvorfor er artikkelen i Finansavisen meningsløs AngryGekko ?
Jeg mener artikkelen er svært interessant. Det må da være lov å skrive positivt om et norsk selskap når selskapet oppnår positive ting. Det er jo både store penger og anerkjennelse fra Eu lille Lifecare har fått.
Se link fra Kallep.
I følge artikkelen er Life Care sin nano sensor teknologi heilt sentral i prosjektet som skal pågå fram mot 2025, og LC er den einaste kommersielle aktøren som deltar. Resten av aktørane er forskningsmiljø fra Italia, Tyskland og Frankrike. På verdensbasis er det per i dag 420 mill med Diabetes og forekomsten er sterkt aukande. Får dei til å lage ein sensor (fra LC) som er kobla saman med ei insulinpumpe, slik målet med prosjektet er, vil folk med diabetes få ein heilt anna kvardag enn dei har i dag. Potensialet er her med andre ord enormt. Samarbeidet med DD viser jo også at teknologien har potensiale også utover glukoseovervåking. Eit veldig spennande norsk selskap som absolutt fortener litt oppmerksomhet i mine auger. Mcap på 400 mill er vel også rimeleg låg dersom teknologien held mål.
Fantastisk god reklame for Lifecare!
Norsk selskap kan revolusjonere livet til folk med diabetes
Merkur Market-noterte Lifecares sensorteknologi er sentral i et forskningsprosjekt som mottar 43 millioner kroner i EU-støtte. – Målet er å gjøre hverdagen enklere for personer med diabetes, sier Rune Frisvold.
I tillegg kommer de trolig meget snart med en revolusjonerende spyttest for Covid-19 hvor resultatet vil foreligger i løpet av 5 minutter.
Artikkel som beskriver bruk av testar i ulike forløp av infeksjon. DD/LC sin test vil kunne inngå i den presymptomatiske fasen om den når opp i valideringa mot dagens gullstandard PCR.
Blir spennande å sjå om oppmerksomheten i helga gir utslag på kursen i morgon. Kan jo fort komma nyheter fra BfArM også kvar dag som helst, så det kan bli ei grei veke for Life Care sine aksjonærar.
43 mill? er ikke det fake mews… stod vell 500k euro på den listen? eller tar jeg feil nå?
Kan ikke leve på tilskudd. Nå må de få fingeren ut og få gjort en gyldig trial. Hvis ikke så må de gå den lange tunge vei.
Det er litt utydelig syns jeg, men Lifecare får 570 000 euro, ca 6,3 millioner norske kroner. De 43 millionene deles jo mellom alle partene i dette “FORGETDIABETES” opplegget.
Les dagens børsmelding, ingenting utydelig der
Hvis man leser børsmeldingen så står det jo greit der, men utifra diskusjonen her og avisartikkelen så er det absolutt utydelig. Bergens Tidende skriver tydelig feil i artikkelen når de skriver at Lifecare får 43 millioner.
Det er rett og slett dårlig journalistikk.
Spennande webinar for dei som er interessert i Digital Diagnostics sin samarbeidspartner på sikkerhetssida.
Prises sakte men sikkert inn en godkjenning her. Tør ikkje tenke på hva som vil skje om det ikkje dukker opp melding ila tidlig neste uke
Denne stiger daglig ca. 10%.
Er ikke så sikker på at godkjenningsmelding dukker opp allerede neste uke. Tar nok lengere tid tenker jeg.
Er ingenting som tyder på at godkjenningen dukker opp neste uke.
Det tror eg markedet tror, desverre.
Og det er spekulasjoner om at framvisningen dd skal ha med wisekey har noe med godkjenningen å gjøre. Det skal ikkje mye spekulasjonskjøp til før ballen begynner å rulle.