Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Lifecare (LIFE)

Joda, mye dumme penger der ute.

RT på denne er nå 8 - som såvidt jeg kan se er ny ATH. Vet ikke om man kan legge så mye i det på en såpass ny aksje som ligger på Merkur, men godt driv i den om dagen.

Den var oppe i 8,6 tidligere i uken.

Det har du faktisk helt rett i, jeg var zoomet litt mye ut. Men svingt mye intradag i dag ihvertfall, blir interessant å se hva som skjer her fremover.

Forrige gang den toppet var det 7,7 det var i 17 juni.

1 Like

Sterk close

1 Like

Slettet. Dette ble for dumt :man_facepalming:!

2 Likes

Blir spennande på mandag.

1 Like

Va sker ?

Utsettelse på koronatesten fra DD. Får høre hva Life sier om dette.

" Mandagens soleklare taper ble Lifecare , med en nedgang på hele 36,42 prosent til 5,50 kroner. Aksjen var ved 15-tiden ned kun med 0,5 prosent drøyt, før den kort tid senere raste ned. Det var ingen nyheter fra selskapet.

Sist fredag skrev Finansavisen om investorer som sto i kø for å kjøpe aksjen. Etter at selskapet for en snau uke siden publiserte at Lifecares sensorteknologi er sentral i et forskningsprosjekt som mottar 43 millioner kroner i EU-støtte gikk interessen opp." (FA)

Ned 36% på årets høyeste volum. (over 11 mill.) Har dårlige nyheter kommet en stor aksjonær for øre? Ulik informasjon i markedet? Ikke rasjonelt å pøse så mye aksjer ut i løpet av bare en og en halv time. Hva er grunnen? Dette kan ikke passere uten at selskapet kommer på banen.

2 Likes

En feil folk gjør i sånne volatile aksjer er å bruke vanvittig mye mindre tid på spørsmålet “hvorfor går aksjen opp?” heller enn spørsmålet “hvorfor går aksjen ned”.

Den ga fra seg oppgangen den fikk nylig, og er tilbake til utgangspunktet før det.

5 Likes

Men var det en generell panikk og høydeskrekk? Eller var det en, eller få større som bøttet ut? I såfall var det jo ikke særlig fornuftig taktikk å selge så mange aksjer på så kort tid.

Aksjen steg på en nyhet som ikke kom.

da falt den igjen.

Var akkurat dette eg fryktet og er glad eg fikk solgt 50%av beholdningen idag tidlig.
Dette er hva som skjer når et selskap blir hausset opp av forventinger om at godkjenning skulle komme idag…
Nå blir det påfyll kanskje allerede ila uka.

Kom nok av nyheter bare med litt negativ vinkling. Utsettelse til januar med lansering bla

Fikk ikkje sett webinaret så kan ikkje uttale meg om hva som ble sagt der. Men om nyheten er at lanseringen blir utsatt til januar. Har life da plikt til å informere markedet imorgen før åpning? Dem har vel guidet at testingen er forventet fullført oktober. I og med at lanseringen er utsatt er vel kanskje testingen også det? Eller tar det bare lenger tid enn dei hadde forventet?
Virker som at komunikasjonen selskapet har vist er for dårlig. Igjen.

Ble sagt at godkjennelse for Europa trolig ville foreligge i desember, og noe senere for resten av verden.
Forsinkelsen skyldes visstnok at de har endret størrelsen på chipen i sensoren og at dette medfører resting.
Om alt går etter planen blir det lansering i januar.

Litt skuffende med forsinkelse men jeg mener vi idag så en betydelig overreaksjon. Aksjekursen skal nok opp igjen.

Jeg hadde forståelse av at det var en godkjennelsesprosess som foregikk? Ikke en eksperiment og utviklingsprosess. Har de et ferdig produkt som skal godkjennes for produksjon? Eller ikke?
Har LIFE holdt markedet for narr?

2 Likes

Dette uttaler Lifecare idag:
“Som følge av verdifall for Lifecares (LIFE-ME) aksjer på Oslo Børs/Merkur Market mandag 12. oktober 2020 har selskapet mottatt spørsmål fra en rekke aksjonerer og ønsker å formidle følgende: Det er ingen endringer knyttet til Lifecares patenterte sensorteknologi, Sencell, verken alene eller knyttet til samarbeid med våre partnere Digital Diagnostics AG eller prosjektet FORGETDIABETES. Den 3. oktober 2020 annonserte Lifecare at FORGETDIABETES har fått tilsagn på tilsammen 3,9 millioner euro, drøyt 43 millioner kroner, i støtte til utvikling av kunstig bukspyttkjertel fra en FET Proactive-utlysning under EUs forsknings- og innovasjonsprogram Horisont 2020. Støtten er fordelt på de syv partnere i Italia, Tyskland og Frankrike, hvorav Lifecare mottar ca 570.000 euro, nær 6,3 millioner kroner. Den 25. august 2020 annonserte Lifecare at Digital Diagnostics AG hadde fått godkjennelse til å gjennomføre kliniske forsøk relatert til Cantisens hurtigtest for Covid-19 fra det tyske «Federal Institute for Drugs and Medical Devices» (BfArM). Digital Diagnostics AG har informert Lifecare om at de kliniske forsøkene som opprinnelig var ventet ferdigstilt i løpet av oktober 2020 er forsinket. Forsinkelsen skyldes utfordringer ved den praktiske produksjonsforberedelsen. De kliniske forsøkene ventes nå ferdigstilt tidlig i 2021.”

1 Like