Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Lifecare (LIFE)

Har du ikke tilgang til det som “Insider”?

1 Like

Det jeg har vært borti på Merkur har vært tragiske greier. Rødt flagg i seg selv!

Jeg er generelt skeptisk til mye biotech fordi de ofte er lottokuponger inntil de kan bevise at det de driver med kan produseres og selges. Litt for mye tro på håp og luft til å satse penger på. Vet mange av dere driver med biotech og har tjent mye, er sikkert gøy, men litt uforståelig for meg. Gjelder altså biotech generelt, de aksjene som ikke har bevist noe som helst enda.

(Hilsen brent barn).

Du kjenner vel ikke til Pho
Mener du at Pho ikke har bevist noe?

Er veldig lite oppdatert - har inntrykk av at mye av markedet er basert på mulige patenter, mulige positive utfall av studier osv., kort sagt vinn-eller-forsvinn type utfall(?)

Listene inneholder de 50 mest populære aksjene. Lifecare er ikke så overraskende ikke blant de mest populære.

1 Like

Litt mager respons på sterk anbefaling fra Nordea, men så har det vært nok salgstrykk i aksjen over en viss tid, Kurs pr i dag er ikke så spennende for meg… Venter og ser når godkjenningene foreligger og vi begynner å få noe tall å leke med ref: Digid, tester og bestllinger/ordre.

2 Likes

Kjøpte denne imorges på 4,7 så dette bør ses på som en hausepost.

  1. https://newsweb.oslobors.no/message/507881

  2. DAgens Aksjesladder prater ErlendH om Life
    https://soundcloud.com/user-368296438/robin-hood-angriper-hydrogenfest-pa-bors#t=1:06:25

  3. Nordnet har Life som dagens push.

Med Mcap på snaue 300mil og FDA godkjenning så tror jeg denne skal gå endel.

5 Likes

Haus i vei! :joy:

1 Like

Si de klarer å leverer 2 mill tester til usa de neste 3 månedene. ( flere millioner så er 2mill ganske nøytral).

2millx60Euro =120mill euro. Så har de 20% margin på dette som da er i lavre sjiktet av guidingen. 24mill euro. Som da blir ca 260mil… Og mcap nå er ca 350mill.

Mulig det er noe jeg ikke ser. Men jaja.

1 Like

Life eier 25% av Diagnostics

3 Likes

Hvordan lure inn uerfarne investorer inn i et case. The bigger fool

1 Like

Delvis enig, Nordnet lever av kurtasje, skal de klare å få mye kurtasje trenger de noen raketter (alla softox). Da kommer dagens push på Life ganske bra på siden man venter på FDA godkjenning denne ( eller neste uke). Men jeg synes de er flinke og kommer med det tidlig. Hadde kursen stått i 10kr ville jeg vært helt enig med deg.

1 Like

Du vet, hele Shareville er jo ingenting annet enn en kurtasjegenerator for nordnet

Men til syvende og sist så vil jo nordnet lide av det hvis de hele tiden kommer med fokus som kundene taper på.

1 Like

@Evilfreud, du ser stadig bort fra det @zappa66 skriver;

Så det kan vel være aktuelt å ha med i regnestykket ditt…?

Driver å sjekker opp hvordan fordeling av inntekt er før jeg svarer.

Man får ikke et presist rengestykke her. Men 25% er mindre enn 100%, patentet til Lifecare er avgjørende for at produktet fungerer og det eier uansett Lifecare. Det kan også brukes i andre sammenhenger.

Hvor mye koster det å sitte 10 dager i karrantene, hva kan åpnes om man kan redusere smitte med 98%, og hvor lenge er det til en vaksine kommer, hvor raskt kan Lifecare skalere. Det er det som blir avgjørende i Covid-19-caset.

Potensialet er stort, vi får se om gjennomføringsevnen står i forhold til potensialet.

Ellers skal det sies at markedsføringen mest sannsynlig vil gå av seg selv i dette tilfellet. Spørsmålet er hvor tilpasningsdyktige myndighetene er om de får instant-tester i hendene. Klarer de å se at de kan åpne litt opp dersom man bruker disse testene?

1 Like

har tatt litt her. med positivt svar fra FDA kan denne lett ta en SoftOx

2 Likes

Hva legger du i “ta en SoftOx”? Har den ikke økt ganske kraftig allerede?

Softox har vel gått 5x ca. Basert på at de hadde et produkt som traff meget godt iforhold til covid19.

1 Like

Det stemmer. Men har ikke Life også gjort dette? De er jo opp ca 193 % siden covid19