Juhu. Kjempenyhet…
Hehe, når det kommer til Life, så ser jeg på en slik oppdatering uten ytterligere forsinkelser som en god nyhet
Hehe, ja . Får se om litt hvordan markedet velger å tolke denne.
LC eide altså 50% av aksjene i Cantimed fra 2018 av gjennom et oppkjøp organisert gjennom IMS, som er skandaleselskapet til den arresterte Aleksander Vucak, som igjen er koblet til wirecard skandalen.
Fra 2019: Som ledd i strategisk omstrukturering har selskapet overtatt 50%
av aksjene i cantiMED UG (Tyskland), fra selskap tilknyttet Lifecare’ Chief
Scientific Officer.
Fra e24: Han og det øvrige styret i Lifecare hadde kjent til IMS siden 2018 gjennom CantiMed UG, et selskap som Lifecare eier 50 prosent av.
De fortsetter tendensen i å kjøpe opp selskaper som ansatte eier eller har ledende roller i, og de er fremdeles viklet inn i IMS skandalen.
Høres ut som en effektiv måte å tømme selskapet for penger på.
Noen som vet hva som skjer? Fikk varsel om at den passerte 2,5 kr nå, hadde lagt denne foreløpige mislykkede traden i skuffen, men kan se ut som jeg ender i pluss
Er det HMONY-aksjonærer som flytter penger ?
Det kan ha noe med dette å gjøre:
Open Position – Leading Senior Scientist Nanotechnology Development
Lifecare AS (lifecare.no) is a stock listed Norwegian company with operations in Germany (Rhine-Main Area and Northern Germany). The company is engaged in the development of innovative biosensors based on MEMS and NEMS technologies. Current flagship product is a very small implantable continuous glucose sensor with ultra-long duration of use for patients with Diabetes mellitus. Lifecare is currently in the process to establish a significant operational infrastructure for R&D and manufacturing of nanoscale biosensors in Mainz and Oldenburg (Oldb). You will accompany this process in a responsible position.
These tasks await you
-
Taking responsibility for setting up a new R&D infrastructure for FEBID applications (SEM microscopes etc.) at our operational headquarter in Germany (Rhine-Main-Area)
-
Independent planning, control and execution of development projects
-
development of high precision FEBID processes for multiple MEMS components
-
Transfer of new machining processes in production
-
Documentation, communication and presentation of project results, as well as close coordination with the senior management
-
Close cooperation with internal and external expert teams, domestic and foreign institutes, partners and customers
Our requirements are:
Very good degree in physics, materials science, nanotechnology, engineering or similar with a physical or technical focus, ideally followed by a PhD
Experience in the development of highly complex systems / processes in the context of a doctorate / postdoc activity or first professional experience in industry
Knowledge in one or more of the following areas is advantageous: semiconductor physics, optics technology, surface processing / optics processing, micro- and nano-structuring, lithography, nano fabrication, FEBID, structuring technology, thin film technology, process development, optimisation, vacuum technology
Experience in clean room desirable
Processing of Nanomaterials
Robotic fabrication environment in the SEM, incl. control and automation
In-situ electromechanical characterisation
FIB and EBiD processes
Merging all process steps into a novel 3D nano-printing process for nanoscale sensors
Experience in the forward-looking transfer of research results into marketable products
Strong communication, assertiveness and teamwork skills
Independent working style, analytical thinking and creativity
Pleasure and willingness to familiarise yourself with new topics
Very good written and spoken German and English skills
We offer:
-
an attractive compensation package beyond standard industry compensations
-
other compensations according to German standards (healthcare, vacation days, capital-forming benefits, etc.)
Please send your full application to Prof. Andreas Pfützner
Tel.: +491726296117, mail: andreas.pfuetzner@lifecare.no, web: www.lifecare.no
Dette må vel være en pump og dump, har vel vært forventet siden vinter?
Fikk lempa ut lytteposten min, pumpes vel før emisjon?
Her brennes det cash, ja. Gribbene står vel klare til å delta i en svært utvannende emisjon?
Notification of Extraordinary General Meeting regarding a potential private placement of new shares and information regarding acquisition of laboratory
Er det noen igjen her som bryr seg om hva selskapet gjør…(?), jepp, de skal kjøpe enda et selskap som en av de ansatte eier…et «institute» denne gangen…storflotte greier
Jeg har vært relativt negativ til Lifecare en god stund, med god grunn. De siste 6mnd er kursen ned 74%. Har tjent gode penger på aksjen tidligere. Nå er den på nivå med mars 2020 da Covid ble introdusert, og også på nivå med første handelsdag Lifecare hadde på børs i juli 2018.
I mellomtiden har utviklingen av Sencell gått fremover om ikke akkurat med stormskritt. Jeg tenker at dersom man har tro på Sencell som produkt og ikke er av den oppfatning at Lifecare ikke får hentet cash og dermed går enda mørkere tider i møte, så er kanskje ca nå en god tid å ta noen lodd.
Hvorfor kaste penger inn i det største jallacaset på børsen FØR emisjonen, som garantert kommer med en saftig rabatt?
Pengene de henter inn nå går jo også rett ut igjen. De skal kjøpe et «institutt» fra en ansatt. Hvilke penger de skal bruke til drift og videre fremgang på cencell er uvisst.
Og la oss være ærlig; hadde cencell vært så fantastisk, hvorfor er det da INGEN store selskap som fatter interesse?
Er ikke så sikker på at det vil bli gitt en så saftig rabatt fra nivået kursen befinner seg på nå, dvs ca kr 1,5. Folk snakker om kr 1 osv. Det har jeg ikke særlig tro på. Vi får se hva som skjer med kursutviklingen i løpet av uken og hva emi kursen blir satt til. Sier ikke at man skal gå all in nå, men å begynne å plukke litt tror jeg ikke er så dumt.
Når det gjelder Sencell så er produktet i hvert fall såpass lovende at de har mottatt støtte fra EU. Den henger så vidt jeg vet ganske høyt. Om andre selskaper fatter interesse eller ikke er vel ikke noe noen av oss med sikkerhet kan vite. Men på disse nivåene skal man vel ikke utelukke det 100%.
Skal være glad for at vi alle er forskjellige. Personlig har jeg null glede av å skyte penger inn i et selskap ledet av skruppelløse halvkriminelle som har beriket seg på naive småinvestorer.
Trade eller ikke. Kunne ikke fristet mindre. Som også er utfordringen med tanke på emisjonen; hvordan de vil lykkes i et marked som i stor grad skyr selskapet som pesten. Høyere enn dagens blir kursen hvert fall ikke.