Lite tillit til ledelse, stadig utsettelser, Digid-konkurs og i hold-deg-unna-porteføljen til Investtech… Tok et lodd her igår som en kortsiktig trade siden aksjen er betydelig oversolgt, men har foreløpig ikke gått veien😅
En nærmest bunnløs aksje dersom sell-off akselererer iom at tilliten i markedet er ikke-eksisterende. Blir ikke mer high-risk enn Life.
Vel Aaleby, hva gjør vi da. Selger med store tap, eller sitter vi til konkurs og tar tapet som en mann på skatteseddelen. Jeg har selv vært relativt kritisk til ledelsen i selskapet. Kommer med såkalte positive børsmeldinger som er så dårlig formulert at markedet gir tommel ned. Selv har jeg et snitt på 6,9 her og begynner å bli i overkant utålmodig. Du er jo en erfaren investor Aaleby, hva er dine tanker her?
Skikkelig kjip situasjon…
Åpenbart ingen som kan ta valget, men tok selv et tap på 30% av porteføljen når PCIB gikk ad undas. Et halvt år senere var det tapte mer eller mindre tjent inn igjen (godt hjulpet av et rykende hett marked). I samme perioden (og fortsatt) stod PCIB på stedets hvil. Gir ikke mening å bli værende i en aksje på pur stahet om det fundamentale peker feil vei med masse røde veivende flagg. Finnes nok av andre vesentlig mer spennende selskaper.
For øvrig interessant at Åge Westbø, en av grunnleggerne av Skagenfondene, har siden februar kjøpt seg opp til bli femte største aksjonær i Lifecare. Kanskje han sammen med Robert Næss kan få skikk på ledelsen😉
@boella Vil ikke komme med noe anbefalinger da jeg ikke vet hvor mye du har investert, vil bli sittende selv med krydder-posten min til en evt. rebounce til 3 kr🤞.
Uansett kjip situasjon med et slikt prosentmessig tap😕
Ledelsen har veeeldig mye å bevise, men jeg ser absolutt behovet for blodsukkerteknologien deres, har selv en mor med diabetes som manuelt må måle blodsukker og ta insulin hver dag.
Hei, forstår at selskapet har et produkt for å bedre livssituasjon for diabetespasienter og hvis du tar bort dd-fadesen, så er det vel dette produktet som har tiltrukket investorer, store som små. Imidlertid så virker det umulig å kommersialisere produktet. Dette må kunne sies å være dårlig håndtverk av ledelsen i selskapet. Hva synes du Andyboi?
Ingen som kan betvile potensialet, problemet er som du skriver ledelsen som er på minussiden hva troverdighet angår.
Her er siste skudd på stammen (fra XI):
“Siden det er dødt her får jeg komme med siste: På Lifecare sin hjemmeside har de hatt Cambrigde Consultants som utviklingspartner. En smarting på Sharewill sendte de en melding og fikk til svar at de ikke hadde noe samarbeid med Lifecare. Rett etterpå ble de fjernet fra hjemmesiden.”
Hei Aaleby.
Dette gjør meg mer nervøs. Hvis du går på fa forum, så ser du at mange der hevder at det hele er en gedigen svindel. Men jeg har ingen kunnskap til å kunne bedømme om dette er korrekt
Dette fra XI forum.
Siden det er dødt her får jeg komme med siste: På Lifecare sin hjemmeside har de hatt Cambrigde Consultants som utviklingspartner. En smarting på Sharewill sendte de en melding og fikk til svar at de ikke hadde noe samarbeid med Lifecare. Rett etterpå ble de fjernet fra hjemmesiden.
Folk får vurdere selv, for min del er dette bare enda en spiker til i kisten.
Shady så det holder er det hvert fall. Alarmerende mye illeluktende grums som har blitt gravd frem siste året. Men ren svindel hadde vært sjokkerende. Kanskje aller mest fordi vi alle er naive, godtroende nordmenn. Hvem vet…
@Nocturne, kan du hjelpe meg litt her ?
Er amatør på TA, men har i hvert fall gjort et lite forsøk
Det område Life er på nå ser i hvert fall for meg spennende ut:
Den prøvde først å konsolidere rundt 3 kroner før det nå ser ut til at den retester den skrå bruddlinjen som også sammenfaller med den lengre trendlinjen, hvor den har snudd flere ganger tidligere. Om den bryter ned så tror jeg 2 kroner blir neste støttenivå, men om den snur her så tror jeg neste motstand er MA20 og rundt 3 kr.
Teknisk analyse på ett selskap som lyver og svindler sine aksjonærer ja nå har jeg sett det også. Jeg var med men lukta lukta på 6 kroner. Tragiske greier.
Er ikke uenig i analysen din. Eneste jeg ville lagt til er at moment fremdeles er til nedsiden, men RSI nærmer seg oversolgt. Potensielt greit kjøp litt senere i uken når indikatorene snur til oppsiden?
Har en krydder-post her som jeg kjøpte for noen dager siden, må ha litt spenning ved siden av de andre kjedelige postene
De må nok ha emisjon her også. Tipper den blir satt til 1 kr. Men hva kan man forvente når ledelsen har børsmeldt falsk informasjon over 1 år? De får som fortjent. Holter burde hatt sparken for lengst. Stor kjeltring hele fyren.
Nocturne er en TA-ekspert og selv om han virker som en veldig kunnskapsrik type, så tror jeg ikke han er karen å spørre om om det fundamentale i Lifecare, men alle på forumet her er sikkert enige om at ledelsen har mye å bevise etter stadige skuffelser…
TA tar ikke høyde for nyheter som skulle oppstå. Så greit å vite hva som kan oppstå
Det er nettopp derfor man skal spre risikoen , uforutsette ting kan alltid skje på børs.
Hehe, det stemmer, har 0 peil på det fundamentale i dette selskapet; DYOR gjelder alltid
Endelig gode nyheter😃
https://newsweb.oslobors.no/message/536553
Lifecare AS prolongs and amplifies collaboration with Bath University
Lifecare is happy to announce that the collaboration with the Chemistry Department of Bath University, UK, has been prolonged and further amplified. This will ensure mutual beneficiary progress on the development of proprietary specific chemistry solutions for detection of glucose and additional analytes of interest based on the Sencell technology.
In addition, Lifecare has directly engaged, Dr. Jordan Edward Gardiner as a consultant. Dr. Jordan Edward Gardiner is the scientist responsible for the Lifecare developments at Bath University under the guidance of Prof. Tony James, a worldwide leading expert in organic sensor chemistry development.
The collaboration between Lifecare and Prof. Tony James research group has so far resulted in significant improvements in sensitivity and specificity of the chemistry composition for glucose detection used in Lifecares core and proprietary Sencell technology for diabetes management.
The European Patent Office recently communicated its intention to issue a new patent for Lifecares improved system for the osmotic pressure based Sencell technology (NewsWeb). The expected patent will increase the scope of protection until 2038 and broaden the technology scope to include detection of several parameters in the interstitial fluid. Based on the prolonged and amplified collaboration, Lifecare expect to develop effective chemical compositions suitable for exploiting additional commercial opportunities for the Sencell technology, in addition to the core field of diabetes management.
“With this step, we ensure that the scope of Lifecares Sencell sensor development expands from glucose alone to other analytes, such as but not limited to lactate, fructose, and calcium”, says Joacim Holter Lifecare’s CEO. “This will help to collect complementary information for understanding the user’s metabolism and ultimately providing personalized guidance to maintain better glucose control and improve general health”.
This is Lifecare
Lifecare (LIFE) is a Bergen-based technology company developing a miniaturized implantable long-term sensor for correct and continuous monitoring of blood sugar in people with diabetes. The company’s patented technology also has the potential for use in various biomarkers.
For further information, please contact:
Joacim Holter, CEO, Lifecare AS, joacim.holter@lifecare.no +47 40 05 90 40
This stock exchange announcement was published by Kine Hereid, Investor Relations at Lifecare AS, on 22 June, 2021 at 08:15 CET.