Det jeg finner dokumentert at at styreleder solgte over en million aksjer til kurs 3,4kr, to dager etter pressemeldingen fra LIFE om at testen deres kunne brukes mot Covid-19
FDA gjennomgår bare at alle kriterier er oppfylt i søknaden. Det er helmholtz centre for infection research som har gjennomført testingen for Digid. Kriteriene for godkjennelse er kjent for Digid, så regner ikke med de sender inn en søknad som ikke oppfyller kravene?
Nei, de er sikret finansiering til ferdigstilt produkt i samme avtale som gir 25% eierskap i Digital Diagnostics.
Hadde alle brikkene vært på plass, hadde kursen stått høyere. De har påvist Covid 19, regner med at det var en relativt grei øvelse siden de går videre. Hvor stor deteksjonsprosent de vil ha vil tiden vise, men dette kan sikkert brukes til å påvise alle typer bakterielle/virussykdommer på et tidlig stadie om det virker.
Hvis du vil vente til all dokumentasjon lempes i hendene dine, så er det vel ikke mulig å hente så mye avkastning heller. Du har vel tapt 10% allerede. Vil du at sparepengene dine skal være trygge, ref brukernavnet, kjøp eiendom eller noe. Og pass på god dokumentasjon.
Kanskje litt frekt, men et ærlig svar. Det er tynt med dokumentasjon i caset men mye ligger likevel til rette for at det skal gå bra.
“The possible areas of application therefore also include screening for access control at airports and railway stations, hospitals and specially protected areas (such as retirement and nursing homes) as well as for companies who want to ensure that their production runs smoothly and safely.”
har de publisert noen resultater på at de påviser Korona-viruset, eller er det noe de skal ha godkjenning fra FDA om å få lov til å gjøre nå?
Ser denne er datert 04.Juni:
"Constantin von Gersdorff, CEO of Digital Diagnostics, said: “The next step will be to initiate clinical studies with patient samples. To this end, we have already established international collaborations with leading hospitals.”
Slik jeg forstår det søker de nå tillatelse til utprøving direkte fra mennesker? Jeg er spent på sensitiviteten på testmetoden.
With the new digid Cantisense™ SARS-CoV-2 test, corona infections can be reliably detected within minutes at the point-of-care. Delivery of the first point-of-care tests is planned for July.
Dette er hva de skriver, så jeg regner med at de mener det… Ellers er det jo ikke noen risiko her, på samme måte som med medisiner, så kravene for å komme igang med testing på mennesker er nok minimale.
Vet ikke, har ikke satt meg inn i hva kravene er. Det kan jo hende at kravene er satt vesentlig ned pga. situasjonen med corona. Men man skulle jo tro at sensitvitet og spesifisitet er viktig. Hvis disse er for dårlig vil jo testen være ubrukelig i den virkelige verden.
Mulig at de har prøvd ut testen på en kohort av gamle positive/negative prøver for å dokumentere effekt, og skal søke på dette?
FDA har infosider om emergency authorizations av covid-19 diagnostikk, men jeg har ikke hatt tid til å sette meg inn i infoen der.
Lifecare’s partner Digital Diagnostics AG seeks additional approval in Germany for corona virus rapid test: https://www.lifecare.no/blog/lifecares-partner-digital-diagnostics-ag-seeks-additional-approval-in-germany-for-corona-virus-rapid-test
Dette er et tysk selskap vi snakker om, alle vet hvor presise dem er på sånt, at de har sendt inn FDA søknad så er det ikke fordi de vet at den ikke blir godkjent. De har full kontroll og vet hva som må til, det er derfor de har også søkt approval i Tyskland… dette er fordi hvis FDA godkjenner så vil tyskland hoppe på.
Lykke til folkens!
Hmm…, det minner meg om de presise testene på avgasser fra tyske biler for noen år siden…
Do your own research sier jeg bare
Tyskland er ikke hva det var!
De har imponert som life science nasjon i år uansett da.
Rakk du ikke toget ?
Sikkert kitt seint ute eg, men vertfall tatt noen på 7, ish vel vitende om at den allered har gått kraftig
Om/når FDA godkjenningen går så starter afterburneren. Nå er det bare toget som ruller!.
Er ikke sikkert det…
Børsverdi 493 642,5 kNOK
Selger de to millioner tester til 100 - 200 Euro stykk, så ser det allerede veldig bra ut for dette caset alene. Må dele på 4 siden de kun eier 1/4 av Digid. De selger testutstyr i tillegg slik jeg har forstått det, som også koster en del.
Tror det skal være rimelig greit å selge produktet sammen med flybiletter bla.
For Norge:
Det ble foretatt nesten 6 millioner feriereiser til utlandet i årets ni første måneder (2019).
Hvis man kan få solgt produktet mot en brøkdel av verdens befolknings flyvninger blir det en del tester. Flyselskapene vil sluke produktet da tilgangen på kunder er drenert.
Testene koster 60euro pr stk.
Testene skal foreløpig koste 60€
OK, da har de satt ned prisen… Det kan være positivt mhp at markedet blir større.
Har ikke lykkes med å finne det selv så spør her;
Hva er kursmål om testen blir godkjent?