Forklar mer om hvorfor framtiden til SMS tjenester er så strålende, kanskje det er noe jeg har gått glipp av.
De overtar for flyalarm varsling
Tja… de har hatt kraftig vekst, de forventer den skal fortsette, og det er store muligheter i Europa, et marked som er flere år bak Norge.
Grunnen til at jeg har tro på SMS, og mobil relaterte løsninger er at jeg forventer at alt og all vil bruke mobilen til hva enn det måtte være. Link har kapasiteten til å supplere alt fra faktura, inkasso, mobilbetaling til å levere systemer for data analyse eller meldingstjenester (SMS, whatsapp, og andre apps).
Spesielt SMS kan effektivisere bedrifters operasjoner innad, men også deres kontakt med kunder. Det er den kommunikasjonskanalen alle har og som alltid kommer fram. Et drømme scenario fra min side er er jo at mobilnummeret blir vårt nye personnummer.
Det er vel mer sannsynlig at UMS gjør?
SMS er en gammel og robust teknologi som er et minste felles multiplum i en kommunikasjonsverden som blir bare mer og mer fragmentert. Så den vil nok være viktig i mange år enda.
Det at hver melding faktisk har en stykkpris har en del effekter som differensierer den.
Merkelig å bruke google trends da det viser bare hvor mange ganger folk googler ordene “short message service”. Reflekterer jo ikke bruken av sms.
Det stemme at P2P blir mindre brukt pga whatsapp etc, men det er ikke det Link driver med. Det som er relevant for Link, og hvor de er verdensledende, er blant annet A2P.
Som du ser vokser det ganske greit, og er langt ifra et døende marked. Skal også nevnes at Link også utvikler/har utviklet systemer som skal/er integrerte i whatsapp, facebook etc.
Jeg selv hater å få sånne automatiske tekstmeldinger, men det kanskje fungerer på andre
Dine personlige preferanser har da lite å gjøre med diskusjonen og at dette faktisk er et marked som vokser.
Ellers er jeg litt overrasket over at du ikke liker å få meldinger fra for eksempel Norwegian om innsjekking osv.
Jeg pleier ikke kjøpe meg inn i noe jeg selv ikke tror på eller noe jeg tror gir ekstra verdi til kunden over tid. Jeg føler i hvert fall alltid et vindpust fra 90-tallet når jeg får denne type SMSer har jo dette allerede i appen.
Helt riktig å ikke investere i noe du ikke har tro på. Men blir feil i en diskusjon å vektlegge egne preferanser like tungt som hard data og fakta. Markedet vokser, enkelt og greit.
Du må huske at apper ikke er like trygt, effektivt, og utbredt. Det er utrolig nok praktiske grunner til at selskaper som Norwegian bruker Link.
Om dette minner deg om 90-tallet vil jeg anbefale deg å lese litt mer om hva selskapet driver med, eventuelt høre på Nordnet intervjuet med CEO: https://www.youtube.com/watch?v=iMXzmj4CCAw
Hva om du skal reise med et annet flyselskap? Laster du ned en ny app da?
Sending av meldingene i appen til Norwegian er det vel forsåvidt Link som står for også.
De største fordelene med SMS er vel at tjenesten krever minimalt med oppsett fra kunden og at SMSer i mye større grad blir lest umiddelbart eller i det hele tatt lest.
Jeg har ikke noe imot selskapet, men prisen er for høy i forholdt til hvor på kurven teknologien ligger etter min mening. De vokser i dag, men vet ikke om dette vil være så hot om noen år
Det var veldig populært å investere i pengetransport for et par år siden.
Når det er sagt så har jeg ikke sett intervjuet som ble referert til over. Så jeg kommer tilbake med mine kommentarer senere, kanskje som nyfrelst? Tbc
Tenkte noenlunde likt som holmes, inntil nylig, men satte meg litt mer inn i caset og snudde. Og kjøpte… Disse her hevder at p/e(dagens kurs) er på 20 ( est 2017) og mener aksjen er billig og vil dobles! Står litt i kontrast til (historiske)p/e holmes kom med? https://www.efn.se/bors-finans/tva-norska-digitala-stjarnor/
Mulig forward p/e er 20, men det må fortsatt leveres, og som jeg skrev 10 er billig, 15 OK, 20+ synes jeg begynner å bli dyrt
20 er aldeles ikke dyrt for et vekstselskap! Ikke mye du får under 20 på børsen i det hele tatt lenger…
Kitron får du for P/E 15, de har guidet P/E 12-15 for 2017 ved samme kurs som nå. De betaler 0,25kr pr aksje i utbytte uti april/mai en gang. De har nesten ikke gjeld og det er en god del fysiske verdier i selskapet, ikke bare IP.
… så apropo at P/E 20 ikke er dyrt lenger.
Er håpløst å bruke p/e på tech selskaper, da spesielt på vesktselskaper. Som jeg har nevnt før, PEG, som er en litt mer avansert versjon av p/e fungerer mye bedre, men er langt ifra optimalt.
Litt positiv lesing her
Så blir det spennende å se tallene i dag, må levere gode tall nå for å forsvare mcap
Ble dessverre røde tall