Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Link Mobility (LINK)

LINK Mobility Group er ledende leverandør av mobile tjenester i Norden og Baltikum, selskapet har 19 års erfaring. Link hjelper bedrifter å kommunisere via mobil med sine kunder og leverer tjenester for mobil dialog, markedsføring, applikasjoner og mobile betalingsløsninger.

Føler med ofte litt alene i LINK.ol. Så samler litt info her.

Endelig litt bevegelse igjen på fredag etter nyhet om oppkjøp i Spania:
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=417847

Oppkjøp i 2016

  • Responsfabrikken - Danmarks ledende leverandør av mobile marketing-løsninger
  • Linus AS - Større norsk leverandør av mobile tjenester. Spessielt i finans-bransjen.
  • Whatever Mobile GmbH - Tysklands ledende mobile messaging-leverandør.
  • Globalmouth AB - Hadde før oppkjøpet 25% av det svenske B2C-markedet. Meldingen sier ikke noe om hvor mye de øker med oppkjøpet.
  • Labyrintti Group - Finlands ledende leverandør av B2C mobil-tjenester.

Andre begivenheter i 2016

Fremover

I pressen

Vi tar denne uken inn Link Mobility etter at den i en periode har vært svak uten at vi kan se noen fundamentale endringer i caset. I ukene som kommer tror vi fokuset vil være på 4Q16, som vi tror blir solid og hvor samtlige oppkjøp for første gang er konsolidert inn i regnskapene. På toppen av dette tror vi at oppkjøp kan materialisere seg etter en lengre periode med selskaper i kikkerten. LINK har en historikk for å gjøre innvannende oppkjøp, skriver SpareBank 1 Markets.

Link Mobility opplyser i en børsmelding at selskapet har inngått en intensjonsavtale om å kjøpe spanske Didimo-JetTelecom Group. Selskapsverdien (EV) er satt til 7,3 millioner euro.

Swedbank oppgraderer ifølge TDN Finans anbefalingen sin på Link Mobility Group fra kjøp til sterk kjøp, mens Danske Bank Markets opprettholder en kjøpsanbefaling.

Kursmål (oppdatert 16.01.17)

  • Swedbank: 193
  • Danske Bank Markets: 193

Selskapspresentasjon

7 Likes

2 Likes

Ser ut som omvendt hs

1 Like

Men trenden er ned?

Ja, så hadde egentlig en plan om å hoppe ut på neste nyhet. Men blir fort litt glad i aksjene mine. Og nå er det en stund siden jeg så selskapspresentasjonen, og om jeg ikke husker feil så snakket de om at de så seg rundt i Frankrike. Og der har de ikke gjort noen oppkjøp enda. Også er det Q4-tallene i februar. Får gjøre opp status da.

1 Like

Jeg gikk inn i Link på 134 kroner etter å ha lest om selskapet. I tillegg har de falt ganske mye i det siste, uten at jeg kunne finne noen klar årsak til det, Eneste er jo et dårlig resultat forrige kvartal, men det hadde jo sine årsaker.

Kom en melding på fredagen som pyntet litt på kursen.

2 Likes

det jeg sa

1 Like

Flere meglerhus er positive til Link Mobility-aksjen.

Swedbank oppgraderer ifølge TDN Finans anbefalingen sin på Link Mobility Group fra kjøp til sterk kjøp, mens Danske Bank Markets opprettholder en kjøpsanbefaling.

Begge meglerhusene har et kursmål på 193 kroner.

4 Likes

Sparebank1 Markets skal visst ha en analyse av Link Mobility fra november. Er det noen som har sett den, har den tilgjengelig?

Jeg har tatt en liten lyttepost her, men hadde håpet å få handlet mer litt billigere også. Om vi bryter 150 med overbevisning er planen å løpe etter. Tror i tillegg det kan være lurt å handle denne om den blir trukket ned av indeks (på de rødeste dagene).

Jeg driver fortsatt og leser meg opp, men synes den ser veldig interessant ut både teknisk og fundamentalt.

I presentasjonen du linket til nevnte han at de så seg rundt i Spania, Frankrike og kanskje Polen som interessante. Planen var vel å gjøre like mye oppkjøp i år som i fjor.

Og fra Q3:

Strengthen of the LINK Mobile Messaging position in a growing market
Continue to develop world leading LINK Mobile Solutions
Develop LINK Mobile Intelligence
• Continue the consolidation of the Nordic, Baltic and German markets
• Continue the expansion into the major European markets such as Italy, Spain and France

Oslo (TDN Finans): Link Mobility Group har inngått en intensjonsavtale for kjøp spanske Global Messaging Solutions. Avtalt selskapsverdi er 11,4 millioner euro på kontant- og gjeldfri basis, opplyses det i en melding torsdag.

https://www.nordnet.no/mux/web/analys/nyheter/visaNyhet.html?itemid=122988054&sourcecode=tddelayed

1 Like

kjøpte link i dag:)

1 Like

Sparebank 1 Markets har target price på 230.
Også spennende å se at Sissener er nå den ellevte største aksjonæren i Link.

P/E 329 for “SMS tjenester”. Da får vi håpe at SMS fortsatt er stort om 329 år når investeringen er hentet inn igjen.

2 Likes

Den kommentaren der oser det uvitenhet av…både med tanke på hva business modellen til Link er, men også når det gjelder hvordan P/E skal brukes…

SMS er vel grunnen? Forklar gjerne mer hvilke tjenester tjener link penger på?

Legger ved et utklipp fra kvartalsrapporten hvor de diskuterer hva de driver med.


Trodde det var allmennkunnskap at P/E på tech selskaper er høy, da man ofte forventer kraftig vekst. Blir altfor simplistisk å fokusere på P/E…Amazon hadde vel en tid tilbake en P/E på rundt 500 uten at det betyr så mye.

ser at jeg hadde rett og at det i hovedsak handler om automatisk SMS meldinger, det kan være billig på p/e 10, OK på 15, men over 20? Da kjøper jeg heller Amazon selv om det ikke heller frister så veldig

1 Like

Det er dessverre ikke så enkelt av lav P/E betyr at selskapet er billig eller at høy P/E betyr at selskapet er overpriset…men om du er så glad i P/E på vekstselskaper kan jeg anbefale PEG i stedet…selvom det i seg selv ikke er nok.