Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Lytix Biopharma

Allerede anmeldt til Finanstilsynet.

1 Like

Hvem i all verden selger Lytix ned mot 11 kr? :joy: Greit nok at det var et dødsbo som først solgte seg ut nedover, men det er jo ingen grunn til å fortsette i samme spor som de gale uvitende slektningene.
Lytix er en gullgruve og jeg har stor tro på produktet. :grin:

1 Like

Vil anta at det er noen som ikke har så stor tro på produktet, noen vil ha billigere inngang, noen ser bedre muligheter i andre aksjer.
Hva er triggere fremover for Lytix synes du?

That’s a bold statement :thinking:

2 Likes

Jeg ville nå heller si at den er en larveaksje. Kan bli en sommerfugl en dag, langt mere verdifull og attraktiv enn nå.

Lytix Biopharma: Presentation of fourth quarter 2021 results, Thursday 17 February

Kan vi regne med litt positive nyheter på presentasjonen 17.feb.??

Det ser ut som jeg har blingset litt her, jeg tenkte at milestone betaling fra Verrica ville komme med på Q4, men det ser ut som det allerede ble betalt i Q2…

Ser forøvrig at det forventes start av fase 2 ila første kvartal nå… tror dere dette vil utløse en ny milestone utbetaling?
“Verrica expects to initiate its Phase II trial of LTX-315 in basal cell carcinoma in the first quarter of 2022.”
https://www.lytixbiopharma.com/news/455/130/FDA-has-accepted-Verricas-IND-for-LTX-315-in-treatment-of-basal-cell-carcinoma.html

Fant en sladdet avtale…
"8.3 Development Milestone Payments. Verrica shall notify Lytix within [*] days after the first achievement by Verrica, its Affiliates, or Sublicensees of the following development milestone events. Verrica shall make the corresponding milestone payment concurrently with such notice.

Each milestone payment is payable one time only, regardless of the number of times the corresponding milestone event is achieved by a Product and regardless of the number of Products to achieve such milestone event. Under no circumstances shall Verrica be obligated to pay Lytix more than [*] in the aggregate pursuant to this Section 0.

8.4 Sales Milestones. Verrica shall notify Lytix within [*] days after the end of the Calendar Year in which the cumulative annual Net Sales of all Product by Verrica and its Affiliates and Sublicensees (including amounts deemed Net Sales pursuant to Section 0) first reaches each of the amounts specified below. Verrica shall make the corresponding milestone payment concurrently with such notice."
https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/0001660334/000156459020052242/vrca-ex101_46.htm

1 Like

Lytix Biopharma granted 3 MNOK from Oslo Regional Research Fund

6 Likes

Imponert over hvor godt du har satt deg inn i Lytix! Akkurat ATLAS-IT-04 har jeg plaget selskapet med spørsmål om. De kommer ikke til å rapportere noe fra denne før siste pasient har blitt fulgt opp i 15 måneder eller siste pasient har hatt progresjon. Så det skjer altså “en gang i 2022”.

2 Likes

Men hva i all verden er greia med IR-rollen i Lytix?! Hadde de ikke en ny dedikert ressurs her - han veldig engasjerte som dukket opp i Radium? I meldingen nå, så er fortsatt CFO Gjest Breistein kontaktperson nummer to.

1 Like

Aurelius Biotherapeutics has collaborated with Lytix Biopharma,Inc. in a pilot study using oncolytic peptides with immunotherapy as a treatment for canine B cell lymphoma. We are recruiting patients for our initial pilot study. The eligibility criteria:

B cell lymphoma
Previously untreated
Stage 3 – 5 (a)

Owners need to be willing to sign informed consent and able to have almost all study treatment done in Bellingham, WA. The initial treatment phase will be a 3 day commitment, followed by at the minimum of two other visits about a month later. This trial will be fully funded, with no additional expense to the owners.

Please contact us for additional information and the complete eligibility criteria.
Theresa Westfall, DVM, CEO info@aureliusbio.com, (360) 961-3529 (cell) or (360) 734-0720 (work).

1 Like

Aurelius Biotherapeutics vil bruke teknologien som Lytix Biopharma har utviklet for å forbedre responsen på immunterapien de for tiden gir for behandling av hundelymfom. Selskapene vil bruke sine ledende produkter sammen for å kombinere de onkolytiske egenskapene til peptidmolekylene med immunterapi av adoptive T-celler for å fylle det uoppfylte målet om langsiktig overlevelse i hundelymfom. Verdifull informasjon om synergismen til de to produktene vil bli oppnådd og vil gi innsikt i fremtidige terapier for både mennesker og hunder.

Lytix Biopharma fourth quarter 2021 results

3 Likes

Lytix Biopharma_Presentation_Q4 2021.pdf (2,4 MB)

ATLAS-IT-05: “enrollment is on track to be completed by the end of 2022”

ATLAS-IT-04: “Data analysis ongoing” (som vel må bety PD-event i siste patient). “Results will be presented at an international cancer congress Q2/Q3” Er vel ASCO annual de da mener?

“Cash position at the end of the period was NOK 197.3 million compared to NOK 28.5 million as of December 31, 2020” (her er jo det mest interessante hva den var forrige Q, og det var 209,2).

5 Likes

Bunnsolid selskap som leverer i henhold til plan. Verdsatt til 461 mill på børsen i dag, med ein cashposisjon på 197 mill og fleire milepælsutbetalinger fra Verrica framover. Kjører studier på MD Anderson og har Allison som rådgiver til styret. Eg skjønner ikkje noko som helst av prisinga i marknaden men er overbevist om at dette selskapet har ei lysande framtid.

1 Like

fått sett presentasjonen her nå, og transkribert noe jeg fant veldig interessant, og som gjerne kan bli den første store hendelsen i dette selskapet nå. Det var svar på et spørsmål om veien videre etter ATLAS-IT-04:

Øystein: “We have a non-exclusive clinical collaboration with Iovance. And Iovance is the world leading company when it comes to T-cell therapies. When you use the patients own T-cells to multiply outside the body and bring back to the patients. And the challenge for these types of technologies is that you are totally dependenat on the T-cells that are present there already. Some patients may have an active immune system and some T-cells and others do not. We have proven that our technology really generates T-cells in the majority of cancer patients, so that was the basis for this clinical collaboration agreement. Iovance will off course see the results and as Graham [CMO] said this both a hypothesis-driven study in a way, a small phase II study, to show that we really generate T-cells, but the right T-cells. But also that this can induce some clinical efficacy in patients. This is a first trial in sarcoma. Sarcoma is especially known to have cold tumors - there are often not many T-cells. So there is a potential to see something here. What is now expected is that Iovance will look into our data when they are ready - and we are analysing them. So at the moment we cannot say or disclose anything about any further collaboration - how Iovance will analyse this data. And I cannot at the moment say anything about the data either. I don’t know if you would like to add something Graham?

Graham: “The only thing I would say very quickly is that I think that study has shown proof of principle - that using LTX-315 ahead of Adoptive’s T-cell therapy is able to produce T-cell clones in tumors that are generally viewed as immunologically cold. And that proof of principle study should then lead to further exploration and quantification of efficacy of the combined modality.”

Hvis man kombinerer disse utsagnene med at de mener disse dataene er så interessante at de blir akseptert til ASCO annual (de søker “one or two highly recognised international conferences”) og guider Q2/Q3 (ASCO annual er i juni), så tenker jeg at Her blir det en avtale ganske snart!

2 Likes

Hvordan synes du IR avdelingen har klart å få skapt blest rundt dette selskapet?

IR-avdelinga har ein lang vei å gå når det gjelder å få fram potensialet her. Lytix ansatte vel ein eigen ressurs for dette i haust, Ole Peter Nordby, men eg har vel til gode å sjå noko som helst fra han nokon stad. Kunne jo vore greit om han viste seg på Q4-presentasjonen, men også der glimra han med sitt fravær.

Selskapet leverer jo som bare det ut fra guiding og samarbeidsprosjekter. Dei har bunnsolid finansiering (197 mill) og relativt låg cashburn samanlikna med Targo/Pcib.
Det kan jo “tikke inn” nye millioner fra Verrica når som helst her. Neste milepælsutbetaling er ved første innrullerte pasient i fase 2 studien som Verrica køyrer, og denne vart jo godkjent av FDA i november 2021.

NewsWeb (oslobors.no)

Her står det mellom anna:
Verrica expects to initiate its Phase II trial of LTX-315 in basal cell carcinoma in the first quarter of 2022.

Første kvartal er me jo godt i gong med allereie, og Gjest stadfesta på Q4 at neste utbetaling fra Verrica var ved første innrullerte pasient.

Lytix med sunn økonomi og ei lysande framtid er så langt ned 10 % i dag, medan gjeldsbomba Dof er opp 18 %. Ikkje lett å bli klok på dagens marknad, men eg er i alle fall ikkje i tvil om kvar eg skal sette pengane mine.

1 Like

Lytix Biopharma omtalt i Nordlys

“Milepæl nådd - tror på stor gevinst for nordnorske investorer: - Vi representerer noe som mangler i dagens kreftbehandling”, sier konsernsjef Øystein Rekdal.

Les artikkelen (på norsk, og kun tilgjengelig for abonnenter).