Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Lytix Biopharma

Tenker det samme som deg, virker som at de selv forventer at det skal komme ett knippe med gode nyheter i nær fremtid (verrica + ltx-401?)
De er ikke så flinke til å kamuflere egne forventninger (eks. “vi vet mye men kan ikke si noe…” :laughing: )
Verrica er jo veldig på LTX-315 ballen også nå som de er i ventemodus på sin neste runde med FDA på nyåret.

Opsjonene er jeg ikke så opptatt av, det er vanlig å dele litt rundt omkring. Om noe skulle falle på Allison så betyr det bare at han får en høyere motivasjon til å selge dette inn til de riktige miljøene - så det er vinn-vinn. At de bruker han som trekkplaster er sikkert en god strategi inntil eventuelle data kan overta overbevisningsjobben.

Hvis jeg skulle sette fingeren på noe så tror jeg det måtte være Stephen Worsley, men ikke noe annet enn at han må bevise at han er riktig mann. Ser på hans fortid så er det mye hopp frem og tilbake og kanskje ikke en naturlig stayertype… tiden vil vise . Virker som mye står på han nå, spesielt i USA.

De hinter på at de vil trenge penger for å ta plattform videre når de får stablet noe på beina, men jeg har en følelse på at det vil komme kursdrivende ting før den tid, så jeg har kjøpt litt og vil nok plukke litt til fremover på disse lave kursene.
Håper bare flere sør for Gol finner denne interessant snart, da blir det fort fart med så lite omsetning som den har nå.
Gøy å sitte i denne nå.

3 Likes

Ref investorpresentasjon 5.12. Jeg tenker at CFO’en aldri mer må få komme på scenen for å snakke om noe annet om historiske regnskap. En generelt svak presentasjon av han, og på spørsmålet om hvor lenge pengene holdt sa han vel noe sånt som at ved Euronext growth IPO’en skulle pengene de hentet vare i 2 år, og det vil de gjøre. 401 studiet, som varer til 2025, vil kreve mer penger.

Det er to deler i dette svaret hans. Det siste er greit. 401-studiet trenger mer penger for å være fullfinansiert. Hvordan de tenker løse får vi vente å se.

Det jeg reagerte på var første del av svaret. Han sier at pengene har en runway to år etter IPO. IPO var i juni 2021, altså sier CFO implisitt at pengene varer til juni 2023. Men kan det stemme, er ikke det veldig pessimistisk? Med 170 mill. cash 30.9 og nåværende burn på 20 mill/Q. Dette ble noe rart synes jeg, og siden det ikke ble korrigert av de to andre, så hva skal vi tro?

2 Likes

Han er alltid katatonisk, selv på sine bedre dager, og har naturligvis ingenting å gjøre på first row i et børsnotert selskap.

Men de har tidligere, så sent som Q3 i slutten av november, forsikret at fundingen rekker forbi avlesningen av fase 2 på atlas it-05 = ut 2023 og godt inn i 2024.

Burnrate i 2021 var vel 48 mill, mens de i år ligger opp mot 65-70 mill (inkludert nye pax på O5 i Q3 og Q4). I så fall har de finansiering gjennom 2023 og 2024 - i tillegg kan det komme ny og større milestone payment fra Verrica hvis de åpner fase 3 i perioden.

Det som drar nye kostnader nå er først og fremst rekrutteringen på O5 - men det skal bare være 20 pax = ca 25-30 mill ekstra på vanlig burnrate. Det er slik jeg forstår Q3 rapporten.

Så med ca 170 mill på Q3 og anslagsvis 150 mill ved Q4, burde det holde ut forbi Q3/24.

4 Likes

Godt nyttår alle medaksjonærer i Lytix! Måtte 2023 bringe godt nytt og mange spennende resultater og milepæler :slight_smile: Jeg har iallefall stor tålmodighet og er veldig optimistisk selv om kursen per dags dato ikke gjenspeiler det enorme potensialet i denne akjen. Men det gjør ikke noe for meg, jeg kjøpte en god del aksjer i dag og har som plan å fylle på jevnt og trutt innimellom senere også.
Nå er det vel ikke lenge til vi får de første resultatene fra Verrica heller. Spennende tider i møte :partying_face:

3 Likes

Ser heldigvis ut til å gå fremover for Verrica nå.
(Selv om dette ikke angår LTX-315 programmet så er det kun positivt om denne ene partneren klarer å lykkes som selskap… det er herfra det skal komme milepælsutbetalinger og royalties…)

4 Likes

Hovedproduktet vårt (LTX-315) fortsetter å tiltrekke seg interesse i det internasjonale forskningsmiljøet.

Legger ved linker til fire nye artikler som ble publisert i løpet av 2022, som vel ikke er tilgjengelige på selskapets egen side.

Det interessante er at dette er forskere som ikke er affiliert med Lytix og derfor har en uavhengig interesse av forskningen på produktet. Og: forskningen deres går bredere ut enn selskapet så langt selv har engasjert seg i - som støtter opp under det betydelige potensialet ved teknologien som neste generasjon IT behandling:

  • Desember 2022:

Conclusion: Interventional oncolytic immunotherapy with LTX-315 for residual tumors after iRFA of liver cancer is feasible, which may open up new avenues to prevent residual tumors after RFA of intermediate-to-large liver cancers.

  • November 2022:

Conclusions: Intratumoral RFA-associated RFH could enhance the efficacy of immunochemotherapy of LTX-315 with liposomal doxorubicin for HCC, which may provide a new strategy to increase the curative efficacy of thermal ablation for medium-to-large HCC.

  • September 2022

Together, our findings demonstrate that the LTX-315 peptide preferentially disrupts negatively charged phospholipid membranes in an irreversible manner, which reinforces its potential as an emerging cancer immunotherapy and offers a biophysical framework to guide future peptide engineering efforts.

  • Mars 2022

Conclusions: LTX-315 was first identified as a peptide drug inducing PD-L1 downregulation via ATP11B. Therefore, LTX-315, or the development of ATP11B-targeting drugs, might improve the efficacy of cancer immunotherapy.

7 Likes

Verrica girer opp - endrer hjemmesiden sin for å flagge LTX-315 som ett av hovedproduktene de satser på. Over det siste året har vi sett hvordan Verrica gradivs har skjøvet LTX-315 fremover i selskapspresentasjonene og gis mer og mer plass og omtale.

Verrica er NASDAQ notert og godt kjent med hvordan kommunikasjon bygger forventninger i markedet. Ville de gjort dette så tett på første avlesning (ventet senere i Q1 allerede) om de forventet negativt utfall? Neppe. Det er bare ris til egen bak.

Og slik ser første side i selskapspresentasjonen deres ut - der de flagger LTX-315 som “near term” trigger:

Forventer positiv avlesning (det er riktignok bare en doseringsavlesning for å finne MTD og de skal ha to ytterligere avlesninger i år før de tar stilling til fase 3 - som i så fall trigger ny milestone payment til Lytix og kraftig reprising av aksjen), men likevel kan vi kanskje få overraskende resultater om bare noen uker … Vi får se!

5 Likes

Vi har i tråden ikke brukt så mye plass så langt på å vurdere hvordan aksjen kan reprises dersom Verrica åpner fase 3 (BCC) studie mot slutten av året/tidlig neste år.

Men dette er et tema som fortjener større oppmerksomhet. For å kick-starte diskusjonen: her er min «back of envelope» beregning:

  • I USA er det ca 3.6 millioner nye tilfeller av BCC i året (Verrica har lisensiert LTX-315 globalt, så markedspotensialet er derfor vesentlig større enn dette):

  • Ca 89% blir behandlet (forsikringsmarkedet i USA) = ca 3.2 millioner pasienter i året . De aller fleste av disse (ca 98% = ca 3.1 mill pasienter ) behandles ved kirurgiske inngrep. LTX-315 posisjoneres for denne pasientgruppen.

  • Ulempen ved kirurgiske inngrep er betydelig for mange pasienter (blødninger, arr, infeksjoner, skader på friskt vev). Det estimeres at så mange som 46% av pasientene har komorbide lidelser (sammenfall av andre sykdommer) som kompliserer og fordyrer behandlingen av BCC.

  • Gjennomsnittskostnaden ved kirurgisk inngrep ligger i området mellom USD 1.700-2000 for de uten komorbide lidelser og opp mot USD 2.600-3600 for de øvrige . Men dette er altså for en behandling som kan gi betydelige og varige bivirkninger.

  • Årlig brukes det ca USD 4.7 mrd på behandling av BCC og SCC i USA alene , hvorav BCC står for ca 2/3 eller USD 3.1 mrd som gir en snittkost på USD 1.000 pr år (merk: behandlingen av BCC kan strekke seg over 2 år eller mer ).

  • Betalingsvilligheten for LTX-315 – avhengig av påvist effekt og bivirkninger – kan derfor ligge en del del høyere dersom pasientene med det unngår blødninger, arr, infeksjoner, skader på friskt vev, spesielt fordi mange BCC tilfeller rammer synlige områder som ansikt/hode/nakke. For dagens formål kan vi anta en moderat pris på USD 4.000 .

  • Anta en «peak» markedspenetrasjon på 33% (= ca 1 mill nye pasienter i året for LTX-315 ) hvorav de øvrige 67% da velger (billigere) kirurgisk behandling. (Det er mulig både snittpris og penetrasjon settes for høyt, men på den annen side har vi ikke her trukket inn verdien av EU/Japan/ROW markedet som ville økt salgsinntektene estimert nedenfor).

  • Det vil da gi ca USD 4 mrd i salgsinntekter for peak year alene for USA.

  • Av dette må Verrica betale Lytix en royalty på «low teens», her antatt til 12.5% eller ca. USD 0.5 mrd for peak year. Vi antar på det grunnlaget (peak sales year) en (moderat) multippel på 5x for samlet verdi alle forhold tatt i betraktning (herunder innkjøringsår opp til peak sales og bruk av gjenværende patenttid) = USD 2.5 mrd .

  • Anta at ca 1/3 av fase 3 studier lykkes slik at vi neddiskonterer for dette = USD 825 mill fordelt på ca 40 mill aksjer pr i dag.

I så fall kan potensialet ved at Verrica åpner fase 3 på BCC mot slutten av året/tidlig neste år forsvare en verdi på NOK 206 kroner (mot dagens kurs på ca 8).

Børst støv av kalkulatoren , hent opp regnearkene, opp eller ned, totalt urealistisk eller fullstendig undervurdering - del synspunktene dine med oss andre her på tråden!

8 Likes

Har de sagt noe om mulig design for fase 3? Har vansker for å se at de skal kunne ta markedsandeler fra kirurgi uten at de eksplisitt viser at LTX-315 er minst like bra som kirurgi. Når det gjelder kreft så har som regel pasienter ikke sterke motsetninger mot kirurgi. Med BCC har man jo også tilnærminger som Mohs kirurgi som begrenser mengden friskt vev som fjernes og arrdannelse.

5 Likes

Det er vel ganske gitt at dette blir comparator arm ja?

3 Likes

Legger ved link for de som vil lese seg opp på Mohs som alternativ behandling:

https://www.mayoclinic.org/tests-procedures/mohs-surgery/about/pac-20385222

«Problems that can happen during and after Mohs surgery include:

  • Bleeding
  • Pain or tenderness around the places where surgery was done
  • Infection

Other problems that can happen are less common. They may include:

  • Temporary or permanent numbness of the surgical area. This can happen if small nerve endings are cut.
  • Temporary or permanent weakness of the surgical area. This can happen if a muscle nerve is cut to remove a large skin cancer.
  • Shooting pain in the area.
  • A large scar.»

Mohs benyttes ofte dersom svulsten er i ansiktet, eller er av infiltrerende art. Det geniale med Mohs er at man sjekker for residiv for hvert lag man tar ut, og får en svært presis eksisjon og minimert sannsynlighet for residiv.

Jeg hadde valgt Mohs framfor medikamentell behandling uten å blunke med den kunnskapen jeg har om BCC. Derfor er jeg litt overrasket over indikasjonen, siden BCC er en av de aller mildeste kreftformene og i hovedsak behandles kirurgisk.

Har tenkt samme selv. Tvilsom til at lytix har sjanse til å ta markedsandeler innenfor BCC som kan fjernes kirurgisk.

Det er ikke hva CEO i Verrica fortalte Lytix sine aksjonærer i fjor høst.

1 Like

Jeg tror det kan være regionale forskjeller her. Sjekk de norske guidelines for behandling av BCC så ser du at det jeg skriver stemmer ganske godt.

Amerikanerne er jo veldig glad i drugs generelt, så det kan hende mange foretrekker, og krever av forsikringsselskapet, at man skal behandles uten kirurgi. (?)

Edit: Det er veldig høy insidensrate, så jeg tror faktisk at inoperable svulster eller svulster med stor infiltrasjon i omkringliggende vev er et bra marked i seg selv.

Mange går med dette i årevis uten å merke noe, og da kan den i sjeldne tilfeller har breddet seg godt utover.

Verrica har gjennomført omfattende markedsundersøkelser som understøtter det motsatte. Og utfallet avhenger jo ikke minst av resultatene i studien som vi først får vite senere i år.

Det er over 3 mill nye pax i året bare i USA - der kirurgi har en markedsandel i dag på ca 98% i mangel av andre og bedre alternativer for det store flertallet.

Satt på spissen (hvis studien smeller til): et par sprøytestikk uten varige bivirkninger over et par dager mot kirurgi i ansiktet med fare for å miste evnen til å ha ansiktsuttrykk resten av livet, rammes av infeksjoner og blødninger, behov for å komme tilbake og gjennomføre nye inngrep over en to års periode…

Jeg ser for min del et svært stort potensiale her, Og enda mer spennende: når det bredere investor universet blir mer oppmerksom på hvor viktig denne studien kan bli for Lytix senere i år allerede, så er jeg ikke i tvil om at vi vil se en sterk reprising av aksjen fra dagens lave nivå.

2 Likes

Dere har kanskje ikke fått det med dere, men det er altså et selskap som utelukkende driver med dermatologi som har lisensiert LTX-315. Det er nettopp for å unngå kirurgi, inkludert Mohs(!), at Verrica ser for seg et stort marked blant dermatologiske spesialister og sentere. Og det er ikke fordi dette er hva som evt. fungerer på langt fremskreden sykdom, men fordi kirurgi er kjipt for pasienten og har vesentlig risiko for arrdannelser (inkludert Mohs).

Det skal være et jækla bra medikament hvis du skal bytte ut kirurgi som har 99,9 % CR.

Da tror jeg mer på at dette benyttes enten før eller etter kirurgi for å redusere svulst eller ta knekken på residiv ved omfattende infiltrasjon.

Boykie kan sikkert svare mer her.

Rent kommersielt så har du nok rett i at i vår forfengelige verden vil mange heller forsøke et par nålestikk enn kirurgi (med den risikoen det innebærer).

1 Like

Dere argumenterar liksom mot CMO og CEO i Verrica og deres uttalte og navngitte KOLs, så det blir litt fåfengt for meg og @wellsembargo å fortsette i det samme sporet føler jeg. DE har udiskutabelt troen på at dere tar feil i hvert fall.