Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Lytix Biopharma

Umulig å sammenligne nykode/ulti med et lite biotek selskap som lytix. Og jeg følger ikke de så tett. Lytix har spennende ny teknologi som de selv tester ut og har utlisensiert til verrica.
De har cash til medio 2024 og det holder naturligvis kursen nede (frykt for emi). I tillegg har NORTH Murray (en av de største eierne) solgt seg ut de siste månedene. Det har kjørt kursen ned fra 14/15kr til ….
Oppsiden er stor, men som i all biotek er og risikoen stor.
Anbefaler deg å se følgende presentasjoner for å gjøre deg opp din egen mening (menigheten her på forumet er nok lastet opp relativt tungt):
https://www.redeye.se/video/event-presentation/963528/lytix-biopharma-ceo-oystein-rekdal-presents-at-redeye-life-science-day-2023-23-november?utm_source=video&utm_medium=email
https://arctic.sharefile.com/share/view/s449cd468dd514eb9a208367f000cde3d?skipNativeCheck=true
Og litt populistisk salgspresentasjon til slutt:

1 Like

Det er vel enda noe igjen før en konklusjon kan tas. Må være forberedt på at det kan komme en emisjon her i løpet av første halvår, men til hvilken kurs er ikke godt å si.

1 Like

Usikker om detaljert utbetaling av milestone fra Verrica! I fantasien en 10-20 mill $ fra Verrica kunne sette fyr på aksjekurset :star_struck:

1 Like

Lytix sa under q3 presentasjonen at de vil motta milestones når/hvis verrica starter opp fase 3 og at størrelsen på utbetalingen vil være større enn det de har mottatt så langt. I tillegg har de amerikanere i styret som aktivt jobber mot partnere i usa - noe jeg anser som en stor fordel. Personlig frykter jeg ikke en eventuell emisjon i selskapet utover at den enkelte må ha cash til å være med. Gode data fra verrica sin fase 2 vil «sikre» lytix opp mot en milliard i fremtidige inntekter og da tenker jeg investorene er villig til å være med på en emisjon til en grei kurs. God helg :clinking_glasses:

1 Like

Hva blir sluttkursen imorgen?

  • 5-6kr
  • 6-7kr
  • 7-8kr
  • 8-9kr
  • 9-10kr
  • Over 10kr

0 stemmegivere

Det ser ut at NM er fornøyd med 500k beholdningen sin og sluttet med nedsalg/press!

Resultatene fra fase 2 studien til Verrica er bekreftet å komme i Q2.
Gode resultater derfra er viktig da det vil øke muligheten for at de bestemmer seg for å gå videre med en fase 3 senere og vi får milestone payment inn i kassen “relativt snart”.

Visshet om at det kommer (forhåpentligvis) en god slump penger derfra gjør jo at det å gjennomføre f.eks. en emi under gode vilkår er lettere for oss.

3 Likes

NM reduserer med 40k

1 Like

Enda en grunn som forklaring hvorfor han fikk sparken som styreleder!!
Den som selger en sååå potensiell verdifull selskap på disse nivåene, viser sin kunnskaps og kompetansenivå! 😵‍💫

Eller kanskje det er omvendt, at han selger fordi han ble sparket…

1 Like

Nærmest uendelig med mulige grunner til at noen vil/må selge. Alltid kun én grunn til at noen kjøper.

Eller han mistet trua og bestemte seg for å selge seg ut, og fant det mest ryddig å tre av som styreleder før han begynte med det.

1 Like

Han har solgt tross for ‘sensasjonelle resultater’ fra Verrica! Dette forklarer ikke å ha mistet troen på.
Jeg går mest for hevnsalg (etter å ha fått sparken) eller dårlig med cash (mindre sannsynlig etter min mening)!

Han gikk da ikke etter eget ønske. Nå er han bare bitter og vil ikke være eier når han ikke får sitte på tronen selv.

1 Like

Det ser ut at det var riktig å ha sparket ham!
Nye styreleder og USA-fokus har så langt vist å være successful! Syns det blir første biotek start up på OB som følger samme skjebne som Algeta :nerd_face:

NM reduserte med 72k

2 Likes

Ikke veldig lenge til Lytix blir utilgjengelig for oss ‘dødelige’ når NM har solgt seg ut🤓
Ikke usannsynlig med kurs 10-15 kr mot slutten av Januar :star_struck:

Nå er det kun NM som er ‘korken’ på kursutvikling! Når ‘proppen’ forsvinner, går raketten Lytix :crossed_fingers:
Hans beholding bør være nå ca 200k! Ikke sant?

Cirka 400k på siste lister.

En 100k post ble solgt 09.01. Mtp ingen andre pleier å selge slikt, må det være NM da!
Jo raskere forsvinner han, jo bedre :pray:t2:

1 Like