Enig og kanskje sammen med at resultatene fra pasientene som er undersøkt er så gode at de må kvalitetssjekkes nøye. Og det tar tid
Jeg er en av de som lusker seg litt ut bakveien her.
At det drøyer så lenge skaper irritasjon og usikkerhet rundt hvorfor.
Jeg har lovet meg selv at jeg ikke gidder å sitte over data i noe selskap hvor slike følelser oppstår i forkant igjen så selv om jeg tror Lytix har noe for fremtiden så safer jeg meg gjennom akkurat denne kommende Verrica nyheten.
Ser Verrica ikke har en generell veldig positiv aura rundt seg over dammen heller for tiden og det trekker jo heller ikke opp innsatsviljen min.
Godt nytt, som jeg håper på, tror jeg vil gi gode utslag på kursen selvfølgelig og masse mulighter å komme seg inn igjen i noen av svingingene frem mot en eventuell nærmere avklaring rundt de da kommende milepælsutbetalinger.
Enig i mye du skriver her.
Verrica siger litt ned også i dag…
Det som bekymrer meg mest er denne voldsomme “bommen” med estimatet de opplyste markedet så sent som begynnelsen av juni.
I tillegg kommer denne: "Verrica Pharmaceuticals Executives Sell Shares " 24 juli. Lite tillitsvekkende, og jeg har tatt konsekvensen av det de siste dagene.
Beholder litt, og krysser fingrene for oppsiktvekkende gode resultater fra Verricastudien!
Disse salgene betyr ingen ting. Det er for å dekke skatt i forbindelse med aksjer mottatt vedrørende insentiv programmet til Verrica. Det samme skjedde i juli 2023.
Fra chat GPT: det ser ikke ut at aksjefallet i Verrica er noe med LYTIX å gjøre!
What are the possible reasons for Verrica stock plunge in July 2024?
Svar: Verrica Pharmaceuticals’ stock experienced a significant plunge in July 2024 due to several factors:
-
Increased Short Interest: There was a notable rise in short interest, reaching 3,960,000 shares by mid-July, reflecting bearish sentiment among investors. The short interest ratio, which measures the number of days required to cover short positions, stood at a high 17.0, indicating strong pessimism about the stock’s future performance oai_citation:1,Verrica Pharmaceuticals (VRCA) Short Interest Ratio and Volume 2024.
-
Executive Stock Sales: The Chief Commercial Officer, Joe Bonaccorso, sold over $180,000 worth of shares in late July. Although these sales were primarily to cover tax obligations, such insider transactions often raise concerns among investors regarding the company’s valuation and future prospects oai_citation:2,Verrica Pharmaceuticals executive sells over $180k in stock By Investing.com.
-
Revenue Growth Concerns: Despite some positive developments, Verrica’s recent financial performance has been mixed. The company reported a slight year-over-year revenue increase for the twelve months ending in March 2024, but its previous annual revenues had seen significant declines. This inconsistency may have contributed to investor uncertainty oai_citation:3,Verrica Pharmaceuticals Revenue 2014-2024 - Stock Analysis.
These factors combined likely led to the stock’s sharp decline as investors reassessed their positions and the company’s future outlook.
Usikker på om lytix er inkludert i Holum sine vurderinger:
Hvis Holom har en anbefaling, så er det som regel NYKD.
Blir spennende å høre på Onsdag hva Verrica har å si om hvorfor de ikke har gått ut med noen data fra Vp-315 enda.
Hvis de overbeviser om at de ikke har fått dataene selv, er i blinde, og forblir positive, så er det muligens en svært god tid å kjøpe både Verrica og Lytix på hvis de fortsetter å bli dradd ned av surt børsklima de neste 2 dagene.
Det er min gameplan her nå.
Det kommer kanskje noen skuffede Ultimovacs aksjonærer over i Lytix i morgen. Jeg tror ikke at det er en dum strategi å kjøpe Lytix for smulene man har igjen hvis man vil prøve å ta igjen noe av tapet. James Allison har tro på Lytix. Jeg antar at han har litt mer tyngde enn Jonas Einarsson.
Verrica Pharmaceuticals to Report Second Quarter Financial Results and Release Preliminary Topline Results from Part 2 of Phase 2 Trial of VP-315 for the Treatment of Basal Cell Carcinoma on August 14, 2024
Rart at de ikke slipper fase 2 resultatene med en gang de har de.
Hmmm, tydelig at de allerede har fått resultatene.
Veldig rart å melde at de skal slippe topline resultater en uke frem i tid.
Og hvorfor dytte kvartalspresentasjonen med en uke med 1 dags varsel.
Vanligvis ville vel gode meldinger bli kastet ut i markedet så raskt som mulig, spesielt når kursen har gått ned sammenhengende i 3 uker.
Det er ikke andre stakeholders inne i bildet som kan påvirke release? Er det annerledes når det er foreløpige enn endelige data?
Morsomt, her er det skepsis rundt hvorfor data drøyer og ikke blir offentliggjort med det samme.
På Shareville tolkes det som kjempepositivt og himmelferden kunne knapt vært mer sikret.
edit: og Verrica er videre ned i premarket.
Lytix stiger på fomo - så vi får ta det vi får.
Verrica sliper nok dataen litt før slik at de kan diskutere de «inngående» på presentasjonen. Bra eller dårlig pga utsettelsen blir som krom og mynt. Får bare krysse fingrene.
Når dette skjer midt i åpningstiden i Oslo, så får man jo gå ut i fra at Verrica har informert Lytix i forkant, slik at de kan komme med en børsmelding eksakt samtidig.
Lytix Biopharma AS: Lytix’s licensing partner, Verrica Pharmaceuticals, to release preliminary topline results from part 2 of their Phase II trial of LTX-315 for the treatment of the skin cancer disease basal cell carcinoma on August 14, 2024
Lytix Biopharma AS: Lytix’ lisensieringspartner Verrica Pharmaceuticals publiserer foreløpige hovedresultater fra del 2 av deres fase II-studie av LTX-315 i hudkreftsykdommen basalcellekarsinom onsdag 14. august 2024
Ja… de må ha noe å komme med når de flytter kvartalspresentasjonen… så trenger det ikke være like positivt som optmistene forventer…
Jo det er sannsynligvis ekstra positivt!
Kanskje det kommer sammen med andre nyheter?
Partnerskap, oppkjøp evt?