Paul manning eier 36,75% av aksjene
Han er god for 663 mill dollar - der mye er investert i diverse biotek selskaper.
Husk at verrica også har 43 mill dollar i gjeld.
Paul manning eier 36,75% av aksjene
Han er god for 663 mill dollar - der mye er investert i diverse biotek selskaper.
Husk at verrica også har 43 mill dollar i gjeld.
Verrica hadde vel også $47 mill i omløpsmidler, herav $32 mill i cash pr 30.06.24.
Noen som kan gi et godt svar på hvorfor man tror at Lytix kommer til å lykkes/ikke lykkes?
Ser en kreftlege som er svært positiv på FA i alle fall, men savner en mer nyansert debatt her.
@drdr ?
Ja! Har lest dem, fine innlegg! Enig med dem i stor grad!
Jeg syns de er repetisjon av alt som TYDELIG er sagt og nevnt på presentasjoner av Rekdal
Skal prøve å kort redegjøre for mitt syn på caset.
Negativt - cash beholdningen er ca 44 mill pr 1 august. Det er inkl de 50 mill de hentet i emisjonen nylig. Vil få milpælsutbetalinger av verrica når/hvis de starter fase 3 (H1 -2025).
Så den finansielle situasjonen er for meg litt usikker.
Positivt: LTX 315 viste gjennom verrica fase 2 meget lovende resultater. Det har også lytix gjennom egne studier vist.
Verrica sin medisin vil tidligst være på markedet i 2028, lytix ligger bak det. Så blir det alltid en vurdering om hvordan markedet verdsetter resultatene vs cashbeholdning mot det lange løpet de skal gjennom. Lytix må ha partner etc for å evt kjøre et fase 3 studie.
Les q1 2024
Er det Rekdal alene som har funnet opp disse molekylene? Han og evt andre i teamet hans kommer meget mulig til å få Nobel prisen i medisin om noen år for dette. Jeg håper i hvert fall det.
I det store og det hele enig. Veldig hyggelig med positive resultater fra fase 2! Det er økonomien jeg er “bekymret” for. De brenner vel rundt 30 mill pr kvartal, eller der omkring. Og noen milepælsmål som utløser utbetaling fra Verrica kan ikke jeg se i horisonten før et stykke ut i 2025. Eller? Så da blir det, slik jeg ser det, minst en emisjon om ikke altfor lang tid. Kanskje rett etter q2-tallene kommer 29.08.24? Håper jeg tar feil, men …
Skjønner ikke at en emisjon skal være så farlig, spesielt ikke om aksjen ligger høyere når dette evt. skjer.
Betydelig høyere omsetning på aksjen de siste dagene og det på høyere kurs. Som regel et godt tegn.
https://finance.yahoo.com/quote/LYTIX.OL/history/
Gratulerer til de som ikke turte å sitte over data, men klarte å få ned igjen kurs med å rope emisjon og skape tvil om data så de risikofritt kunne gå inn igjen på samme kurs eller lavere enn de gikk ut.
Jeg stoler på Rekdal når han sier at data er bedre enn de selv turte håpe på… men fikk likevel panikk når han svelgte tungt og så veldig ubekvem ut når CFO skulle snakke om kassen…
Nå er det bare å vente til Verrica har gjort sin emisjon. Det kommer til å komme en short squeeze i Verrica etterpå som vil sikkert doble kursen. Alle vil da skjønne at Fase 3 kun blir en formalitet å få gjennom hos FDA og kursen på Lytix vil løfte seg betydelig.
Utrollig spennende dette:
Toppsjefen i Lytix Biopharma: – En milepæl for selskapet
20.08.2024 Forrige uke slapp Lytix Biopharma den største nyheten i selskapets historie, da de meldte om positive resultater i en klinisk fase 2-studie innenfor behandling av kreftformen basalcellekarsinom. – Kan ha potensialet som en førstelinjebehandling, sier adm. direktør Øystein Rekdal. Hvis alt går som det skal, kan behandlingen bli tatt i bruk i 2028.
Emisjoner er ikke farlige. Jeg er bare så gammel at jeg hater selve begrepet. Og emisjonskurser lander vanligvis noe under kurs samme dag emisjon blir varslet (typisk etter børs). Og selskaper pleier, som du intimerer, å søke å få det så høyt som mulig. Naturlig nok. Jeg venter i spenning! Tross alt bare en drøy uke til man muligens får vite noe mer i så måte.
Hvis noen (ja jeg peker på deg @drdr ) mener man skal investere i Lytix, så skriv noe fornuftig her om caset. Ikke spam andre tråder med innlegg der.
Helt enig! Etter store skuffelser og tap på radforsk-portfølgen og ikke minst suspekte utviklingen på NYKODE siste uken (suspekt nedsalg uten kommunikasjon med marked), mister man kontroll, og ja gjør/skriver man impulsivt! Men jeg er dritt forbanna på radforsk!
Total mismanagement og fiasko!
Syns innside nedsalget på NYKODE siste uken må meldes til finanstilsynet!
Radforsk er jo ikke en gang innsidere. De solgte bittelitt. For to uker siden. Ro deg ned
Er 1 million aksje bitte liten?! Ser du ikke effekten på marked?!
Også kommunisere via DNB at det var endringer av skattemessige årsaker, og PLUTSELIG pang kommer etter noen dager nyheten om å barbere pipelinen?!
Hvordan kan man tro på dette?! Ellers også mistenke på at de ikke har sett noe effekt på tidlig fase og har valgt å stoppe studien før en “full-skala fiasko” som ved ULTI?!
Skal ikke skrive /diskutere noe om RADFORSK videre her å LYTIX!
Føler meg trygt med investering her på LYTIX og er ganske sikker på at dette blir en suksess på biotek OB!
«Men så kom emisjonen, å drdr, Ble nok en gang forbannet, denne gang på ledelsen i Lytix. Som han mente var noen kjeltringer»
TBA
Betaler med glede til emi! Fikk 50k aksjer forrige gang, og denne gangen kommer til å overtegne aksjer MED GLEDE! Kjøper ved hver anledning nå, fordi jeg er ganske sikker på at emien kommer langt over dagens nivå!