Lytix har uttalt tidligere at neste milpæls utbetaling er knyttet til oppstart av fase 3.
intervju med Rekdal:
Husk dagens webcast kl 1100. Still spørsmål der:
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20240815_12
I et tidligere intervju med Redeye sa først Rekdal at det et ved oppstart av fase 3, men så rettet han det til at det er når de bestemmer seg for at de skal kjøre fase 3. Vet ikke om det er stor forskjell i tid? De må vel uansett først gå gjennom data fra fase 2 og får godkjenning for å søke fase 3… Som virker å være ila 25H1?
Gud som du jobber - både her og på Shareville
Umåtelig spennende Q4 i vente. Er jo en drøm om et selskap skulle lykkes innen kreft.
Blir spennende med en oppdatering på Q2 hvor langt inn i 2025 kontantbeholdning vil rekke. Ville ikke svare på det i dagens presentasjon. Men det er usannsynlig kontantbeholdning vil rekke til milepælsutbetaling (som er av ukjent størrelse) for en eventuell fase 3 for VP-315.
De burde utnytte gode resultater og momentum til å hente penger på tosifret kurs slik balansen ser ut. Særlig hvis det er lenge til neste VIP.
Kanskje Gjelsten burde bli tipset
Tror du har rett. Og det er vel der kjernen ligger. Aksjen er nå basert på det vanlige i den bransjen. Grådighet og frykt. Rekdal formulerte seg og budskapet som vanlig bra. CFO’en (Breistein) som tross alt sitter på pengesekken hadde mer tilknappet/og kaldt syn. Noe ala en bøddel innfor skafottet? Nei, kanskje mer som et kamskjell før skalpellen. Alt selvfølgelig mine dustete betraktninger.
Vel, har som vanlig ikke peiling, og det at Breisteinen ikke ville uttale seg et eneste ord om den finansielle situasjon før resultater offentliggjøres 29.08.24 er selvfølgelig “fair enough”. Men kan ikke helt dy meg for å ytre den tanke om at det kunne leses et aldri så lite budskap om nok en emisjon.
Uansett, if in trouble - drink a double!
Yepp, dette blir nok utfallet. At Verrica allerede har ~500 mill i lån er også en faktor i alt dette.
Jeg tror at Verrica får på plass finansiering ganske raskt. Kanskje allerede i løpet av en uke. Jeg tror at det var lekket ut at en emisjon ville komme ganske raskt.
Tror at både verrica og lytix raskt og enkelt får på plass mere kapital. Verrica har en godkjent medisin som de bruker cash nå på å få på plass distribusjon, reklame, opplæring osv.
jeg tror lytix har overbevist de fleste av dagens aksjonærer nok til at de fleste vil delta i en emisjon og jeg antar den kommer raskt. I de fleste biotek selskaper bør aksjonærene ha cash i bakhånd til å støtte oppunder de gjentagende emisjonene. Håper bare lytix henter mere enn de gjorde sist. At de «bare» hentet 50 mill sist tror jeg hadde med at de oppfattet at markedet klarte bare det og at gode resultater ville drive kursen opp (den er nå 10 kr vs 5kr) og at de klarer å hente 100 mill denne gangen til 10kr. Ryddig og greit av selskapet. (Fordrer at kursen blir liggende over 10kr).
Og fa🤪
Hvordan skal Lytix få satt emisjonen til kr 10 nå som den er rundt det nivået?
Sett den på 8kr da - likevel opp 60%. Det er uansett de store investorene som blir viktig. Ikke småaktører som oss.
Når Verrica har ordnet sin finansiering ,så vil kursen til Lytix forhåpentligvis ligge en god del høyere enn 10 kroner. Lytix bør ikke gjøre emisjon før Verrica.
Tror dessverre vi blir oppkjøpt før det kommer noen emisjon.
Tviler på at noen av de store aksjonærene vil selge under 100 kroner med det voldsomme potensialet som Lytix har. Her er det bare å sitte rolig og akkumulere hvis den går lavere. På Hegnar Tv i mai sa Molnes at det er en multidollarmilliardær som er storaksjonær i Verrica, så det ville ikke bli problemer med å funde selskapet videre. Hvis det er korrekt og Verrica ordner seg med funding, så tror jeg at sannsynligheten for fase 3 godkjenning er svært høy.