De meldte jo det samme forrige kvartal
Tja, Kunstig lav? Mye mulig, men like fult over dobling av kurs på veldig kort tid. Klart mange tar gevinst.
Neste milestone fra Verrice er vel ved godkjent Ph 3 søknad, og det er 9-12(?) mnd. frem i tid. Lenge etter Lytix må fylle på kassa si nok en gang. Så her må både Verrica og Lytix hente penger i løpet av få mnd. slik jeg ser det.
Men fint med signaler om at noe virker for en gangs skyld.
2025 og da fra H2-25 og utover blir spennede. Men jeg ser ingen grunn til å løpe etter Lytix akkurat nå kun basert på VP-315 data.
Kan det være at de dataene som ble presentert i dag, ikke var så fantastisk imponerende? De var altså dårligere enn de som ble rapportert for et år siden. Det var kun åtte pasienter, men det var nok mange som trodde at dagens tall skulle være CR i mer enn halvparten:
Part I | Part II (den i dag) | |
---|---|---|
complete histologic clearance | 67 % | 51 % |
Histological reduction of tumor size in those subjects with remaining tumor | En på 95% og en på 30% | 71 % |
All patients treated with VP-315 had a reduction in tumor size with an overall reduction of tumor size in all subjects | 91 % | 86 % |
Verrica snakker nå om dette som en mulig neo-adjuvant behandling, altså at man må regne med skalpell etterpå. Det har de ikke gjort før tror jeg.
Og det var ingen ting om ‘reduction in non-treated lesions’, altså abscopal effekt, som er det som virkelig hadde vært krutt.
Neo-adjuvant behandling er vel nevnt i forbindelse med andre krefttyper. Man trenger vel ikke bruke skalpell på noe som er borte.
Det vil jeg tro de har når Øystein Rekdal sier i intervju for flere måneder siden at vil krympe svulsten med LTX-315 i forkant av kirurgi for å få mindre arr.
Og man kan jo ikke sammenligne prosenter mot en gruppe på 8 stk
Nei nettopp. Men når 49% har tumor igjen, så er det 49% man må bruke skalpell på.
86 % hadde redusert størrelse på tumoren - ergo mindre tumor å fjerne.
Ja, da trodde jeg feil om det.
Og nei, man kan ikke “sammenligne” med 8 pax, men det satte vel en list for hva man håpet på nå?
Uansett er det i andre krefttyper det store potensialet ligger for Lytix. Krympe svulster uten bruk av cellegift før kirurgi og samtidig skape en vaksineeffekt som kan hindre tilbakefall.
Ja. Jeg skrev tidligere, dette sandsynligvis ikke er fantastiske data - men det er jo ikke en interessant snak for alle de tankeløse følgere, der kvitterede med dumsmarte bemærkninger og barnlige smileys.
Dette ble tatt opp på QA. Abscopal effekt er et sekundær mål i protokollen. Her vil de komme med resultat senere.
Hva tror dere kursen blir på lytix ved stengning fredag:
- Under 10kr
- 10-11kr
- 11-12kr
- 12-13kr
- 13-14kr
- Over 14kr
0 stemmegivere
Det tallet er gjennomsnittlig reduksjon av samtlige pasienter. Men ja da - det har selvfølgelig en stor verdi å redusere tumorbyrden i forkant av kirurgi.
Det mest interessante fra et medisinsk perspektiv er dersom man kan redusere kreft i område rundt øyelokk eller andre steder som ikke er spesielt god egnet for kirurgi, som i ansiktet som også er det hyppigste steder for å få BCC (UV-belastning)… Ofte er det infiltrerende basalcellekarsinomer, som ikke er inkludert spesifikt i studien. Mikronodulært er riktignok inkludert og er egentlig nå klassifisert som infiltrerende. En del av problem med kryoterapi og andre lokalbehandlinger er at man ofte ser reduksjon av BCC på overflaten, men at tumor kan vokse under tilsynelatende normal hud. Dette er nok grunn til at kirurgi fortsatt brukes primært. Dersom VP-315 kan vise at man virkelig fjerner alle basalkarsinomcellene i tumor, vil det være svært verdifullt da man kan redusere bruk av Mohs osv.
“Those patients that have residual tumor, can have surgery and decrease their surgical scar by more than 70%. It’s very, very exciting data.”
Ettersom man ofte får BCC i ansiktet eller på hender vil nok mange sette pris på så redusert arr
Hvis noen kjenner til resultater fra kreftbehandling som er bedre enn det som Verrica har presentert i dag, så hadde det vært greit å få vite om det.
However, for histologic reduction in tumor size and overall reduction in tumor size, data from three of the 93 lesions are pending.
Artikkelen prøver å forklare hvorfor kursen faller så mye og det kan være at markedet hadde forventet et mer komplett datasett?
Mulig jeg (som vanlig) er på tyttebærtur, men fikk ikke helt med meg HVORFOR Verrica gikk på trynet i den artikkelen. Antar det hadde mest med resultatene for selskapet å gjøre, enn resultatet av prøver i Lytix fase 2.
Men det blir jo en webcast fra Lytix i dag også (klokken 1100), så kanskje man får høre litt da. Det jeg egentlig undrer på er NÅR Verrica faktisk vil utbetale mer av de $ 110 mill de har forpliktet seg til etter “oppnåelse av visse kliniske, regulatoriske og salgsrelaterte milepæler” osv. Ble en av disse oppnådd i går?
Jaja, det er mye man kan undre på. I går ble vel som vanlig; opp som en løve, ned som en fell. Men, for en gangs skyld, greit volum!
Den som lever, får muligens se!
Evyverrica (Verrica Pharmaceuticals) experienced a significant stock drop of around 40% on August 14, 2024. This sharp decline was largely due to the company’s recent financial results for the second quarter of 2024, which revealed a larger-than-expected net loss. The company reported a net loss of $17.2 million, up from $11.0 million in the same period the previous year. This increase in losses was attributed to higher expenses related to the commercialization of their product YCANTH (VP-102), alongside increased administrative and legal costs.
Additionally, despite positive preliminary results from a Phase 2 study on their cancer treatment drug VP-315, the financial strain and higher-than-anticipated losses shook investor confidence, leading to the steep decline in stock value oai_citation:1,Verrica Pharmaceuticals Reports Second Quarter 2024 Financial Results | Markets Insider oai_citation:2,Today’s Biggest Pre-Market Stock Movers: 10 Top Gainers and Losers on Wednesday | InvestorPlace.
As of August 15, 2024, the short interest in Verrica Pharmaceuticals (NASDAQ: VRCA) is approximately 3.69 million shares, representing 19.66% of the company’s publicly available shares oai_citation:1,Verrica Pharmaceuticals (NASDAQ:VRCA) Stock, Short Interest Report - Benzinga oai_citation:2,VRCA - Verrica Pharmaceuticals Inc Stock Price and Quote.
Det er vel tvilsomt om det er milepælsutbetalinger knyttet til «foreløpige resultater», så jeg tror det kommer penger først senere.