Enda ikke meldt altså? Beats me.
Andre som har fått presentasjon har klart å melde.
Men skal jeg gjette så kan det være fordi programmet ikke er helt ferdig enda. Bl.a er denne sesjonen enda ikke fylt ut (og skal jeg gjette havner Vrca under denne)
Session 104: Clinical Oral Abstract Session
Verdt å merke seg Verrica har fått “top 150” badge og oral for sin poster. Ikke alle som får det.
Strålende polygon. My mistake. Ofte så venter selskapene med å melde dette til 1-2 uker før konferansene. De velger antagelig å vente for å være mere strategisk. I tillegg må presentasjonen godkjennes av sitc. Så det kommer nok.
Er ikke presentasjonen godkjent når det legges ut i programmet?
Ellers ser det ut som du har rett i at selskapene avventer. Nå er det mest universiteter i programmet til SITC, men av noterte selskaper så meldte både Candel og Akira samme dag som programmet ble publisert, mens andre igjen ikke har publisert noe.
For et knøtt lite selskap som VRCA hvor “alle” venter på denne rapporten så hadde det neppe gjort så mye å få lagt ut en melding. Og det er nå 14 mnd siden top line og enda er ikke partner for fase 3 annonsert. Det går fort ~8-10 mnd. til før en eventuelt første pasient fra finansieringen er på plass. Går temmelig tregt.
Min forståelse er at prestasjonen må godkjennes av sitc. Blir vel kun en formalitet. Selskapene kan ha ulike strategier vedrørende børsmelding av dette. Prinsippet er vel at du skal børsmelde kursdrivende nyheter snarest, men jeg tror ikke dette gjelder i usa.
Vi er ihvertfall enig i at det tar veldig lang tid. De prioriterer tydeligvis yacant og vorter fremfor ltx 315.
Lytix Biopharma’s licensing partner, Verrica Pharmaceuticals, to present data from VP-315 Phase II study at leading immuno-oncology conference SITC 2025

Fascinerende at verrica faller 7% i førhandelen på nyheten og at Lytix i skrivende stund er i minus for dagen. Overvurderer vi teknologien?
Hm, hvorfor det? Gode data er «alt» i biotek, og muligheten til å presentere muntlig på SiTC for en fase 2 studie bekrefter jo nettopp at dataene spennende og gode.
Enig i at data er alt. Men når kursen til verrica faller med 5-7% på at verrica skal presentere på sitc så kan man jo begynne å lure. Med mindre shorten i selskapet spiller oss et puss.
Kan være «god», gammeldags «Sell the facts».
Er jo en temmelig liten og illikvid aksje på Euronext Growth, Lytix. Finansiering rundt små biotech-selskaper vil jo alltids være et tema.
Verrica løfter seg småfrekke 9% i dag. Begynner å nærme seg presentasjonen på sitc. November blir opp eller ut for min del.
Edit: Verrica Pharmaceuticals Receives Positive Feedback from the European Medicines Agency (EMA) Supporting a Clear Regulatory Path Forward to File for Approval of YCANTH® in the European Union
Går veldig i etterhandelen pga melding om at de slipper fase 3 for markedsadgang for YCANTH i Europa.
Gikk kraftig opp med en gang men ser at den faller litt nå senere. Uansett gode nyheter.
Shorterne dunket den ned igjen. Utrolig hvordan de har full kontroll på denne aksjen.
Ja shorterne herjer bra med verrica. Når gode nyheter kommer, som oresentasjon på sitc, så raser kursen hver gang. Får satse på en skikkelig short squeze til slutt.
Oi, 13% ned og ny ATL.
Ikke mye tro på verken vorter eller noe annet…