Annonsen sier at Verrica planlegger fase III start, men det kan selvsagt være i samarbeid med en BP 
Lykke til hadde gledet meg om de fikk til en eller annen deal.
Annonsen sier at Verrica planlegger fase III start, men det kan selvsagt være i samarbeid med en BP 
Lykke til hadde gledet meg om de fikk til en eller annen deal.
Ja, hva ellers skulle liksom være beveggrunnen for å blåse 500k+ på en helsides annonse?
“Fremover forventes to viktige datapresentasjoner i november, som hver for seg kan bli kursdrivende for Lytix-aksjen…”. Rimelig spesielt å betale for for å få det der på trykk fremfor å få en redaksjon til å skrive det.
Men det tyder jo på at interim-resultatene fra NeoLIPA ikke er dårlige i hvert fall da 
Sånn tips til Lytix sin IR: Oppdater pipeline-siden på nett: “An investigator led Phase II study with LTX-315 is currently planned to start recruitment in H1 2024”. Det er helt gratis 
Hmm, jeg tenkte Bull først her, men må jo si at jeg blir litt skeptisk når jeg leser det dere skriver her. Rart å bruke penger nå om det mulig ikke skal hentes penger? De har jo cash en stund til. Men kanskje de rett og slett trenger å kaste litt lys over seg selv og ønsker å rette øyne føre data? Abstract til Verrica lanseres vel i dag…
Oi, såpass.
Ja da er vel partnerskap med verrica og milepæl derifra en saga blott?
Det blir jo bare spekulativt hva en mener og tror om hva dette betyr. De skriver om sitt samarbeid med Verrica i annonsen så jeg tviler på det er tilfellet.
At de pliktskyldig repeterer guidingen til Verrica om at de “planlegger en fase 3 med oppstart i 2026” betyr jo ikke at det skjer. Det er vel få tegn til det derfra. Immundata på en konferanse er i hvert fall ikke et slikt tegn.
Nei enig med deg at det ikke betyr at det skjer. Verrica har jo selv meldt at de ønsker å finne et partner for fase 3 og at det ikke ønsker å hente inn kapital til fase 3 via emisjoner. Så dette har nok ikke gjort veien lettere. Hva er dine taker om immundata på SITC denne uken? Jeg håper så klart på gode data her, og at dette vil gjør det lettere å knytte til partnere for fase 3. Ting tar jo dessverre tid her så tiden begynner jo å løpe litt ut for Lytix med tanke på neste kollekt…
Jeg tviler ikke et sekund på at presentasjonen vil vise at immunresponser sammenfaller med kliniske responser og at man dermed hever over en hver tvil at det var VP-315 som gjorde forskjellen. Men det tviler jo ingen på i utgangspunktet heller
Nei det virker vel som tvilen i markedet er om Verrica har evnen/viljen til å dra i gang en fase 3…, Vi får se hva som skjer… Det er ihvertfall spennende uker for Lytix fremover.
Får håpe det ordner seg. Vil være ganske så krise hvis Lytix ender opp med å selv måtte kjøre fase 3. Timingen til “reklamen” er upåklagelig i det minste, med SITC på lørdag og NeoLipa over helgen.
Jeg er litt delt om hva jeg synes om denne annonsen. På den negative siden øker sannsynligheten for at Lytix henter mer kapital snart, men på den positive siden øker sannsynligheten for at det kommer meget gode vitenskapelige resultater denne måneden som vil gi utslag på kursen.
Da blir det som i gode gamle dager! Last opp nå og dump rett før News 
Tror ikke det er blir tilfellet, men at de må ut for å finne en andre partnere kan vel bli aktuelt om Verrica ikke ønsker/får det til… Lytix sin strategi er vel å finne strategiske partnere som bærer det meste av kostnadene (via lisensieringsavtaler). Om det blir tilfellet at Lytix må se bortifra Verrica, faller jo 100 millioner bort ved oppstart fase 3, så da kan vi jo vente kapitalinnhentning om ikke så lenge. Det hadde jo vært greit om det påfalt samtidig med gode data denne uken og Neo-lipa neste uke…
¨Plot twist: det er 2 eventer: i dag og den 11. denne mnd.
Det skjer jo ikke. VP-315 er dessuten så til de grader tilpasset markedslogikken i det amerikanske markedet med sine dermatologiske klinikker.
SITC er en non-event for Lytix sine aksjonærer mener jeg. Men dersom Henrik Jespersen fra OUS neste uke sier (til Finansavisen
) at LTX-315 gjorde en enorm forskjell for hans pasienter så vil jo det også være enormt positivt for selskapet. Men igjen - det er bare ti pasienter og neppe noe Henrik Jespersen kan trekke særlige konklusjoner fra.
Det er noe spesielt med investering i biotekbransjen at man ofte blir forelsket i selskapet sitt , og tror (og håper!!) at de andre selskaper hvor man selv ikke investert skal mislykkes.
Så langt alle i Radforsk-buketten (etter Algeta og Photocure) er mislykket. Punktum! Også folk som fortsatt er aktive på de ‘gravlagte selskapene’ tråder skriver bunnløse negative argumenter på LYTIX.
Wake up! Det er for seint å hoppe på toget før malignant melanom presentasjon 11.11.
Algeta?
Du hentet deg inn igjen med en liten rettelse ja 
Jeg tror generelt det er veldig lett å forelske seg i aksjer en er investert i og bruker tid på, da gjerne oppstart selskapet og selskaper innen biotek. Det handler om ulike ting for min del, men når en følger slike selskap og ser presentasjoner og leser seg opp så er naturlig nok selskapet veldig giret og tror på det de selger inn. En CEO i biotek eller tek selskap som er i oppstartsfase må fungere som selger da neste emisjon som regel er noen kvartal unna. Jeg mener ikke at CEO nødvendigvis juger der de står, men det er lett for oss som aksjonærer og tro og håpe med dem i tro om større gevinster frem i tid. Min portefølje består i all hovedsak av slike selskaper… og ja det har gått svært dårlig. Når det gjelder Lytix er jeg fint i pluss, angrer litt for at grådigheten slo til og jeg ikke solgte litt mer på 10 som jeg hadde lovet meg selv. Mitt inntrykk er at Rekdal virker som en mer beskjeden og jordnær CEO, men klart han også vet hvem som betaler han sin lønn om det drar videre ut. Det jeg tenker er at vi aksjonærer i slike selskap må i all hovedsak skyldes på oss selv om det ikke går veien for dette er høy risiko. Se på biotek på Oslo børs, det er til å grine av… Ja, jeg gråt når jeg tapte 90% av min EK på ultimovacs. Aldri mer all in i biotek selv om en aldri tro, håper og er forelsket.
Nå sier rekdal at dette ikke er høyrisiko.
Samme kan det være, forventningrallyet er i gang!