Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Må man føre inn hundrevis av transaksjoner eller...?

Har gjennomført noen hundre transaksjoner i 4-5 utenlandske selskap. Disse er da ikke ført av skatteetaten. MÅ man føre dette inn i RF skjema (en vanvittig jobb) eller kan man legge ved oversikt fra Nordnet ? I så fall hvordan gjøres dette?

Tror jeg hørte den godeste TomNordnet si at han satt og førte hver bidige en

Sitter med samme problemstilling. Tror jeg ender opp med å sende av gårde en excelfil, om det er mulig?

Kan laste opp filer ja.

1 Like

Så d er bare å sende en PDF fil med utskrift fra nordnet så må de jobbe seg gjennom den ?

Hvis dette er transaksjoner i utenlandske selskap så kommer dette ikke med under rf 1088. Da må alle transaksjoner føres i rf1059. Jeg tviler at skatte etaten gjør dette manuelt for noen.

Den tilsvarende filen fra Netfonds har med “sum”-feltene som skal fylles inn i selvangivelsen, det Evilfreud sikter til er at i stedet for å sende med RF1059 som underlag, så sender du ved excel-filen.

1 Like

Jeg ringte skatteetaten i dag. Veilederen kunne ikke svare meg, så han la meg inn i systemet deres og en aksjespesialist skulle ringe meg opp igjen over helgen.

Det kan hende det holder å sende inn realisjonsoversikten, men trolig må man føre inn rådata fra oversikten i RF-1059. Ikke alle transaksjoner.

Edit: svar skulle til trådstarter

Prøv å ta kontakt med http://www.skatt.no hvis det blir behov for det. Tror de skal være istand til å svare på det meste.