Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MAGNORA ASA (MGN.OL)

Major Shareholding Disclosure

Spennende. JPM med størstedelen, rundt 4,2mill aksjer. De resterende ser ut til at være Goldman Sachs med to kontoer og Clarkson Platou.

Spørsmålet er om de kjøper på vegne av noen andre. F.eks. i Kahoot så “skjuler” Disney eierskapet sitt gjennom Citigroup Global Markets.

MGN: Flaggemelding Magnora

Flaggemelding i Magnora ASA

Major shareholding disclosure

Magnora ASA: Mandatory notification of trade – EVP Projects buys Magnora shares

Deilige innsidekjøp detta. Styrker trua mi på selskapet ganske bra.

MAGNORA ASA: Notice of Annual General Meeting

Jepp. Ein av mange meget positive punkter med selskapet er at og innsiderene setter pengene sine i selskapet.
Ein skal og merke seg at (uten noen garanti) at sjasen for positiv børsmelding innen ca 7 dager kan være stor sannsynlighet for. Det har vært eit delvis mønster der tidligere. Følg med!

Er vel restriksjoner på innsidehandel om det er positive meldinger på vei.

Ja. Men antar dei helde seg greit innafor der at dei kjenner regelverket. Men det var rundt 7 dager ein gang tidligere.

Dette er et av få selskap jeg ikke har fått høydeskrekk i etter å ha flerdoblet seg på ett år. Herlig at innsiderne føler det samme.

De vet vel hva som kommer på generalforsamlingen 27.april vil jeg tro.

Q1 om 1,5 måned ca også. Men som nevnt, tror nok vi har ei positiv børsmelding i vente nær framtid.

Dette er forøvrig den høyeste kursen innsidere har handlet på til no.

Kan det være Baltikum vi har ei nærstående melding?

Syns det må kunne stilles spørsmål til kvifor det foreslås utbytte fra Magnora for 2020.

Selskapet satt utbytte (tilbakebetaling av kapital) på pause i fjor etter å tidligere nedjustert utbyttet. Dette ble gjort for å kunne øke vekstmulighetene.

Nå foreslås det utbytte for 2020.

Dette er særs merkverdig slik eg ser det. Selskapet er i vekst, man veit kapital vil trenges og man gjorde også ein emisjon for kun kort tid siden.

Eg er særdeles for utbytte om noen år. Og selskapet har som mål å jevnlig betale utbytte.

Men akkurat no?

Noen som har tanker om grunnen til dette forslaget?

Magnora ASA: Mandatory notification of trade - CFO buys Magnora shares

1 Like

Da har vi det fjerde innsidekjøpet siste par dagene i boks!

Klager ikke over enda flere insidekjøp, selv om det bare er 2100 aksjer.