Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MAGSEIS ASA (MSEIS.OL)

Noen som vil tippe åpnings kurs Onsdag den 17?

Med gode resultater på Q4 den 16 kan jeg tenke meg vi bikker 6.5kr.

Og med dårlige resultater?

Tja, si det Zappa. Det vil tiden vise. Hvor gode er de gode resultatene og hvor dårlige er de dårlige? Er det bånn i bøtta så kan det tenkes aksjen går ned til lavt 4 tall og mulig noe lavere. Det er meg noe utenkelig. Her leverer selskapet og kontraktene (selvom små) kommer i hvert kvartal.

Det alternativet er så lite at vi nærmest kan se bort fra det. :wink: Men skulle det derimot bli et resultat som oppfattes som dårlig, ja da vil ikke åpningen bli 6,50. Såpass ærlige må vi være om den saken.

Men selv tror jeg såpass på et overraskende godt resultat at jeg har økt min beholdning i dag.

1 Like

Spennende dag i morgen!

Virker som alle venter at resultatene skal være episke. Frykter at man har alt for høye forventninger og den deilige oppgangen vi har hatt i det siste skal få seg en knekk.

Time Will show… lykke til alle sammen :slightly_smiling_face:

3 Likes

De har jo vunnet en del oppdrag i det siste, men det kan ta litt tid før det materaliserer seg i form av kroner og øre. Spent på morgendagen, men aksjen har bra potensiale uavhengig av hva vi ser imorgen.

3 Likes

Magseis Fairfield reports results for the fourth quarter 2020

2 Likes

Dette var en melding fullt med potensiale og positivitet. Rått!!! Tipper vi suser opp tosifret idag

Eehhh, de tapte penger i Q4…

Dette var ingen god rapport, spesielt ikke i forhold til forventningene.

Synes dette ser ut som en god inngang til 2021 jeg. Bekreftelse på at snuoperasjonen vedvarer og kraftige kutt i tap. I tillegg får vi en fot i ESG-land. Må si jeg er veldig positiv til Magseis og gleder meg til å se fortsettelsen de kommende årene.

3 Likes

Det er forunderlig. Investorene på OSE setter tydeligvis forventninger om hva selskapet har tjent historisk sett, altså i kvartalet som ligger bak oss. For når Q4 blir presentert, og da med solid dokumentasjon på at selskapet har klart seg utmerket gjennom et vanskelig 2020, kostnader er kuttet dramatisk og selskapet er godt rigget til å nyte godt av såvel den situasjonen oljeindustrien står ovenfor såvel som å ta del i den rotasjonen oljesektoren nå gjør mot et grønt skifte, så velger investorene å selge kursen ned! Forstå det den som kan.

Magseis er rigget for vekst og burde etter alle solemerker vært prist mhp fremtiden og ikke straffet pga tall som allerede er historiske! For det viktigste tallene viser er at selskapet har en velfylt pengekassen, stålkontroll på kostnadene og klar til å øke inntjeningen gjennom en kombinasjon av økt aktivitet og bedre marginer.

5 Likes

Vi får satse på at dette var den beste kjøpsmuligheten de neste 5 årene. Jeg for min del må si jeg er mektig imponert over først q3 og nå q4. Raketten er absolutt ladet! :slight_smile:

2 Likes

https://www.avanza.se/placera/telegram/2021/02/16/magseis-fairfield-sparebank-1-markets-hojer-riktkursen-for-magseis-fairfield-till-8-norska-kronor-5-upprepar-kop-bn.html

8kr er en fin start det. Blir spennende å se om fler analytikere kommer med oppdaterte kursmål etter dagens oppdatering

2 Likes

Overaskende om det ikke kommer nye oppdaterte kursmål fra flere hold. SB1 var om jeg ikke husker helt feil eneste innringer på Q & A i går, så det kan se ut som om de var “på ballen” alt.

Ellers så kan det jo være at det kommer noe spennende her i dag? :slight_smile:
https://sb1menergyconference.com/1702

Magseis Fairfield Investor Presentation at Sparebanken 1 Markets Energy Conference 2021

Brent over 65$, dette ser jo lovende ut! :slight_smile:

3 Likes

Magseis Fairfield ASA publishes its Annual Report 2020

Notice of annual general meeting 2021

Notice to annual general meeting 2021

Settlement of restricted stock units for members of the Board of Directors