Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 2

6 Likes

Vel, tror du ikke det var noe av poenget med å skape krigen?

Hva prøver du å si her?

1 Like
1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Wtf…

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes
3 Likes

Jeg skjønner ikke hva som gjør at folk flest tror at Russland og Kina er de eneste som sprer disinformation.

Eller jo… Fordi vi har blitt indoktrinert i så lang tid til å tro det vi blir fortalt.

5 Likes

Det er bare bra å være kritisk til informasjonen man får.

Men man bør jo da klare å være det til alle kilder, og ikke stole blindt på anonyme twittertroll mens man stoler null på fox news eller cnn.

6 Likes

Kan vi vennligst holde oss on topic?

1 Like

Gjerne!!

Hva er skjer med rentene fremover?
Jeg prøver å forstå dagens oppgang på Nasdaq, kan ikke bare være et sjukt Buythedip raid.

Vil de nå holdes nede på lang sikt pga forventninger om nedgang i produksjon og forbruk som en konsekvens av Krig?

Eller den mer logiske. Dette fører til økende renter som følge av økte råvarepriser og vi havner i stagflasjons området?

Spør for en venn :upside_down_face:

EDIT; fant forklaringer selv. Verdt å lese.
https://www.bloomberg.com/news/features/2022-02-25/war-in-ukraine-how-the-ukraine-russia-conflict-could-impact-the-global-economy?srnd=premium-europe

1 Like

Dagens Sherlock

Nå la oss kutte støtten til markedet og heve renta :sweat_smile:

1 Like

Tyskland har sagt de skal bruke 1000 mrd ekstra på forsvar i 2022. Det gjør sikkert ingenting for inflasjonen. Med tanke på situasjonen i verden, så tror jeg faktisk de vil slite med å få brukt såpass med penger.

da trenger man litt stål fra f.eks russland ? :stuck_out_tongue_winking_eye: høyteknologiske chipper osv. Null stress når samtlige skal ruste opp samtidig :+1:

1 Like
3 Likes

Tegn for høyere inflasjon:

Treasury yields plunged on Tuesday, with the 10-year yield diving 13 basis points to 1.71%, as investors sought safe-havens amid risk that the conflict could take an unpredictable turn. The two-year Treasury yield slid 15 basis points to 1.28%. The drop in Treasury yields also reflects the potential economic damage from higher inflation.

Powell’s main message to Congress — and Wall Street — likely will be that the Fed will stay flexible. That makes sense, given the hit to financial markets and uncertainty over supply disruptions.

At the same time, markets pushed down odds of a 50-basis-point rate hike at the Fed’s March 15-16 meeting. The CME Group FedWatch tool now shows 0% odds of a half-point hike, down from about 40% a week ago. Now markets see a minor chance — about 10% — that the Fed won’t hike at all.

Tegn på lavere inflasjon. Det ble jo gjort undersøkelser i USA og under Covid-19 restriksjoner, så har det vært vanskelig å få f.eks. barnepass i USA. Så en stor del av de som gikk ut av arbeidsstyrken vil nå kunne komme tilbake. Til bedre betalte jobber enn før, så det burde være mer attraktivt.

However, there’s one thing in the jobs report that might be really good news for markets: a surge in labor force participation as the pandemic recedes.

Ref: https://www.investors.com/news/fed-chief-jerome-powell-to-testify-as-putin-ukraine-invasion-stokes-inflation

lol. Her tar jeg eller markedet grundig feil :slight_smile: Normalt betyr det meg.

Får se hva inflasjonstallene for februar, som kommer neste torsdag, viser.

Jeg tror det er over 50% sjanse for at krigen i Ukraina er ferdig før rentemøtet i Mars. Hvor mye skal de ta hensyn til det da?

Jeg forstår ikke hvorfor renten skal holdes nede når inflasjonspresset blir høyere :crazy_face:

Jeg antar egentlig det blir 0,25% renteøkning, det gir et greit signal, så får de heller øke jevnt og trutt. Inflasjonspresset blir litt mindre fordi antallet i arbeidsstyrken tar seg opp. Det vil også være vesentlig mer effektive arbeidere i Q2 enn i Q1 ettersom covid-19 epidemien er i ferd med å blåse over.

1 Like