Tror en ekstrem opsjonshandel har nokså stor effekt…
Tror clearinghusene kan få problemer med likviditet om volatiliteten holder seg så ekstrem.
Tror en ekstrem opsjonshandel har nokså stor effekt…
Tror clearinghusene kan få problemer med likviditet om volatiliteten holder seg så ekstrem.
Tilliten til at USA vil ha stabile betingelser for bedrifter og husholdninger er brutt.
Trumps tilbaketog om tariffer gjenskaper ikke tilliten.
Mange fikk et lite håp i går. Det håpet kan raskt forvandles til ny angst
Blir stupings imorra for oljeaksjer på oslo børs
Dagens CPI-tall, i litt detalj, og noen kommentarer
Mao ikke utenkelig at når CPI -tallene kommer i midten av mai så fokuserer Powell fortsatt på toll i sinn 7. mai beslutning og ikke setter ned renten.
Da kan fallhøyden i juni bli ganske så stor med panikk-kutt i renten, og da har vi en solid bull steepner i rentemarkedet og et soleklart resesjon-signal.
Dette hadde vært drømmerapporten i et soft landing scenario.
Norske kroner faller mot stort sett all valutaer…
Og NB skal vel gi F i å gjøre noe som helst som vanlig? NOK har blit en shitcoin, vi importerer inflasjon og kan «derfor» ikke sette ned renta som alle andre.
Sølv kan man i det minste sitte og gnukke på
Hva er galt med NOK? En idé jeg leste i går var: Ville det vært bedre hvis Norge utstedte statsobligasjoner (i et mye større omfang)? Putt kronene i oljefondet og la de stå der. Det har åpenbart en kostnad, men oppsiden er at man gir markedet noe bunnsolid å flykte til når alt går ad undas.
Kan ikke si jeg føler meg værken bullish eller bearish akkurat nå. Men dagens korreksjon er vel ikke sjokkerende.
En stor indeks stiger over 12 prosent på èn dag. Det er jo bra nok om den hadde steget det på ett helt år. Sier seg selv at den detter flere prosent dagen derpå.
Folk som er long og ikke sikrer slike gevinster har jeg veldig vanskelig for å forstå. Samme så klart andre veien når indeksene var ned 8% og man sitter short, ja da sikrer man og ser etter ny inngang.
Oljepris ned => NOK ned.
Ikke vanskeligere enn det.
Det er greit nok. Men trenger det å være sånn? Vil vi ha det sånn? Kunne ikke krona vært en trygg havn hvis det fantes et marked å sette pengene i?
Ser ut som om årets sommerferie må gå til Sør-Afrika. Eneste stedet vi fortsatt har med oss litt kjøpekraft på kortet
Kan man tykke. Men vi har en regering som består av en uheldig kombinasjon av gangsters og byfånar. De vill annorledes. Før dem er det helt greit at Norge er beroende av olje/gas. De får inn de penger de trenger. Vanligt folk får klare seg best de kan.
Neida Tom Peng Pung