Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

nye clickbaitet det.

2 Likes

OSEBX ser nesten ut som om den har lyst til Ä teste oppover mot 783 eller 820 omrÄdet fra nedsiden. Det virker fundamentalt merkelig for meg, men jeg ser ikke akkurat noen stor motstand oppover. PÄ ingen mÄte noen bullprofeti dette, men jeg kan fint se indeks teste vesentlig oppover uken etter pÄske fÞr den skal ned og finne stÞtte etter all gevinstsikringen som vil utlÞses pÄ ett tidspunkt.

Jeg har ogsĂ„ sett dette og aventet short. Synes det er kjemperart ting buller nĂ„r verden er “stengt”. Dead-cat kan man forstĂ„ og forvente, men en sĂ„ kraftig retrace vil seriĂžst gjĂžre at jeg mister tro pĂ„ egne analytiske evner i tillegg til mange andres :slightly_smiling_face:

Likevel, jeg sÄ tegn til bearish tendenser i chartet i gÄr sÄ jeg begynte skalere inn short OBX. Planen er Ä fylle pÄ lenger oppe (spesielt 810-820 ville vÊrt magisk).

Min teori er at oppgangen i stor grad skyldes statlige aktÞrer og ikke noe organisk. Mao. ord, the game is rigged sÄ det holder. HÄper likevel realiteten innhenter markedsaktÞrene ogsÄ en dag.

Edit: tror bÞrsen har stengt i dag fordi folk ikke skal gÄ pÄ en smell :sweat_smile: Sykt mange ting pÄ en dag:

4 Likes

Volum siste mnd SP500:
bilde

6 Likes

3 Likes

Volumet stĂžtter ikke oppgangen

4 Likes

Heeelt tilfeldig :ok_hand::joy:

https://www.cnbc.com/2020/04/09/federal-reserve-unveils-details-of-its-much-anticipated-main-street-lending-program.html

Blir bra seinere i kveld nĂ„r powell sier “the economy is sound and strong”

4 Likes

Jaja, alt gÄr sÄ det griner
 Bokstavelig talt


2 Likes

He he man kan jo lure pÄ hvilke nyheter som skal til for at aksjemarkedet krakker enda en gang. MÄ man virkelig vente helt til selskapene legger frem resultater for corona-perioden? Ikke sikkert fallet kommer da heller, hvis alle har gitt opp 2020 og tenker pÄ 2021.

1 Like

Open interest DAX. Big money posisjonert seg for oppside.

4 Likes

Tviler pÄ at det kommer noen nyhet som biter pÄ, de skyr ingen midler for Ä pumpe markedene. Er sÄ godt som umulig Ä motstÄ det


4 Likes

Spania annonserer gratis penger til alle innbyggere, noe de Ăžnsker skal bli en permanent lĂžsning :cowboy_hat_face:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-04-05/spanish-government-aims-to-roll-out-basic-income-soon

4 Likes
2 Likes

Men q2/q3 vet vi jo blir crap, sÄ markedet har tydeligvis begynt Ä rette blikket fremover i horisonten

1 Like

Stimuli :slight_smile:

1 Like

Jeg solgte mye av aksjene jeg hadde nĂ„r Oslo bĂžrs sto i rundt 900. Har ikke kjĂžpt tilbake aksjene jeg solgte, og de nĂŠrmer seg nivĂ„ene jeg solgte pĂ„ (ikke helt, men
) SĂ„ nĂ„ sitter jeg her og aner ikke hva jeg skal gjĂžre. Noe jeg skjĂžnner at flere her inne kanskje kjenner seg igjen i😂 God pĂ„ske og lykke til med investeringene folkens!

3 Likes

Viss Þkonomien og samfunnet ikkje krasjer totalt, sÄ er detjo ikkje sÄ ille Ä fÄ 20%+ avkasting pÄ sine 1000 milliarder kroner, over eit Är eller sÄ :slight_smile:

1 Like

At man ikke bli immun av Ä ha hatt viruset vil bety tiltak med Ä bremse spredningen mÄ pÄgÄ til en viss grad i det uendelige eller til en vaksine/behandling foreligger eller til sykehuskapasitet er vesentlig Þket. Det vil bli sinnsykt mye stÞrre negative ringvirkninger enn forventa.

At bÞrsene bare gÄr oppover samme hvor mye negativt nytt som kommer fram er helt sykt. Er det bare Ä trykke opp 100 tusenvis av milliarder i redningspakker for Ä holde wall street og verdens bÞrser oppe?

Hver dag som gÄr hvor FED og andre pÞser inn fiktive/ferske penger i markedet for Ä kortsiktig pumpe det hÞyere slik at vi skal slippe nedtur og at Trump skal bli gjenvalgt, mÄ jo helt klart fÞre til at nedturen og ringvirkningene av det som kommer etterpÄ blir desto verre!?

Blir som om du fÞler du ikke fÄr like mye framgang av steriodene du har gÄtt pÄ til vanlig i treninga di, sÄ nÄ Þker du den daglige dosen med enda ei pille for hver dag som gÄr framover for du mÄ klare Ä bli enda litt stÞrre og sterkere for Ä vinne bodybuilder-konkurransen til hÞsten. Kroppen din kommer til Ä bli sÄ Þdelagt ila kort tid av et slikt kjÞr at du enten blir invalid resten av livet eller dÞr.

7 Likes

Arbeidsledighet pÄ over: 10% i US nÄ. And counting

Normalen siste Ă„ret: 3,5%
Peak under finanskrisen: 7,x%

Diskuteres hvorvidt 50% av mindre og medium bedrifter kommer til Ä gÄ konkurs i US.
Vel, er ikke markedet bolet nĂ„ sĂ„ vet ikke jeg. NĂ„r markedene f.eks SP500 og viktigere Russel 2000 ikke lenger viser verdiskapning og multipler i underliggende selskaper, men hvor mye :moneybag: FED blĂ„ser inn i “þkonomien”. Hva da?

Den amerikanske Þkonomien stÄr ovenfor/er i resesjon mens markedet pumpes opp pÄ penger tatt ut av thin air.

QE infinity er sÄ fiktiv som overhode mulig.
QE fra finanskrisen og fram til nÄ har tildels virket, men dette?

Dette vi er vitne til nÄ, er alle boblers mor.
Med mindre markedet fÄr bevege seg fritt og vise tingenes faktiske tilstand.
Jada, teknisk analyse og bearmarket rally, den e grei. Men det hadde ikke pÄ noen som helst mÄte kommet et slikt run som vi er vitne til nÄ uten dette FED teateret.

Aksjemarkedet vs den globale Ăžkonomien pt.:

images

Denne er fin, spÞrsmÄlet er hva som ligger igjen i handlekurven om et par Är


10 Likes

7 posts were merged into an existing topic: Makro, indeks, valuta 2

This topic was automatically closed after reaching the maximum limit of 7500 replies.