Her kommer min kynisme inn.
Handelssamtalene gÄr helt fint, fordi ingen i USA bryr seg om Hong Kong nÄr de kan skrive om impeachment. Tvert i mot, dette er en ypperlig anledning for Kina Ä eskalere konflikten fordi Trump nÄ vil ha stÞrre incentiv for at ikke Þkonomien / bÞrsene krasjer neste par mÄnedene. Siden riksrett er en ren politisk vurdering av om det lÞnner seg Ä stÞtte eller kaste presidenten.
I bunn og grunn bÞr handelssamtalene handle om handel, og ikke andre ting. Og det at Kina feirer seg selv, og Trump blir impeached, er en praktisk distraksjon fra Hong Kong for Kina sin del. Jeg tror ikke dette pÄvirker handelssamtalene nevneverdig i det hele tatt. Trump kan jo fint snakke med Iran og samarbeide med Saudi-Arabia (som dreper og kutter ofre i smÄbiter), og ha gode samtaler med Nord-Korea ⊠at han skulle endre sitt syn pÄ Kina pga Hong Kong protestene virker usannsynlig.
Jeg tror USA forsÞker Ä bruke en rekke forskjellige midler, inkludert intern uro og brudd pÄ menneskerettigheter i Kina, som pressmiddel i handelssamtalene. Men jeg tror i bunn og grunn at de ikke bryr seg.