Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Sikker på at du skal bruke Reuters som kilde? De er vel bare fake news.

2 Likes

Valgte med vilje dem siden Trump-haterne ser ut til å foretrekke dem.

Ellers kan selv fake news som regel stoles på når det gjelder å gjengi helt enkle faktaopplysninger. Det er når de skal presentere sine egne tolkninger og meninger det som regel blir feil.

And the two sides have yet to release detailed documentation of the pact, making it difficult to evaluate.

Null info om hva avtalen består av whatsoever

Så det betyr at Reuters er fake news, ikke sant?

Det hjelper hvis du leser artiklene du linker inn.

"Neither side has released many specific details of the agreement, which the United States says is 86 pages.

Chinese officials are describing the deal in guarded terms, not publicly confirming much of Washington’s version - especially on goods purchase commitments."

Artikkelen er også nesten 4 uker gammel, så det har kommet flere uttalelser siden da.

2 Likes

“Chinese officials are describing the deal in guarded terms, not publicly confirming much of Washington’s version”

“China has made no mention of hard targets but has said it will import more U.S. wheat, rice, corn, energy, pharmaceuticals and financial services.”

“said the exact amount of import increases will be announced later”

Står det i artikkelen du linka. Ingenting er offentliggjort enda…kinseserene har fullgradert seg, og ja artikkelen er gammel

På den ene siden tenker jeg det er bra vi ikke lenger har rigget oss sånn at alle norske penger går til å blåse opp en boligboble, på den andre tenker jeg “topptegn”

2 Likes

Hehe. 2019 var et bra år og de 3 siste månedene helt ekstremt for å si det veldig pent.
En lang sykel avsluttes ofte av en spike opp.
Stemningen er jo nesten som når alle skulle kjøpe Bitcoin på ath i slutten av 2017.

2 Likes

tror og at folk tør å ta et skritt uti, nå når ASK gjør alt mye enklere mtp skatt osv.

1 Like

Markedet kræsjer heldigvis bare om høsten, så nå kan vi kan puste lettet ut og se frem mot våren!

Markedet nådde vel toppen i starten av januar før dot-com krasjet.
Det ser ikke ut til å være over i midtøsten, slik mange fikk inntrykk av før helga.

3 Likes

Var ikke dette billig?

Ja, det er vanskelig for han å gjøre helt idiotiske ting.
Hvordan ville det ellers gått om man hadde hørt på deg @RedEnergy?
AF slo vel ballen ut av parken i Hunter, Pareto, SWKS og alt mulig annet, bortsett fra en studentpost i NAS med 40% skrell?

Det ville gått ganske dårlig. Du anbefalte til og med folk å selge på bunn under korreksjonen i H2 2018. Du var ganske arrogant, og som alltid: Markedet finner en måte å ydmyke folk på…

6 Likes

Wall of text inc… :joy:

3 Likes

IMO 2020 og hunter har jeg egentlig også vært interessert og positiv til.
Jeg hadde ikke noe i mot Aksjefond og savner å ha han her. Det er bare bra å ha ulike meninger å kunne diskutere sak.
Både jeg og han gikk litt for hardt ut mot hverandre noen ganger. Veldig glad for at det sannsynligvis har gått veldig bra for han i fjor.

Jeg var veldig bear mot slutten av 2018 og trodde jeg hadde truffet, men FED/Powell bøyde seg langt mer enn jeg trodde og det hadde stor effekt. Når det skjedde ble jeg avventende og ser fremdeles an situasjonen.

Du er ikke Insider, så du har vel ikke fått med deg hvordan jeg nå tenker forhold til 2018 når jeg var mer arrogant som du sier.
Hele tiden har jeg uansett vært klar på at det er vanskelig å treffe på short, man vedder jo imot en potensiell boble. Spesielt i dagens marked er det ekstra galskap, når FED og Trump gjør alt for å holde markedet i gang.

5 Likes

Aksjefokus brukeren ble bannet 3 November etter gjentatte advarsler og meldinger fra moderator og administrator på forumet. Han er en av de brukerene som har fått flest sjangser og muligheter til å korrigere adfærd fordi mange har likt innlegene.

Avslutningsmeldingen til et sammlet moderator team var ca følgende.

"Den kan gjerne være permanent så slipper jeg drive å argumentere med finansielle analfabet. "

Døren er aldri lukket for noen brukere, men enkelte har lengre vei enn andre.

4 Likes

Haha “When U fall - FALL HARD!” -Aksjefokus 2019

edit: men seriøst. Han var først av alle med IMO20 og traff utrolig bra. Og det er viktig med forskjellige stemmer. Han representerte vel en annen tilnærming enn mange andre hadde jeg inntrykk av?

1 Like

Yep, han fulgte Arne fredly tett. og satse på at han skulle få rett.

1 Like

Hvis noen gjentatte ganger bryter forumreglene må vi reagere, og han fikk mange sjanser til å endre adferd. Spiller ingen rolle hvor faglig sterk man er hvis man ikke kan oppføre seg som folk. Synd, han var/er en ressurs.

6 Likes

OK folkens vi tar det i småprat tråden, nå tilbake til MAKRO :slight_smile:

1 Like