Det er vel nÄr ingen andre tÞr at bunnen er nÊr og klar for en rekyl?
Lagarde says if needed to cut rates, weâll do so
KjÞper fond nÄ, vurderer ogsÄ Nhy og en del andre. Synes ting har falt nok til at jeg kan begynne smÄtt Ä handle igjen, klare ikke treffe bunn uansett sÄ snitter heller ned om det er nÞdvendig
Famous last words
Hvorfor ikke sitte cash og kjÞpe nÄr du ser trenden har snudd?
Jeg har cash klar, er bare snakk om smÄ belÞp i fÞrste omgang. Men vil ikke sitte helt utenfor heller, men vil ikke rÄde noen til Ä gjÞre som meg
Dere som shorter med BEAR x, Mini futures og lignende â hva tenker dere om faren for at utsteder kan gĂ„ konk sĂ„nn at disse ikke kan lĂžses ut? Vil man sannsynligvis fĂ„ advarsler i god tid? Lurer pĂ„ Mini future short av S&P utstedt av Nordea.
When the scale isnât large enough
Jeg har kvittet meg med mine nÄ. Om du skal ha noen BEAR til i morgen sÄ ha X5 eller X3. +8% vil knocke ut BEAR X10.
Jeg har begynt Ă„ redusere eksponeringen litt
Ser ut til at restriksjonene pÄ reise fra Erna var priset inn i flyselskapene fÞr talen? De stiger litt opp igjen
SÄ lenge folk kjÞper sÄ er det optimisme igjen i markedet.
Den skal ut.
SĂ„ lenge folk kjĂžper er aksjene priset over 0 kr. Hvor mener du man kan definere som âingen kjĂžperâ omrĂ„det?
Vanskelig Ă„ si. Men jeg har en fĂžlelse av at det vil vise seg.
Pen bear flag i SP500 nÄ
5 min chart? Target blir vel dobbeltbunn ca
Er vel noen gap som skal tettes nÄ, fÞr nedturen fortsetter, bÄde i Norge og USA.
ForĂžvrig interessant det som skjer i USA nĂ„: Trump har jo gjort det som âalleâ Ăžkonomer advarer mot: TrĂ„kke pĂ„ gassen i nedoverbakke - store skattelettelser nĂ„r Ăžkonomien gĂ„r bra. NĂ„ legger han skylda pĂ„ FED. Virker desperat nĂ„:
" President Donald Trump again attacked Federal Reserve Chairman Jerome Powell this week as U.S. stocks slumped, according to a Washington Post report.
The report, quoting three unidentified officials, said Trump had âan explosive tiradeâ about the Fed chairman during an Oval Office meeting with Treasury Secretary Steven Mnuchin.
The president pushed Mnuchin, who has kept in close contact with Powell during the market volatility over the past three weeks, to get the Fed chairman to do more to stimulate the economy and arrest the stock marketâs plummet, the report said.
Trump said that Powell was damaging his presidency, the report said. While the president has not been shy about criticizing Powell in public, this high level of fury has not been widely known.
Blir en lettelse uansett hvilken nye president de fÄr i USA til hÞsten.