Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

3 Likes

Kryptobobla begynner Ă„ bekymre meg litt :sweat_smile:

1 Like

XACT Bear 2 har fÄtt ta posisjon innfÞr nyÄret. Regner med litt rekyl pÄ nedsiden i OMXS30. Har en portefÞlje posisjon pÄ rundt 10% som en fin hedge mot innehaven. Fraktalen fra 1997 ser meget koselig ut.

46

1 Like

Jeg har dessverre hatt den posisjonen siden indeks i ca 730. Men ok Ä ha i bakhÄnd uansett!

2 Likes

image
SÄ 2017 minner om 2007. Kommer 2018 til Ä minne om 2008 og? Si i fra i sÄfall! :stuck_out_tongue:

3 Likes

OMXS30 har nÄ brutt ned gjennom 12 mÄneders snitt, det slÄr ikke til hver gang, men nÄr det slÄr til sÄ blir det ofte ganske store korreksjoner

02

2 Likes

OMXS - Usikker pĂ„ om vi har utfĂžrt 5 bĂžlger, men mest sannolikt da vi hatt en “dubbel topp” og konsolidert sidelengs en lengre periode. Er posisjonert for nedgang.

DAX - Fem bĂžlger klare mest sannsynlig.

GULL - ABC korreksjon mot $884 eller bryt opp av flagget mot $2274 - $3032

2 Likes

Ser jo ut som femte bÞlgen for OSEBX ogsÄ, men den er ikke avsluttet.

Verdt Ä ta med seg at den norske kronen er svÊrt svak nÄ, sammenlignet med bunnen pÄ denne grafen. En dollar koster nÄ 8,21 og en euro 9,86. Opp fra henholdsvis 5 og 7 kr. For en amerikaner, sÄ blir det som om OSEBX stÄr i 500, ikke 821. :wink:

2 Likes

TÞrr Ä pÄstÄ OSEBX nÊrmer seg. Siste to candles har to svÊrt lange skygger pÄ oppsiden. Forventer meg att den begynner gÄ sidelengs nÄ for den tipper. Den som lever fÄr se :money_mouth_face:

Noen som vet hvorfor kronen styrker seg mot dollar? Kan vi fÄ dollar under 8 kr pr. dollar?

Oljepris og smÄ tegn til bedring i boligmarkedet?

1 Like

Fortsatt med der, eller ut pÄ stop loss?

Rider fortsatt som en hedge

1 Like

De neste ukene kommer enten Äpne opp for Ärets beste kjÞp mulighet eller Ärets stÞrste sell-off i smÄbolagen, spesielt de svenske.

US, Eu og Kina fyrer lÞs med alle sylindrer og det ser fortsatt meget sterkt ut pÄ bÞrsen. Jag tror personlig att visst man eier svenske small-cap selskaper, og kanskje tom norske blir dette Ärets viktigaste graf Ä fÞlge med pÄ, forutsatt man vil ha noe kapital igjen.

1 Like

Interessant. Hvordan forholder du deg til grafen nÄr det gjelder din long portefÞlje? F.eks. Integrum, Talkpool. Sitter du fortsatt long eller vurderer du Ä selge for sÄ Ä komme inn igjen pÄ lavere kurser?

Ved en sell-off og en stÞrre rekyl pÄ bÞrsen (10-20%) er det ingen selskaper som overlever. Spesielt i selskaper med ett lavt antall utestÄende aksjer. Anpasser alltid mine posisjoner etter indeks. I 2007-2008 gikk alle small-cap -50-99%. Tror absolutt ikke vi fÄr en 2007-2008 pÄ lenge, om noensinne igjen. Vi har lÊrt mye siden dess. Naturliga rekyler kommer alltid komme, og noe som kan vÊre fint for klimatet. Men man trenger nÞdvendigvis ikke vÊre fullt investered i korreksjoner.

2 Likes

Syntes jeg kjente igjen formen pÄ den grafen, sÄ jeg tenkte jeg skulle sammenligne med Kitron. Veksten i Kitron er ca 360% i perioden mot OMX small cap stockholm som er ca 80%, men nÄr jeg puttet de pÄ hver sin skala, sÄ er formen utrolig lik.

Dow Jones -4.6%, og brĂžt MA 100 i After hours.
S&P 500 -4.10%
Nasdaq -3.78%
VIX +124.15%
Nikkei futures -8%

Er dere longe aksjer nÄ sÄ sier jag kun en ting, #PraiseLordJesus

NÄr var sist Dow Jones falt sÄ mye pÄ Ún dag?