Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Vadå svenska tilstander :open_mouth:

Tror du ikke de norske blir/er like`?

Joda, men i morgen er i morgen :+1:

Holder du bear sertifikatene over natten eller avslutter du for hver dag @babyrage?

USA kræsjer, olja dundrer ned, ose får ukens største fall i morgen, blir spennende å se hvor stor korrigeringen blir før den taes oppover igjen

1 Like


39

365501

Kjøpsmulighet for de med tørt krutt.

Sitter heldigvis bare på en liten post i Targowax, i morgen blir det sodoma gomorra på OSE.
Dow -4% og olja -2% :open_mouth:

Mine svenske aksjer får nok blød de og ;/

Og et sett med sånne
03

1 Like

Er det kommet noen konkrete troverdige forklaringer på nedgangen, eller er det bare frykten som tar overhånd?

Skal jeg tippa er det økte margin krav fra banker/finans inst. (belåning ) som fører til tvangsalg, samt at investorer dumper aksjer i frykt.

1 Like

Sunn fornuft mer enn frykt vil jeg påstå.

Hva ser du Oslo børs i om en mnd nå som den trender ned ?

Den som viste det.
Jeg har ikke sett på det spesifikt, men veldig mye info ligger til venstre i chartet.

Virker som om konsensus er at utløsende faktor var at rentene i obligasjonsmarkedet har økt betraktelig, så mye penger flyttes over dit. Når obligasjoner blir mer attraktive forsvinner en del av kjøpersiden i aksjer, og prisene faller, og så er det en viss selvforsterkende snøballeffekt etterhvert som nedgangen skaper litt panikk her og der.

US børsene bounce nå litt tilbake, S&P er vel snart opp 1%

No bounce… dette ser stygt ut for morgendagen… Brace! Brace!

So much money :money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face:

Never forget.

Verdens eldste regel innen børsen er å handle med trenden. Det betyr långe i opptrend og korte i nedtrend. Du vill ikke eie aksjer når børsen drar - 1-3% hver dag. Det er helt umulig å spå om dette er de første -10% av -50% eller om det er en klassisk, normal rekyl.

Selv er jag akkurat nå investert rundt 10% av egen kapital i aksjer, og 40% hedge med shorts, likvid rundt 50%. Er litt forsiktig med å holde shorts over natten, mer intradag. Kommer spille på shorts frem till børsen gir kjøp signal. Tror vi kommer få en meget meget meget god kjøp muligheten om en stund, men først ska massene selge i panikk, og smart money ska ut. Sen plukker jag gledelig opp restene.

4 Likes

Et veldig interessant chart postet av Dani Burger på Twitter:

Når dip-kjøperne snur og skal ta tapet kan det akselerere fort!