Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 🌎

1 steg fram og 2 tilbake. Skaper jobber ved “all time low” arbeidsledighet, men gjør det dyrere for forbrukere?
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/980800783313702918

På kort sikt har Kina bare innført toll som treffer 2% av total handels verdi og ser på dette som en kjøpsmulighet da økonomien i verden er i vekst. Men om alle partene trapper opp, kan det fort bli litt værre.

“The decision to target $3 billion in U.S. imports is significant, but it’s widely seen as a drop in the ocean given the size of the bilateral trading relationship. U.S. goods exported to China in 2016 totaled $115.6 billion, according to official data.”

2 Likes

Dette fører jo vanligvis til høyere lønninger som igjen fører til høyere forbruk som som fører til høyere vekst og høyere investeringer. Behøver vel ikke være en dum ting for USA?

2 Likes

Ukeschartet

Log

1 Like

Snakker fort 3,4,5 % ned her i morgen alså? 5 % av nåværende vil være 765

Er ikke flink på marko økonomi. Men å gjøre ting dyrere for konsumenter nuller vel ut lønnsvekst ? ( økt toll på varer, mindre handels flyt )

Økte lønninger hadde kommet uansett pga lav arbeidsledighet ( ca 4% ) da må bedrifter øke lønn for å få tak i folk.

1 Like
2 Likes

USA faller ned mot støttenivå … nok en gang ! Må huske at d Var solid økning etter Oslo stengte forrige onsdag !

Tradingrange nok en gang … Oslo ned fra start og henter seg inn … USA futter opp utover dagen og USA henter seg inn igjen … buisness as usual , og alle som sitter cash skriker høyt for og få traderinngangen de vil ha kl 09.00 :stuck_out_tongue_winking_eye:

Gjeeeesp :sleeping:

1 Like

Jeg tenker: Au for aksjene mine :grimacing:

1 Like

Tja … hadde jeg treffi like bra på lotto’n så :stuck_out_tongue_winking_eye: !

Hvorfor er det ikke noe oppmerksomhet nå over at USA øker , olja øker …
må le av dere tradere som hopper frem og skriker om 5% nedgang i Norge så fort USA korrigerer litt …

2 Likes

Ja, det e for jævlig når man må poste noe selv…

Utover det kan det tenkes at det er noe mer interessant med 2-4% index reaksjoner på høyt volum, enn 1-1,5% uten nevneverdig volum.

Bedre å smile når man ser på egen avkastning enn å le litt av de som faktisk gjør penger på dette.

2 Likes

Er vel igrunn lov og gå litt lei av at det er ramaskrik over en lav sko når USA faller , da kommer alle som sitter cash fram og må skrive at hjelpes NÅ blir det rødt over hele fjøla imorra !

Enig i at volumet er noe under gjennomsnittlig, men det er da i det minst positivt at USA er opp på alle indekser , olja er opp og Fryktindeksen har falt 10% …

Hvor mange ganger har detta skjedd siste ukene ? Og hvor mange ganger har d snudd og økt igjen … jo hver gang nå !

At markedet er litt shaky nå , joda greit det!

Og om du sikter til min %portefølje er d kun siste inngang på funcom (18,9) ish som er lagt inn der da jeg oppdaget man kunne legge inn det :slight_smile: Og dessverre skulle DnB fucke seg opp når jeg skulle legge inn SL på 19,4 den dagen den var i 19,7 :angry:

Så får vi se om det kanskje blir en fin dag imorgen nå da , får håpe du ikke har alle pengene plassert i hodeputa di enda :laughing::stuck_out_tongue_winking_eye:

A Sea Change in Market Momentum | Michael Oliver | Expert View | Real Vision

2 Likes

Har prøvd lenge å “ta inn” et tap jeg fikk i januar, men børsen er jo som å sette seg nedover en akebakke snart uansett hva jeg prøver meg på… :wink:

Er ute av alt nå, solgte meg pent ut av DNO igår og tok en fin gevinst ut fra Tomra i forrige uke. Skulle lete etter nye innganger idag men futtene er blodrøde og oljen går nedover så venter. Egentlig ganske deilig å stå på sidelinjen nå.

5 Likes

Kjedelige greier. Ting begynte såvidt å peke oppover, så bare klemmes det ned igjen med hard hånd av Donald og Kina. Begynner å tære på de gode gevinstene jeg hadde i januar og februar :frowning:

Jeg solgte ut alt nå, 10K i tap til, men har lært å heller ta noen små tap innimellom når alt synker i fellesskap.

We live to fight another day.

Hvor er det blitt av @tinvest ??

Han ble litt klokere på TA og skapte seg nytt konto @vcp

Jag kan selvfølgelig ha feil :wink:

4 Likes

Rart at OSE faller når DOW faktisk i skrivende stund er 0,9% opp???

OSE fulgte jo gårsdagens fall i US :slight_smile:

2 Likes