Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mat levert på døren

Elektronisk lås, så ringer de når de står utenfor, så åpner du døra via mobilen. Funker så latterlig bra at jeg ikke fatter det er standard.

2 Likes

Det å slippe og bruke en time på handling i løpet av helgen er verdt mye. Og som Cagey2 sa, styrer du unna indrefileten og er trumpf medlem, så er ikke Meny så mye dyrere enn de andre kjedene. Sist men ikke minst så sparer man mye på å ikke slippe dama løs i butikken, for da havner det alltid masse greier i vogna som man egentlig ikke trenger :shushing_face:

2 Likes

Vi bruker Spar som leverandør til jobben. De leverer kanskje privat også

Har Trumf Visa og får 2% på kiwi også. Får matregningen en gang i måneden på efaktura. :slight_smile:

Faktisk, så hadde jeg spart mye hvis jeg lot dama stå for handlingen, jeg ender opp med indrefilet til 399kr kiloen. Hun kommer hjem med tilbudsvarer til 40kr :stuck_out_tongue:

2 Likes

Hvordan fungere dette i forhold til forsikring viss det blir missbrukt?
Trur eg ville ha installert eit live kamra viss eg skal sleppe folk inn når eg ikkje er der.

Hva koster ein slik lås med installasjon? Det virker jo praktisk å kunne låse folk inn.

Willys i Sverige har hatt suksess med akkurat dette. Har vi ikkje noen svensker her som har handlet på Williys som kan dele erfaring?

https://www.willys.se/
image

1 Like

Kombinert med en alarmløsning er dette helt uproblematisk. For eksempel: https://www.verisure.no/smart-hjem/dorlas.html#1

Begynner å bli rimelig også, 5 tusen om du blir Verisure kunde.

1 Like

Eventuelt hatt en stor “postkasse” med kjøleelement :joy:

Bruker kolonial og meny en del, og kommer ikke til å slutte med det.

Det frigjør tid, og vi har klart å redusere matbudsjettet med ca 30-40% da alt blir planlagt og man slipper impulskjøp. Nærmer oss SIFO budsjettet faktisk.

Kunne ønske de hadde bedre brød og grønnsaker.

De som klarer å automatisere plukkingen og kvalitetssjekk mest mulig kommer til å vinne dette markedet. Er vel kolonial som har kommet lengst på dette.

3 Likes

Har vurdert elektronisk dørlås i leiligheten min, men så lenge jeg uansett må ha med meg nøkler for å komme inn i oppgangen har jeg tenkt at det ikke er verdt det. Når det er sagt hadde det vært deilig å slippe å måtte være hjemme om man får håndverkere eller vaskehjelp på døra. Kanskje noe å vurdere på nytt når mamma og pappaperm er over.

1 Like

Jeg synes det er merkbart dyrere å handle på Meny kontra Kiwi. På testene ligger vel Meny stort sett i intervallet 6-9% dyrere.
Nå er Kiwi nærmeste butikk for oss så naturlig å handle det meste der. Men greit å ta turen til Meny av og til for litt annet utvalg :blush:

1 Like

Brødbakemaskin er også ganske genialt da. Nybakt brød hver morgen :slight_smile: Samt full kontroll på innholdet.
Litt begrenset hvor grovt man kan ha da.

2 Likes

4 Likes