Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Maximum Entertainment ( tidl. Zordix)

Zordix har blivit en P & D. Innan senaste förvärvet så var allt över 10 kr extrem övervärdering imo och nu är det bara vissa oseriösa aktörer som försöker pumpa så gått det går.

1 Like

Man eier vel Zordix og SB av samme grunn ? DVS , forventninger til fremtiden . Hvis man ser på kursutvikling i diverse (gaming)aksjer så er vel dette en av de beste grunnene til å eie en aksje ?
Ser man på kursutviklingen i Zordix og SB i år så bør man jo være fornøyd om man eier (minst) en av de.

Begynner å se ut som virkeligheten har innhentet Zordix. Var kanskje mcap litt høy med tanke på at de stadig får flere som skal lønnes uten at de gir ut titler som går i pluss? Hmmm…

Edit: “och arbetet fortsätter under inledningen av 2021 med färdigställandet av det största spelet hittills, Flåklypa Grand Prix, där Zordix Publishing är förläggare och Invictus Games utvecklar spelets racingdel.”

Haha. Flåklypa! Og “största spelet hittils”, tenk hva det koster å utvikle. Det er som om Funcom skulle laget et spill om Pippi Langstrømpe. Hadde jeg kjøpt Funcom-aksjer ved en sånn nyhet? Nei. For målgruppen er så forsvinnende liten.

1 Like

Glad jeg solgte mitt innehav i Zordix for noen dager siden. Ligner litt på gamle Funcom der “alle” solgte seg ut før resultatene kom, da det ofte kom “dypdykk” i etterkant…

1 Like

Venter med å kjøpe til Zordix annonserer “New Adventures of Fleksnes”, et litt Leisure Suit Larry-aktig spill proppfullt av artige minigames.

3 Likes

Nytt storspill fra Zordix publishing :

https://store.steampowered.com/app/1561660/The_Lightbringer/

Forventet det selger 1-2mill i åpningsuken

Jeg håper på (minst) 5 reviews første uken :wink:

Ser jeg skrev feil, mente jo 1-2 10pakker med fysiske kopier :stuck_out_tongue:

Er nok en viss svenske som hyper kursen opp mot 60SEK basert på det der alene. “Zordix går från klarhet till klarhet”, “synergier”, etc.

Zordix stiger (just nu) på en väldigt trevlig ägarlista och Johan S som har pressat aktien länge är ute.

Kommer det titler som selger også eller?

Oppdragsanalyse. Boom boom på vei mot ath.

Zordix är ett spännande bolag, men jag måste säga att när börsen värderar Zordix till ca 1000MSEK när nettoomsättningen var 800KSEK under q1 så börjar jag fundera.

Detta är bara en en enkel reflektion och inte kritik på något sätt, jag tycker Zordix är spännande och det är häftigt att de satsar :+1:t2:. Ägarsidan och företagsledningen sätter ytterligare krydda på företaget.

Personligen anser jag att man måste börja visa till faktiska resultat innan värdet sticker i taket. M&A är en sak, men någon gång måste man få en feeling av att investeringarna kommer resultera i intäkter. Någon som är bättre insatt får gärna bidra, men jag förstår inte riktigt vad deras långsiktiga strategi är? Racing-simulatorer inom de ”smala” segment som Zordix satsar på kommer ju knappast leda till en ny EG7 eller Embracer? Vilka segment/titlar/IPn skall man bygga företaget runt?

Jag hade uppskattat om någon kunde ge mig lite svar på dessa frågor :blush:.

Ha en fin kväll!

2 Likes

Noen ganger må man bare lukke øynene og drite i hvilke tall selskapet leverer :wink: . Ser jo noen liker å snakke om “korvkiosken Zordix” men blir ikke overrasket om ting begynner å se litt bedre ut på slutten av året. Just for games blir inkludert fra 1.5 så q2 blir nok noen hakk opp fra q1 ( skal ikke så mye til ) Når det gjelder spill så synes jeg iallfall at Bramble: The Mountain King og Smalland fra Merge Games ser interessante ut .

2 Likes

Haha -sant! :grinning_face_with_smiling_eyes:. Blir spännnande att se hur det går. Håller tummarna för att det går vägen och att det blir lyckade lanseringar under hösten :crossed_fingers:t2:

JFG blir foresten inkludert fra 1.4 og ikke 1.5 som jeg sa.

EG7.2.0 här ?

1 Like

1 Like