Rakk han å si “forvärv” på de 9 minuttene?
Nei, men det burde jeg nok sikkert vært. Jeg blir nok ikke veldig overrasket om dette har vært og blir en fin affære for mange.
Blir ?
ZORDIX AB (PUBL)
Zordix Publishing visar upp första trailern på Kapten Sabeltand tillsammans med Superparent (Cision)
2020-09-28 20:00
Kjøpte 5k aksjer sist uke for å få Tr, kjøpte for sent fikk ikke TR. Tenkte å kjøpe mer aksjer… og nå bare buller den som et helvette. Syntes 2kr var for dyrt og nå går den for 3kr.
FML
Mmmm missa dato før TR jeg også
Er det den generiske plattformeren der som har dobla selskapsverdien til Zordix? Det her skjønner jeg ingenting av. Hva er det jeg ikke ser her? Det der kommer aldri til å gå i pluss engang.
Du er ganske gammeldags som ser på pipelinen og hva de klarer å produsere av spill i et spillselskap da! EG7 solgte drømmen om en reise lik Embracer, slik som Zordix selger drømmen om en reise lik EG7 nå. Og når vi aksjonærer kjører opp aksjeverdiene etter tur og orden, så blir det attraktivt for ledere i andre selskaper å emittere inn i følgende firma for å få ta del i samme børsreisen. Ingenting å si på dette, det er jo en genial forretningside.
Jeg ser konturene av en suksess på linje med Lego Minifigures Online her. De som ser det samme sitter nok og kjøper med begge hender
Sier ikke at dette spillet blir en gullgruve for Zordix men vedder en tier på at det blir bedre butikk enn det Lego Minifigures Online ble for Funcom
Jeg synes jeg ser et mønster i spill-aksjer og emisjoner. Så det i fivepg, star og nå denne. “Markedet” prøver å få kursen til å ligge på omtrent 100% over emisjonskurs før de nye aksjene kommer.
Ja, jeg solgte faktisk 50% av aksjene mine i zordix idag, har gitt opp å få fatt i T retter
Planen nå er å plukke aksjer i dumpen. Hvis den kommer, worst case tar den en EG7 og buller videre.
Buller inte mig emot
Bland investerarna finns Zordix styrelseordförande Malin Jonsson som åtagit sig att teckna för cirka 2,0 MSEK utöver sin pro rata andel, Zordix styrelseledamot Stefan Lampinen som infriar tidigare ingångna teckningsförbindelse genom övertagandet samt Zordix marknadschef Axel Danielsson. Vidare har ett antal externa investerare övertagit teckningsrätter och åtagit sig att teckna i Företrädesemissionen. Däribland Patrik Bloch med en teckning om 2,7 MSEK. Patrik Bloch har ett förflutet som bland annat CFO på Catena Media.
Sååååå. Zordix er nå verdsatt til 450ish MSEK? Amazing… Burde vært verd det samme som Gold Town Games.
Hvordan kan folk lese det prospektet og tenke “ja, her vil jeg investere”. Alle tall i regnskapet ser jo verre ut nå enn det gjorde i 2018. Og hva i pokker skal de erverve som skal tilføre noe som helst for 25ish MSEK? De skal støvsuge restene til EG7 som igjen tygger på restene til Embracer. De blir jo sittende igjen med avføring opphøyd i andre.
Hvorfor ?
Det som har vært lurt i år er faktisk å ikke tenke for mye
Spillaksjer er en litt særegen greie. Man kan diskutere hvor mye av kursoppganger som er fundamentalt og hvor mye som er hype og kortsiktig trading. Når en aksje er relativ lavt priset absolutt sett ift andre spillselskap (tenker mcap) så kan man ganske lett argumentere for MYE høyere prising hvis suksess. Spillmarkedet vokser, se på fortnite,kun x% av det salget og kursen skal til himmels etc.
Litt hypoerbole, men de leverer omtrent samme regnskapstallene. Begge har kjøpte noen “studio” de siste årene. Zordix driver dog med publishing, det gjør ikke GTG.
@Alex
Joda jeg skjønner at det kan gå mye på hype her, men det bruker jo være rotet i noe. Noen spennende spill, eller kanskje en attraktiv IP, en pipeline. Her virker det å være at VD har sagt han skal gi ut 100 spill det neste året.
Emisjonen, om brukt slik de tenker, vil si at de kjøper et studio til 20M., og hva får du for den summen idag? Og 20MSEK brukes til egenutvikling og ADK. Med cashflowen fra Q2 betyr det en runway på 3 - tre, kvartaler.