Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Maximum Entertainment ( tidl. Zordix)

De kan også betale med cash, Men jeg er enig, de henter lite penger og betaler dyrt for å hente de pengene.

Når stor del av pipen består av flåklypa og kaptain sabeltann så er det klart man blir litt skeptisk. Synes uansett at Bramble virker interessant ut men har jo bare sett en liten trailer

Zordix är extremt högt värderat nu. Tror den faller tillbaka kraftigt när folk säljer efter NE. Sedan kanske rapporterna öppnar ögonen på folk?

De stora har lockup så blir småspararn som får flippa isåfall

1 Like

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2020/10/05/zordix-ab-publ-ponpu-slapps-den-5-november-2020-pa-spelkonsoler-och-pc.html

1 Like

2 Likes
2 Likes

Hadde ikke hørt om epic megagrants før. Her kan de fleste søke hvis de har lagd noe: utviklere, enterprise, media, education, tools.

Enkel søknad på en side her nederst på siden:

https://www.unrealengine.com/en-US/megagrants

https://www.unrealengine.com/en-US/faq?active=devgrants
tydelig en grense på 25k dollar fra faq:
Whatever will make your project successful. If you are requesting more than $25,000, we want to hear about how you plan to use the funds. If your planned use of the funds changes over the course of your project, that is perfectly fine.

stort “fond”
Epic Games has committed $100,000,000 to provide financial grants to creative, noteworthy, and innovative projects built in and around Unreal Engine or projects that enhance the open-source 3D graphics ecosystem.

Grants range from $5,000 to $500,000, and cover a variety of endeavors from game development, architecture projects, and film production to academic uses and software tool development. No matter what size grant you receive, you will continue to own your IP and will be free to publish however you wish.

Alle kan søke!
Individuals are eligible and encouraged to apply.

Mer som alle får 25kusd, men om du vil ha mer trengs det litt mer innsats og kvalitetssikring?
Zordix er jo dreven på bruken av det grantet. Bramble har vel og brukt det.

Ja veldig positivt fra epic dette og jeg går ut ifra at det er for spill litt mindre utviklere som søker her og de store holder seg unna. Hadde tatt seg dårlig ut om Bethesda hadde slengt inn en søknad f.eks. RTG kunne brukt denne, kanskje tipse Ragnar :slight_smile: ? Mulig de ikke bruker UE i sine fremtidige spill.

Så de forventer 1000 utdeling på ca 9000 søkere ila 2020. Så ca 10% Hitrate.

Knallsuksess

3 Likes

Han tar jo helt feil!

dv

2 Likes

Peak på 3 spillere kan man vel ikke klage på ??

Någon som sett en sämre lansering?

Det här är nog den sämsta jag sett sen jag började följa gamingbolagen för över 20 år sedan.

Men det her er vel ingen overraskelse? Enhver med litt erfaring som gamer skjønte vel at dette ikke kom til å selge. Men det handler ikke om å selge spill, det handler om å gjøre avtaler, hente inn penger for å kjøpe utviklere og snakke om diffuse synergier.

2 Likes

En smått ufattelig trend som har oppstått. Ingen som bryr seg om hva et selskap skal produsere av verdi for sine kunder, hva som faktisk skal føre til penger inn. Så lenge sirkus Zorba kjøper flere ukjente selskap uten noe merverdi enn flere hoder å lønne så skal verdien stige.

3 Likes

aksjen ned 8% idag. Noen har tatt hintet.

Jag tycker Zordix ser spännande ut men de har i min mening lite att bevisa innan kursen skall upp mot de här nivåerna. Flera av prosjekten känns som “utbildning” och en föraning om vad framtiden kan utvisa. Men ger inte så mycket tillskott i kassan av sig själva.

Blir spännande att se vad framtiden bringar för Zordix

Ser jeg fikk 0,087% av det jeg prøvde å få uten tegningsretter :wink:

1 Like