Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Megatrender

haha ja, kan vel si 150% pga aksjer :smile:! Jobber i Orkla, men gjør arbeid som kunne vært digitalisert, men heldigvis er mye automatisert nå. Ønsker teknolgi veldig velkommen!

1 Like

Men, hvorfor jobber du 100% når du kunne prioritert helse, kultur og hverandre i stedet for materielle goder?

Jeg jobber 100% selv, men tenker jo at 80-90% hadde gitt mye økt frihet. Veldig fristende nå. Har et hus som betaler seg selv og legger til side ca halvparten av lønnen hver måned. Trenger jo ikke 100% stilling. Jobber 100% fordet…

6 Likes

Å ha en jobb å gå til er viktig. Er 30 år uten familie, Men den dagen det kommer en “mini me”. så håper jeg å kunne redusere stillingsprosenten, gitt at aksjemarkedet ikke har kollapset helt :sweat_smile:

4 dagers uker, 6 timers dager hadde vært flott. Da kunne man ansatt flere. Men er kanskje litt problematisk i dagens marked mtp konkurranse osv. Men hjemmekontor var jo også en fjærn ide for 2 årsiden? :blush:

7 Likes

Fordi det finnes få jobber som godtar 80%. MEN: jeg har en kompis som ba om å få jobbe 80% til full lønn, og det fikk han.

Så fikk han kone og barn og da ble det tilbake til 100%. Tror det ble litt for mye av det gode. :sweat_smile:

6 Likes
1 Like

Bare tull, vi kan øke lønningene med 20% for å kompensere. Bare å trykke mer penger. Noe har vi da lært av pandemien.

5 Likes

Litt kjipt for folk som trenger pleie, skole eller barnehage. Men det kan vi jo bare hoppe bukk over.

1 Like

At ikke venstresiden har gitt opp det prosjektet der for lengst… :man_facepalming:

2 Likes

Skoler og barnehage kan da bare holde åpent kortere når folk jobber færre timer.

Men ellers så kan vi jo bare ha flere polakker som arbeidsinnvandrere, og koster det for mye kan vi trykke mer penger.

2 Likes

Så lar vi oljen ligge og konkurrerer på kunnskap, det blir veldig bra i noen år :slight_smile:

3 Likes

Nettopp. Masse grønne jobber. Og de krever store investeringer, så da kan vi finansiere det ved å trykke mer penger.

7 Likes

Sonans privatskole børsnoteres…

https://www.proff.no/regnskap/sonans-gruppen-as/oslo/hovedkontortjenester/IGH05K110NZ/

Flott. Sonans hjelper vel svært mange på vei videre i livet, og gjerne de som av diverse grunner kom skjevt ut i ungdomstiden.

Like aktuelt i dag som da :point_down:

Husk: Vi kjøper på bunn og selger på topp…

Tråkk forsiktigt folkens :sweat_smile:

1 Like

Det nevnes GDP. Min spådom er at GDP gradvis vil fases ut - i første omgang som «eneste» indikator. Dette har virkelig fått fart på seg de siste årene da flere og flere ser st GDP alene ikke kan øke inn i evigheten. I allefall slik det beregnes i dag.

2 Likes

Alt har en start…

:seedling:

noen som har innsikt eller nærmere peiling på hva dette er?

tenk cisco, fiber, media transceivere og ryggraden i alle mulige infrastruktur nettverk

jeg får bare vente til de legger ut regnskapet…

edit
https://www.proff.no/regnskap/smartoptics-as/oslo/elektronikk-og-telekommunikasjonsutstyr/IGBW88Q10MY/