Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Megatrender

“Endring siste måned: +107,77%”

1 Like

Opp 21,11% så langt i dag :money_mouth_face:

https://www.netfonds.no/quotes/ppaper.php?paper=ETHEREUM-XBT.ST

Har du noe kursmål? På vanlig eth.

Har ikke noe kursmål, men tipper ETH vil gå forbi BTC i 2018 :slight_smile:

Me 2 :slight_smile:

Canopy Growth Partners in Quebec to Create Les Serres Vert Cannabis Inc.

Canopy Growth’s Spectrum Cannabis Denmark Receives Production License

Prøvde finne en riktig tråd for denne men det var ingen egen tråd for A.I på forumet. To ting som slo meg når jeg leste dette; 1). Vi er på vei dit Terminator-filmene spådde for mange år siden og 2). det er bra folk tar dette seriøst og at man faktisk allerede nå er så fremsynte at man starter et senter som MIRI :slight_smile:

MIRI:

https://intelligence.org/research/

Dette er jo rimelig gammelt nytt. I den forstand at Musk og en del andre har opprettet tenketanker som skal jobbe mot akkurat dette problemet.

Redittposten er fra i går. Ting blir fort gammelt for deg da :smile:

Jeg hadde i allefall ikke hørt om et formelt forskningsinstutt mot dette før nå.

Altså det er vel 2 år siden Musk startet et slikt iniativ.

3år siden de startet Open AI faktisk.
( som handler om trygg AI som ikke skal drepe oss alle).

Står for så vidt veldig mye bra på openAI sine sider. Verdt å bruke en time eller to der.

Se der ja! Fra artikkelen du postet:

As someone who has covered this space and spoken with the researchers building the neural networks that are then applied to something as mundane as tagging photos or as grand as recognizing cancer cells, it’s great to see an organization like this exist. But I question the lack of participation from people outside the tech bubble. I’d love to see people from Washington, D.C. involved, or social justice activists who believe that computer algorithms have already unfairly affected their communities by coming up with assumptions that are built into current software.

Synes det er viktig poeng. Hvor er politikerne? Innen de får fingern ut og forbyr tjeneste som Skynet så vil det jo være for sent… :wink:

Det spennende/skremmende her er at det kommer ikke til å være roboter og skynet; algoritmer og sosiale medier har allerede endret oss som mennesker, på måter vi ikke har kontroll på.

Syns denne artiklen er et godt eksempel:

Jeg kødder selvfølgelig litt når jeg snakker om Skynet, men jeg synes også det er bedre å være føre var. Det er enda ekstremt langt frem i tid før du har roboter som er mer avanserte enn mennesker. Henger jo litt sammen med at vi er langt unna å forstå vår egen hjerne 100%, selv om mye bra er gjort også her de siste 10-20 årene. En del av denne forskningen overføres til AI nå. F.eks måten vi lærer organisk på, fra vi er små barn.

Denne videoen viser et eksempel på det:

1 Like

Å gå er faktisk medfødt :stuck_out_tongue:

Løfter du opp en nyfødt vil den gjøre gå bevegelser med beina. Er endel kule videoer av det på nett :slight_smile:

Du har selvfølgelig rett her, fatter ikke at jeg skrev det ikke var forhåndsprogrammert. Det jeg mente å si var at det må læres selv om det ligger der latent, og denne læringen skjer organisk (observasjon, prøving / feiling etc), og det er det man nå gjør med roboter (ref. videoen over). Istedenfor å programmere dem til å gå gir man dem redskapene for å bevege seg, men sier ikke hvordan. De må finne det ut selv.

1 Like

Litt usikker på om denne går under megatrender men dette har potensiale til å endre mye.

Stakkars jæver som må ut med klubber å banke is, i ukesvis midt i Arktis!
Antakelig underbetalte Asiater`e som er vandt med 20 grader gjennomsnitts temp.

https://smp.vgc.no/v2/images/b9d13ccd-06ff-49e5-961c-897241f3e0e9?fit=crop&h=367&w=586&s=c875b0c30da4571f6eb86e111668a0ae10a28041