Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Megatrender

Jeg har begynt å kjøpe meg så smått opp i ENEL. Tror også på infrastruktur for strøm og energi i årene som kommer.

1 Like

Interessant selskap til fornuftig pris, virker det som. Ser ut som et “statkraft” og litt “statnett” med bra internasjonal vekst. Jeg liker aller best selskapene som leverer produkter og tjenester til disse selskapene. Er for første gang på en mannsalder uten aksjer i kitron, og har solgt siemens energy, har puttet det meste i ABB, uten at jeg tror på en tilsvarende kule der umiddelbart.

Enel er også i førersetet på smr i Italia nå som de forbereder en relansering av kjernekraft i landet

https://www.enel.com/media/explore/search-press-releases/press/2025/05/nuclitalia-has-been-created-enel-ansaldo-energia-and-leonardo-join-forces-on-research-on-nuclear-power-

2 Likes

Noe som har fått deg til å sette en del penger i ABB nå? Har hatt den blant flere i watchlist men tenkte nå i slutten av uken og studere blant annet den nøyere? Meget solid bedrift med gode fremtidsutsikter til en ok pris eller er det noe undervurdert lav pris du har sett på som har fått deg til å investere?

kan kineserene få novo nordisk til å “trende” videre nedover?

Kliniske studier avslører potensiell kur for diabetes

Har ikke studert selskapet så nøye at jeg har noen spesiell edge utover det som er alment kjent i markedet. Har hatt en god del cash en stund nå som nevnt over, og kjøpte en del her da taco-presidenten sendte børsene ned på fredag. Først og fremst generell eksponering mot sektorer jeg har stor tro på. Synes Enel som ble nevnt over også virker like spennende.

Av temaene her har jeg nå Abb , rolls royce, scatec og afry/multiconsult er vel også tilstøtende.

Har hatt kitron60NOK som passord på PCen en god stund, så solgte for en stund siden, en liten milepæl for meg.

3 Likes

For å huske på å selge når de nådde kursmålet?

Tja eller passord som er lett å huske (+ noen hemmelige tegn) . Fikk også litt hype-vibber for forsvarsaksjene, som jeg frontet lenger opp i tråden, etter hvert.

1 Like

Jeg synes Kitron per idag er før dyr. Jeg solgte dokk mine i et totalt hjerne-haveri før noen år siden. Null tanke bakom den affæren. Men jeg har lært. Lærepenger, får man ta det som.
Solgte å andre siden Hexagon Purus på topp, så jeg træffer rett noen gang. Litt flaks må man ha mellom varven.

ABB som kommet opp på seinere tid i tråden må jeg se på.

2 Likes