jeg har lite skoleutdanning,men vet ting som peker ned ikke er bra 
Ned 24% fra toppen.
rart at det ikke er ett eneste snev av pris smitte her i europa…
Altså, det er ikke engang prissmitte på mat mellom Sverige og Norge. Der går prisene på mat ned nå. Det handler ikke om tollbarrierer, men om kjøpekraft og betalingsvilje og for lav konkurranse.
Alltid deilig med grafer der y-aksen er kuttet
Tok en liten minipost her på eget ansvar etter hett tips på denne tråden. Veldig bra q1 av disse, aksjen reagerer en del prosent opp. Omsetning opp 50 % YoY. Interessant om nye BESS-anlegg i rapporten, sier forretningsmodellen går bedre enn budsjettert, og payback time er 2,9 år.

Samarbeidsavtale mellom Asta og Siemens Energy i dag. Asta opp 9 % til € 69, heftig opp fra €29 ved IPO. Bygger nye fabrikker i Kina India Bosnia. Glimrende posisjonert for å dra nytte av flaskehalsene i elektrifiseringstrenden.
børsnotering med en P/E på minus 18 tusen milliarder? 
Dette blir det største bedrægeriet i historien.
Verdi på 2000 mdr med en omsettning på ca 5 mdr. Hvorfra kommer verdien? Ikke fra omsettningen i hvert fall.
“SpaceX vil hente inn 75 milliarder dollar i forbindelse med børsnoteringen”
Hvorfor vill man hente 75mdr da man har en omsettning på ca 5? Hvor skall kundene komme fra?
Skall man kjøre snakket om “datasenter i rymden”? Ikke ens alle ekonomer er så korkade at de tror på det. En del gjør det, men ikke flertalet.
Grejjen er at indexfonder MÅ kjøpe aksjer motsvarande index. Dette uansett om det finnes tekkning før “veridien” eller ikke. Så derfør går man på børs med et helt urealistiskt pris, ettersom indexfonden MÅ kjøpe.
Den nærmeste oppsiden er om hvis USA vil bruke den kostnadseffektive rakettbruken til Spacex til å utvide sitt rom program etter de lanserte sin nye forsvarsgren “space force”,romturisme og satelitter kommer som nr 2 i køen,tror jeg.
Og det å “kolonisere” planeter som mars kommer nok til å bli revidert kraftig i timeplanen i så fall…
Tja, passerte 1000 kr i dag, opp over 80 % siste år, utrolig bra av en blue chip som dette. 
Tror Nvidias presentasjon bidro til videre oppgang her også.
Ellers, flere studier som peker på et enormt behov for oppgraderinger av nett, f eks i USA, som beskrevet av PwC
“A landmark PwC study released April 28 projects cumulative global infrastructure spending will hit $151.1 trillion through 2050, double real-terms investment from the past two decades. For the US smart grid and energy storage industry, the implication is immediate: the largest capital cycle in recorded history has arrived, and it’s pointed squarely at grid modernization.”
Det kan man vel kalle en megatrend.
Noen som har sett på Unibap?
Veldig tidligfase, aksjen gått en del, men ser ut til å være i en god posisjon
folkens…ser vi starten på en sånn hyperinflasjon nå eller? 
“go out & buy a dell, they’re great” 
Oslo noterte Napatech og Dell har en intensjonsavtale ift datasenter. verdt å se på


Oppgjøp i sektoren:
Alt hva angår slankemedisin må jo sies å tilhøre en megatrend


