Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Memes 4 mental helse 1

I 2021 hadde Forsvaret rundt 17 185 årsverk. Av disse var 20 prosent kvinner. Hele den totalte styrkestrukturen i Norge utgjør nærmere 70 000 mennesker. Forsvaret hadde i 2021 over 17 000 ansatte, drøyt 9000 vernepliktige og 575 lærlinger.

Hvis 20% utgjør 50% av tilfellene, så er det noe skjev fordeling.

Spørsmålet er i stor grad hvordan spørsmålet er stilt. Jeg har deltatt i en del spørreundersøker, og leser ofte resultater hvis de er politisk interessante. Og man kan ofte se en kjede av spørsmål som leder til ønsket resultat, men også ofte spørsmål som stilles mer nøytralt.

At seksuell trakassering er noe begge kjønn opplever, men som skjer oftere med kvinner enn menn er noe som matcher min virkelighetsforståelse generelt så jeg har ikke noe problem med å tro på de tallene egentlig når det kommer til kjønnsfordelingen. Spørsmålet er litt hvordan man definerer begrepet “seksuell trakassering” - dvs hvor alvorlig må en situasjon være før det blir inkludert i begrepet.

4 Likes

3 Likes

Det er jo likevel litt oppsiktsvekkende om halvparten av de som opplever trakassering i forsvaret er kvinner, gitt at kvinner kanskje utgjør 20% av de ansatte?

1 Like

1 Like

4 Likes

FYI, “Kidult” er den nye trenden nå :us:

2 Likes

Til og med trendy regnbueflagg på foten :+1:

1 Like

5 Likes

2 Likes

Screenshot 2022-06-18 at 15-58-05 YouTube

10 Likes

1 Like

Du stikker en nål gjennom det øverste laget av hud, så ser det ut som den henger der av seg selv. Husker ikke om jeg har gjort det. For lenge siden :thinking:

2 Likes

Hvorfor ? Si det… :joy: det er i vertfall å løpe opp trappene med armer og ben :white_check_mark:

1 Like

6 Likes

image

4 Likes

4 Likes
3 Likes



2 Likes

2 Likes