Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Memes 4 mental helse 1

Ooog der var det over. RIP Babylon bee :joy:

3 Likes

5 Likes

6 Likes

image

xD

10 Likes

Elon: Can we add a view counter to tweets?

Twitter devs:

image

Elon:

Twitter:
image

image

2 Likes

14 Likes

socialNO
Cheers?

18 Likes

Nordmenn som går på ski på ukedager ser ut som han til høyre. :joy:

6 Likes

Happy-New-Year-Memes
8a113c0d065363a8184dfe8165533ceb

6 Likes

Godt nytt år!

image

11 Likes

dette er det dummeste jeg har lest i år

13 Likes

Jeg våknet også akkurat opp :slight_smile:

3 Likes

Jeg synes dette faktisk ikke var så dumt som det kanskje kan virke fra VG artikkelen.

Verdier som beviselig stammer fra slavehandelen fra Barbados synes jeg er innenfor.

En annen familieformue som inngår i Barbados sin etterspørsel gjelder familien til Richard Drax, parlamentsmedlem i det konservative partiet (Tory). Hans forfedre var pionerer i slavehandel i Barbados og Jamaica hvor de drev ett av de største slaveoperasjonene i Karibien. Omlag 30 000 slaver skal angivelig ha dødd på Drax familiens plantasjer.

Richard Drax arvet 3500mål land i Barbados av sin far i 2017 (som han ikke hadde oppgitt i selvangivelsen). 800mål har Richard solgt til eiendomsutviklere. Barbados ønsker nå å få tilbake landområdet Drax nå eier i Barbados og gjøre det om til museum for slaveri og midlertidig boliger for vanskeligstilte. Richard Drax sin totale formue er på omlag 1.5milliarder kroner så jeg vil tro at han kan ha råd til å gi tilbake tomta i Barbados han har arvet.

Tenkt deg om hele Ekebergåsen var eid av en somalier hvor hans familie hadde drevet slavehandelew der av oss i over 200 år og over 30 000 av oss hadde dødd under denne tiden. Hadde ikke blitt opplevd som rettmessig hvis disse landområdene fremdeles beriket somalieren den dag i dag.

Så, hvis det er snakk om verdier som beviselig direkte stammer fra slavehandel så gir det for meg mening at det kan etterforskes og evt betales tilbake. Verdier som etterfølgere opparbeider selv, slik som Benedict Cumberbatch fra skuespillerkarrieren gir ikke mening å forfølge.

Personlig mener jeg at det hadde vært rettmessig å se at også den britiske kongefamilien gav tilbake land og verdier som befinner seg i tidligere kolonier eller dirkete stammer fra koloniene og som de har i sin personlig eierskap. Verdien av denne formuen er det faktisk få som vet hvor stor er. Det britiske kongehuset kan fint leve på gasjen slik som det norske kongehuset.

9 Likes

VG slår til med årets største clickbait. Saken handler egentlig ikke om Cumberbatch familien, men kan kanskje ramme dem, om at men hvis om kanskje.

Jeg støtter forsåvidt at land gis tilbake.

2 Likes

16 Likes

Lyd på !

13 Likes

15 Likes
3 Likes

Støttes! Om alle forfedres synder skal monetariseres og legges på skuldrene til siste generasjon så er det natta og mørkt over hele linja.

3 Likes

5 Likes