Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Memes 4 mental helse 1

3 Likes

Den tok jeg ikke? Hjelp :spoon::spoon::spoon:

Epstein er “ikke” død, men “kom seg unna”. Så dummet han seg ut og twitret. + Bill Gates og Sønnen til Philip kan kobles til Epstein.

3 Likes

Gud hjelpe :sweat_smile:🤦🏼🤦🏼. Takk

1 Like

Hadde gitt mer mening med clinton enn gates

3 Likes

Alle kan gjøre feil sa den pedofile, og så ned på den nypulte dvergen.


Hmmm jeg kjøpte litt flere - men ingen skrev noe om det…

1 Like

3 Likes

8 Likes

8 Likes

Oh lord :joy:

2 Likes

Vi ventet til i natt fordi vi ikke vil kjøre med store maskiner på dagtid

Jeg leser

Vi synes de var noen idioter, så de kunne godt sitte i bilen til i natt og tenke over hvor dumt det er å kjøre 10 km i skiløyper. :stuck_out_tongue:

4 Likes

Regner med at de hadde forlatt bilen før den tid :wink:

2 Likes

Han ville blitt den første noen gang :slight_smile: Alle dør av noe, alder bare øker sjansen for å dø, men er aldri dødsårsak.

1 Like

Kjell om snøen…:sweat_smile:

“Døde av alderdom” var vel som oftest en beskrivelse man brukte når man var usikker på akkurat hva som forårsaket døden hos gamle mennesker, og ikke fant det bryet verdt å etterforske fordi man ikke hadde noen indikasjoner på selvmord, mord, ulykke, spesifikk sykdom, osv.

Så har vi utviklet oss medisinsk, og kan i større grad fastslå hva som faktisk er dødsårsak, og gått vekk fra denne forenklingen senere. På samme måte vil man kanskje senere gå vekk fra noen av de dødsårsakene vi bruker i dag (demens), og være mer spesifikke i framtiden. Men det brukes faktisk fortsatt i UK.

https://gpnotebook.com/simplepage.cfm?ID=x20120623141725030327

Old age, ‘senility’ or ‘frailty of old age’ should only be given as the sole cause of
death in very limited circumstances. These are that:
• You have personally cared for the deceased over a long period (years, or many
months)

• You have observed a gradual decline in your patient’s general health and
functioning

• You are not aware of any identifiable disease or injury that contributed to the death

• You are certain that there is no reason that the death should be reported to the
coroner
You may mention old age or frailty as a contributory cause, especially if it explains the
severe effect of a condition that is not usually fatal.

Dette er retningslinjer for UK. Jeg tror USA ikke bruker det overhodet, og for Norge så ser det ut som om dette var i bruk for ett par tiår siden, men ikke lenger brukes.

Dødsårsaker (opphørt) - SSB.

Syntes ikke det er galt å si at noen døde av alderdom, selv om man kanskje bør være inneforstått med unøyaktigheten i en slik påstand. Til syvende og sist - nøyaktig hvordan man definerer døden er ett veldig interessant diskusjonsemne (fordi det også vil si noe om hvordan man definerer livet, som er viktig i abortspørsmål og når det kommer til organdonasjon), og gjør at folk slåss om disse temaene:

TLDR; Back2memes.

7 Likes

IMG_20200823_165816

:crazy_face:

2 Likes