Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Memes 4 mental helse 2

Meme tittel! :

3 Likes

image

4 Likes
  1. April eller??:
1 Like

For en gjøk!

2 Likes

Fyren er en gjøk, det er jeg enig i. Men her har han jo rett. Katter en døden for alt av lokalt dyreliv.

Jeg er en kattepersjon selv, men må jo innrømme at dette er et problematisk aspent ved kattehold.

7 Likes

Er også katte-vert (en eier jo ikke katt😅).
Er delvis enig, men jeg tror problemet er en dråpe i havet kontra fiske og nedhugging av regnskogen osv. Videre er 95% av Norge utmark, der er kattetettheten liten.

4 Likes

Innfør heller visse minimumskrav for å bli hund eller katteeier.

3 Likes

Da blir det større krav å bli katteeier enn foreldre

1 Like

Ja det er ok syns jeg. Alle foreldre vokser på oppgaven. Slik er det ikke med alle kjæledyr

1 Like

Hæ? Har plenty med fugler, grevlingen og rådyr rundt der jeg bor og masse katter. Det er lite mus og rotter her da. Greit at de bor 1km+ fra byen, ute i utmark som tross alt dekker 97% av Norge.

Ikke alle

2 Likes

405614592_752465516753974_4625236153069586637_n

4 Likes

Har vokst opp med katt, hatt katt i voksen alder og er generelt positiv til katt. Allikevel, jeg synes artikkelforfatteren hverken er gjøk eller urimelig. Han løfter frem en løsning på et problem som tross alt er ganske lavt hengende frukt, han er ærlig på at han selv har bidratt til problemet, ser saken fra flere sider og drøfter godt. I tillegg er han litt morsom. Ser ikke noen grunn til å henge ut fyren. Tvert imot, gi han litt kred for å evne, og å tørre . Vi må klare å lese ting vi ikke liker uten å bli bøller. Skjerpings @solskimm

13 Likes

Vi er i memes-tråden, jeg ser ingen tok “pun intended”. Jeg vurderte å redigere den inn i innlegget rett etter jeg hadde skrevet det, men trodde ikke det var nødvendig :joy:

6 Likes

En katt som både kastreres og ikkje får jakte,… er det egentlig et verdig liv for en katt?

Selv mener eg alt for mange har katter di ikkje burde ha, fordi en katt tar mye plass, og burde ta mye plass… men så vil folk ha masse katter der hvor det ikkje egentlig er plass til det…

Men å ha katt i bånd grenser til mental lidelse spør du meg…

Har en gammel katt no og han blir med meg å går tur helt uten bånd,. Han bestemmer no selv.

2 Likes

Jeg så forsåvidt ordspillet, men tolket gjøk som nedsettende beskrivelse av artikkelforfatter mer enn en gøyal henvisning til fuglen - selv om det strengt tatt kunne være begge deler samtidig.

Flere burde nok vurdert sin egnethet inkl. bosituasjon i lys av dyrets behov. Tenk på fuglehunden som får 2 km tur om dagen, huskyen som bor i liten leilighet i en storby med eier uten bil, mynden som går rolige turer i bånd…

Dyrehold avviker ofte fra rasens instinkt og tiltenkte bruksområde - men det er lov allikevel. Vi har hamster nå. Prøver å gi den et godt liv, men tipper den hadde trivdes bedre i det fri…

6 Likes

Om jeg skal komme med en nedsettende beskrivelse av noen så er ikke “gjøk” en del av mitt vokabular;

7 Likes

Haha, good to know :joy:

Angrer litt på at jeg var så streng - dette er favorittråden min og jeg bør ha takhøyde. Nå må jeg gå over på PCIB Teknisk Analyse-tråden for å få meg en god latter :weary:

3 Likes