Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Memes 4 mental helse 2

Vi har jo en klar favoritt når det gjelder det å poste antall “memes” som de fleste anser ikke passer på tråden for “for mental helse”, men er litt sånn sinnapolitisk.

Jeg tror også at de fleste tenker at “for mental helse”, betyr at man poster noe som får andre til å le; dvs man bidrar til at andre får bedre humør (mental helse). For å ikke snakke om at å si noe morsomt som får andre til å le er bra for avsenderen.

Men det er jo fullt mulig at å poste masse “sinna-ting” er bra for den mentale helsen til avsenderen. Og derfor kan det jo hende at hen er i sin full rett når hen poster endeløst med “memes” på denne tråden.

(Finnes sikkert masse memes på akkurat det temaet av den menneskelige psyke).

8 Likes

https://tekinvestor.no/t/memes-med-politiske-sleivspark-og-politisk-innhold/39473/833 Denne? Stengt og skjult

8 Likes

Latter er det viktigste når man har en meme tråd. Enig der.
Er ikke enig med deg med at en meme tråd for mental helse bør innsnevres ned til å være et sted for å få folk til å le.
Å skape refleksjon og ufordre holdninger syns jeg er helt på sin plass når det er snakk om mental helse.
Vi ler jo og av forskjellige ting. Noen av det mest komiske her har vært henvisningen til insider-tråden om politiske sleivspark memes , som mange ikke har tilgang til.
Hvis det jeg poster er et problem for noen , så vil jeg anbefale dem å sette meg på ignore eller oppsøke profesjonell hjelp. :heart:

4 Likes

Den er grei, for da poster jeg denne:

Som et tilsvar på din siste post.

15 Likes

For å utdype litt uten å blir for dyp :slight_smile: . For meg så handler ikke mental helse om å tvinge seg til å være i bedre/godt humør hele tiden. Det handler om å behandle gode og dårlige følelser på en balansert måte.

2 Likes

En og annen på kanten meme syns jeg er morsomt. Overdreven hyppighet blir bare spam.

4 Likes

posttrigger

7 Likes

7 Likes

Tenkte vi hadde fått en tråd som kunne “avlaste” denne, og skjønner ikke hvorfor @Evilfreud har stengt og skjult den.

Personlig mener jeg den burde vårt åpen for alle, og ikke ikke bare for insidere; litt mindre å gjøre for memes-politiet i denne tråden da. Hva tenker @pdx ?

1 Like

Herregud, har jeg drevet og reklamert for en tråd som ikke en gang eksisterer?

Ufrivillig fake news fra min side.

2 Likes

Jeg tenker vi her ser et klassisk og brilliant eksempel på Schrødingers katt. Lever tråden, eller lever den ikke; eksisterer den, eller eksisterer den ikke?

Kan begge statuser være riktige samtidig?

1 Like

Nei. Tråden har utvilsomt blitt kansellert. Og hvis ikke både woke og DEI at alle memes skal måtte postes i samme tråd, så vet ikke jeg.

Så: MFPMTGA!!

Make Floppens Politiske Meme Tråd Great Again

mvh Werner, ny formann i Proud Memes

3 Likes

Trollposter dårlig meme i frustrasjon over kanselleringen av politisk meme-tråd.

Let the meme-wars commence! :crossed_swords:

2 Likes

3 Likes

:dart:

13 Likes
1 Like

3 Likes

IMG_2954

3 Likes

De sier at Superbowl halftime showet pleier å reflektere samtiden ganske godt.

Og hvis ikke Kendricks bukser er et tegn på at stagflasjonen nå er rett rundt hjørnet, så vet ikke jeg.

5 Likes

John her beskriver Dunning Krueger effekten helt perfekt:

The Dunning–Kruger effect is a cognitive bias in which people with limited competence in a particular domain overestimate their abilities. It was first described by David Dunning and Justin Kruger in 1999.

17391761237647411318963820669936

10 Likes