Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mercell (MRCEL)

Den analysen må du sende meg! :wink:

ABG er kun en del av min grunnmur og som fortsatt vil tjene bra med penger og levere ut gode utbytter.

Mercell kan eksplodere når som helst når alle oppkjøp er ferdig kjøpt og betalt og flyttet over til hovedlisten. Det som er bra er at alle oppkjøp tjener penger idag! Ikke om 5 år.

Mercell har et kjempepotensiale😊 Stivt priset det siste oppkjøpet av Cloudia, men det kan innebære gode synergieffekter, og dessuten sikrer de en ledende posisjon i Finland.
I tillegg så leste jeg at de snuser på markedet i USA, en finfin opsjon i tillegg til alt annet som skjer i selskapet👍USA-opsjonen er spesielt interessant mtp. hvor mye som skal brukes på infrastruktur der borte👍

En artikkel vdr. analysen til ABG:

Ja, enig👍

Haha, jeg misforstod. Trodde du mente det var en analyse på ABG med TP 17🤣

Ser på aksjonærlistene at Verdipapirfondet Norge Selektiv har kvittet seg med over 14 millioner aksjer fom april og at Livsforsikringsbolaget Skandia OMS. har kvittet seg med 1,85 mill aksjer fom juni. Dette har nok bidratt til nedgangen. Om de skal helt ut så er de vel ute innen en uke.

Samtidig så har den ene Morgan Stanley-kontoen ca tredoblet beholdningen sin siden januar. Nordnet er vel norske småsparere og har tredoblet og økt med over 6 mill aksjer siden mai. Avanza Bank, svenske småsparere, har også økt beholdningen de siste ukene med over 1 mill aksjer.

1 Like

Der fikk jeg varsel om at Mercell hadde passert 8,5 kr, var et fint kjøp på 200k aksjer til 8,41 :slightly_smiling_face:

Grei omsetning idag og to blokksalg, et på 177k aksjer og et på 200k aksjer, noen som solgte seg helt ut idag :slightly_smiling_face:?

Kan jeg spørre hvor du har funnet disse fine tallene?

Finner dem i ordreboken :slight_smile:

DNB sin handelstjeneste?

Bruker Infront selv, men hvis de har alle dagens handler så vil jeg tro det :slight_smile:

Takk for tilbakemeldingen👍

Tenker du på salgene utenom ordinær børs? Finner dem i handelshistorikken på Infront, men du finner dem også på Euronext Live, her kan du filtrere ut transaksjoner basert på type, tid mv.:

https://live.euronext.com/nb/product/equities/NO0010307143-MERK#intraday-prices

Det handles betydelig utenfor børs, men hvem er det som kjøper :thinking: :

Aner ikke hvem som kjøper eller selger, men så tegn mot 8,5 tidligere i dag, så mulig vi ser bunn og ser høyere kurser snart.

Noen som kan fikse kursen her? @pdx :man_shrugging:

1 Like

Nei ,dette blir mer som en stopp loss trade. Lykke til videre.

Ble stygg denne her ja, fikk fill på 8 kr, men jaggu datt den under det også😅 var også idag 2 store handler utenfor børs:

Handelsmønstre idag kan være grunnet generell nedgang på børs, men også planlagt handel mellom 2 storaksjonærer, eller en kombinasjon. Den ene solgte kanskje unna idag for å kjøpe billigere 1 mill aksjer til kurs 7,97 kr.

1 Like

så ikke denne delt her(fra april):

forsøker ny trade - 7.75.

hm, hva skal vi si her da. åpnet pent men ble trykket ned igjen.

forventer en rekyl om salgs presset gir seg litt.

Ikke snakk om å snu.,

Var virkelig siste kjøpet så dårlig at den skulle falle helt ned til 7,5 ?

Og burde en kjøpe mer på 7,5 eller bare rømme skuta og ta tapet :thinking: