8,3 - hopper av med litt da targo ble ennå billigere, så får vi se videre.
megabom kan en si. general tabbe å lette i går. denne gikk videre opp (som foventet, men håpte den lå litt stille) targo gikk videre ned ( ikke forventet)
alt i alt, megabom.
Mercell Q2/H1 report within couple of weeks. Any expectations for the interim report and also the H2/21 progress in strategy?
Nordics should be mainly conquered now, time to move to mid-Europe already in 2021?
And sorry, I need to write in English due the lack of Norwegian skills.
Google translate works, so replies and discussion in Norwegian is ok for the future.
Quarter report published
MRCEL_Q2.pdf (1,5 MB)
Strong growth both M&A and organic. Costs are high due the acquisitions and R&D.
Mercell story goes on and next target is mid-Europe
Skjer med at denne er så svak? Q2 var jo ikke ille. Begynner bli fristende å fylle på.
The costs were quite high, deprecation and amortization likely higher than expected. But if you look deeper behind the numbers, especially regarding the acquisitions, Mercell story is pretty strong and going forward as expected.
H2/2021 is more focused on profitability and integration of previous M&A targets that should give more prettier figures and confidence for the future profitability.
I’d see that this is a good price level to add or initial entry, but that’s just my opinion. Also I think there is no rush, the Mercell story is not a sprint and hype but an ultra marathon.
MRCEL seem to be crawling to support levels. No news, so no interest?
Previously this level at around 7,3-7,4 NOK have hold. No fundamental change after that except growth figures are proven and Q3 should prove improved profitability based on management comments.
Price level seem quite reasonable especially now and I took 50% addition to previous position.
Er vel perfekt kjøpe mulighet i dag. Noen skal hente inn sin shortposisjon også! Dobbel bunn nå. All inn long term
Stor salgsvilje i denne, gitt… Har denne på watchlista, men klarer ikke å bestemme meg for om dette er en kjøpsmulighet eller en fallende kniv…
Jeg fylte akkurat på !
Kjenner til programvaren også,toget går nok snart
Jeg kjøper også her.
Mercell tjener penger og kjøper selskaper som tjener penger. Alt vil komme etterhvert.
Er også en 2,5mil short som trekker den ned for øyeblikket.
Ser man q2, synes jeg ikke det var så veldig bra. Ikke at regnskap betyr så mye i dagens marked…
Oppkjøp er ikke gratis
Bunnlinja betyr lite for et slikt vekstselskap, mye kostnader relatert til M&A etc… Dersom de lykkes med ambisjonene deres, så er oppsiden stor, USA er foreløpig å regne som en opsjon.
Turte ikke å kjøpe idag, men har den absolutt på watchlista.
Tallene kommer. Jeg synes det er styrke at M&A settes litt på pause for å styrke eksisterende selskaper.
“Although Mercell maintains the ambition to develop
leading positions in new markets over the coming years,
the focus in the second half of the year will primarily be
on integration of the recently acquired companies and
consolidation and growth of the existing businesses”
Our main focus in the
second half of the year
will be on the successful
integration of the acquired
companies and profitable
growth for the existing
business”.
Nå har jeg sett på tallene inne på proff i tillegg, mange år tilbake. Synes ikke det er så veldig imponerende, men oppkjøpene vil sikkert hjelpe på.
Ser på aksjonærlistene at toppen øker og britiske jp morgen som ligger med shorten er de som selger . 1, 5 mill aksjer solgt sist uka fra jp Morgan. De skal nok hente shorten sin snart .
Ser ut til at vi traff bra jappens! Påfylling på 6 tallet er jo nesten som penger på gata. Håper toget rukket fint videre nå. Den skal vel tilbake til gamle høyder nå som bunnlinje er i fokus igjen .